• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Josephine92

Ja jösses jag som nojade över att alla verkade få magar men inte jag, på en vecka känns det som jag blivit fet som en gris, knappt ökat 1,5 kg men magen står ut åt alla håll haha.. Kan inte vänta tills den intar en lite mer smickrande form. Är i vecka 12 11+5

• Fruhs

Haha ja den bredde ut sig ordentligt :)) de va en stor lättad att få se bebisen! Åh okej ska fråga mer om det när ja har min nästa tid hos bm :) tack snälla alla ??

• DiplomatiskaJag
    Bell13 skrev 2014-09-25 17:55:55 följande:

Tror det är bra med livmoder i bakvägg. Ligger den i framvägg kan det bli komplikationer.

Vad kan det bli för komplikationer med moderkakan i framvägg? Vet du det?

Hade det med sonen och det var aldrig någon som nämnde att det kunde ge komplikationer. Bara att bebisens rörelser kan vara svåra att känna och därför vanligt att man känner rörelserna senare.

Har uppfattat det som att om moderkakan ligger nedanför bebisen däremot så kan det ge komplikationer men det kanske var det du menade?
  • madde10
    Bell13 skrev 2014-09-25 14:23:24 följande:
    Min sambo vill göra det här blodprovet för att helt utesluta ds och då får man ju också reda på könet. Får se hur det blir, tycker att det är onödiga pengar
    Min också. Så jag ska göra KUB på tisdag, sen på onsdag åker jag ner till göteborg och tar blodprovet. Eftersom min förra graviditet var kromosomfel och jag fick ta bort, så är jag/min man jättenojiga. Så jag tycker att det är värt det :) 
  • agirlnamedbill
    madde10 skrev 2014-09-25 20:50:35 följande:
    Min också. Så jag ska göra KUB på tisdag, sen på onsdag åker jag ner till göteborg och tar blodprovet. Eftersom min förra graviditet var kromosomfel och jag fick ta bort, så är jag/min man jättenojiga. Så jag tycker att det är värt det :) 
    Hur fick du veta det då?
  • Solkatten
    Madelen b skrev 2014-09-25 13:49:05 följande:

Hur gamla är ni som gör kub här? Känns som alla här gör det!?!

Jag är 30, med förra barnet var jag 27 och gjorde det inte. Vi fick okej siffror som räknas som lågrisk men det kunde varit betydligt bättre. 1:1266
  • madde10
    agirlnamedbill skrev 2014-09-25 21:26:47 följande:
    Hur fick du veta det då?
    Gjorde KUB och fick sämsta sannolikhet 1:2. Vätska från huvud till rumpa så det såg verkligen inte bra ut. Gjorde MKP och det visade sig vara fel på kromosom 13 och 18= ej livsdugligt. 
  • Bell13
    DiplomatiskaJag skrev 2014-09-25 20:35:10 följande:
    Vad kan det bli för komplikationer med moderkakan i framvägg? Vet du det?

Hade det med sonen och det var aldrig någon som nämnde att det kunde ge komplikationer. Bara att bebisens rörelser kan vara svåra att känna och därför vanligt att man känner rörelserna senare.

Har uppfattat det som att om moderkakan ligger nedanför bebisen däremot så kan det ge komplikationer men det kanske var det du menade?
    Googla föreliggande moderkaka.
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-25 16:40:27 följande:
    Åh jag kunde inte låta bli, köpte två bodies och två mössor : ) Kanske lite tidigt, men skit samma! Tack för tipset!
    Älskar den affären :) världens gulligaste kläder.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)