-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Jo då, i vissa landsting får man inte veta kön även om de ser. Detta för att de inte vill att man ska abortera foster pga könet på det. Vill man veta kön då så får man boka privat könsUL i så fall.Madelen b skrev 2014-09-22 17:04:47 följande:Vid rul får dem inte undanhålla information om ditt barn, ser dem kön och du vill veta så måste dem säga! Sedan är inte ett rul till för att kolla kön så bm har ingen anledning att kolla efter det om hon inte vill!
Men handlar nog mest om vilken bm man får!! -
I morgon är de dags för inskrivning, lite sent (12+0) men men
Från vilken vecka kan man höra hjärtljuden hos barnmorskan? har för mig att de är runt v 15-16? -
Ja då får du reda på det. Men tänker också att säger dom "10" så är det de och inte vecka 12.lillalivet8084 skrev 2014-09-22 18:55:09 följande:
min mvc tant ringde ikväll haha!
hon sa att läkarna har nog räknat fostrets ålder och inte mina gravid veckor! hon skulle kontakta läkaren för att få exakt svar! fostret va 9+6 veckor gammalt i lördags sa han! han sa inget om vilken Vecka i graviditeten jag va i men får väl klarhet sen!
-
Min bm sa att efter v 12 kunde man oftast höra det!silverfirren skrev 2014-09-22 19:11:18 följande:
Från vilken vecka kan man höra hjärtljuden hos barnmorskan? har för mig att de är runt v 15-16?
Men många faktorer kan ju spela in:) -
Jag fick höra i vecka 14 med dottern och när jag var hos min bm denna gång i vecka 11 så sa hon att det var ett gränsfall och att om man inte kunde höra så skulle jag bara bli jätteorolig. Så fråga din bm iom att du är i vecka 13.silverfirren skrev 2014-09-22 19:11:18 följande:
Från vilken vecka kan man höra hjärtljuden hos barnmorskan? har för mig att de är runt v 15-16?
Jag har tänkt en del på om min bm hade lyssnar efter hjärtljud då i vecka 11, hade hon hittat två stycken och att vi redan då hade fått reda på att det var tvillingar? Ja sicka funderingar man har ibland -
Jag vet inte om det blir någon skillnad att lyssna/se hjärtljud? Jag kunde se ett litet hjärta i v 6 med vanligt UL. För att säkerställa hur långt jag är gången är det dags för UL idag igen (allt gratis, men får betala 50 kr om man vill ha bild) samt inskrivning och provtagning. Har längtat otroligt efter detta! Borde vara runt v.10-11 nu :)silverfirren skrev 2014-09-22 19:11:18 följande:
-
Det är skillnad :) när man lyssnar har man en doppler utanpå magen och kan höra hjärtljuden på så sätt.thatgirl1 skrev 2014-09-23 07:47:17 följande:Jag vet inte om det blir någon skillnad att lyssna/se hjärtljud? Jag kunde se ett litet hjärta i v 6 med vanligt UL. För att säkerställa hur långt jag är gången är det dags för UL idag igen (allt gratis, men får betala 50 kr om man vill ha bild) samt inskrivning och provtagning. Har längtat otroligt efter detta! Borde vara runt v.10-11 nu :)
-
Åh herregud, jag får träningsvärk i hjärnan av sånt där . I´ll take your word for it . Så klart är chansen densamma vid varje individuell gång. Men ändå inte...eller?...och sen blir allt svart...agirlnamedbill skrev 2014-09-22 12:40:48 följande:Joho?
Står ju i tabellen barn 2-50/50
Och efter det ökar sannolikheten att det blir det andra könet.
Men varje gång är det ju 50/50 så klart i chans!
Sannolikhet är inte samma sak som odds.
Sannolikhet är till exempel om du har tre svarta påsar med 50% gula kulor och 50% röda så drar du en från första påsen och får en gul. Sen drar du ur andra påsen och får en till gul. Sen är det ju mer sannolikt att få en röd ur den tredje påsen men det är fortfarande lika stor chans att du får en till gul som du hade att få gul/röd i dom andra påsarna. -
Måste ha lite råd!! Vet att denna tråd skulle va positiv men jag känner mig inte positiv idag..
Fick en rätt så rejäl blödning nyss men ingen smärta.. I fredags var vi på inskrivning och hjärtljud hittades men hördes inte..
Är v. 12+1 (alltså v.13) går inte att komma i kontakt med gyn.. ska ja åka till akuten eller avvakta?
-
Du kanske kan ringa Sjukvårdsupplysningen (1177) och höra med dem?LillaLilja skrev 2014-09-23 11:07:03 följande:
Måste ha lite råd!! Vet att denna tråd skulle va positiv men jag känner mig inte positiv idag..
Fick en rätt så rejäl blödning nyss men ingen smärta.. I fredags var vi på inskrivning och hjärtljud hittades men hördes inte..
Är v. 12+1 (alltså v.13) går inte att komma i kontakt med gyn.. ska ja åka till akuten eller avvakta?