-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
V 14 idag wieee illamåendet kom tillbaka igår, hoppas det bara är tillfälligt. Tröttheten är olidlig kvällstid och jag somnar runt 21.00 och vaknar supertidigt.
Har börjat längta efter den lilla bebisen -
Föreliggande och framvägg är inte samma sak. Men då vet jag at det var föreliggande du menade och inte framvägg :)Bell13 skrev 2014-09-26 04:39:17 följande:
Googla föreliggande moderkaka.
-
Klev in i v13 i tisdags och har fått tillbaka energin, så skönt! Och illamåendet är som bortblåst.Bell13 skrev 2014-09-26 04:51:53 följande:
V 14 idag wieee illamåendet kom tillbaka igår, hoppas det bara är tillfälligt. Tröttheten är olidlig kvällstid och jag somnar runt 21.00 och vaknar supertidigt.
Har börjat längta efter den lilla bebisen
Håller tummarna för at ditt illamående bara var tillfälligt. -
Har hängt och läst i denna tråd sedan start, men har aldrig skrivit något. Men nu kan jag inte hålla mej!
Någon frågade om att ha moderkakan i bakvägg. Det har ingen som helst betydelse om den sitter fram, bak eller till och med på sidan, huvudsaken att den inte är FÖRELIGGANDE för livmoderhalsens öppning och då måste man göra ett kejsarsnitt. Det är stor skillnad på dessa
Har man moderkakan i framvägg så känner man oftast fosterrörelserna lite senare än en med moderkakan i bakvägg. Men det är absolut ingenting att oroa sig över eller ger komplikationer! -
Jag började i måndags då magen bara exploderat över helgen! Har köpt ett par "finare" gravidbyxor till jobbet och dem har jag haft på mig varje dag jag varit på jobbet (har vabbat med dottern tre dagar denna vecka). Jag måste köpa ett par till i någon annan stil.Bell13 skrev 2014-09-25 13:09:28 följande:
Hur många har börjat med mammakläder? Insåg igår att det är dags för mig. Får inte på mig mina vanliga kläder längre. Har ingen midja längre utan är helt fyrkantig. Beställde ett par gravidtights från hm i skinn (imitation), ett par jeans från glammom med resår på sidorna istället för tygkondomen runt om. Tänkte se om de funkar och räcker till.
Skulle behöva nya skor då mina fötter börjar svälla. Tycker det mesta i butikerna är fult och omodernt. Skulle vilja ha tips på fina klänningar, är det nån som vet? Klänningar att ha till vardags alltså, långa eller korta spelar ingen roll.0
-
32 och jäkligt glad över att jag gjorde det för annars hade de inte upptäckt att det var två förrän på RUL i vecka 20.Madelen b skrev 2014-09-25 13:49:05 följande:
Hur gamla är ni som gör kub här? Känns som alla här gör det!?!
-
Det kanske var moderkakan hon menade som låg i bakvägg? För oavsett om man har bakåtlutad livmoder eller ej så har den rest sig nu i graviditeten så det syns ingen skillnad. Fin bildFruhs skrev 2014-09-25 15:51:26 följande:
Åh tack för att du frågar! De gick jätte bra! De va en lugn bebis som låg där! Speciellt om man jämnför med store bror som är idag 1 år och tre månader! Hon sa också att min livmoder låg i bakreväggen, vet någon vad de betyder?
-
Tack för tipset :) ska kolla på en gångPhosie skrev 2014-09-25 20:49:49 följande:
Bell13 - Kolla Asos (www.asos.com) De har en hel drös med fina mammakläder och mycket klänningar =)
-
Ber om ursäkt blandade ihop de två. Mitt misstag helt och hållet :(DiplomatiskaJag skrev 2014-09-26 06:20:14 följande:Föreliggande och framvägg är inte samma sak. Men då vet jag at det var föreliggande du menade och inte framvägg :)
-
Det förstår jag absolut att ni vill göra. Vi fick 1/13000 nu och jag tycker det är onödigt. Vi får se hur det blir, kommer inte säga nej om han absolut vill göra det. Vet ju själv hur det var i början när jag oroade mig för missfall. Hoppas för er skull att du bär på ett friskt barn den här gången.madde10 skrev 2014-09-25 20:50:35 följande:Min också. Så jag ska göra KUB på tisdag, sen på onsdag åker jag ner till göteborg och tar blodprovet. Eftersom min förra graviditet var kromosomfel och jag fick ta bort, så är jag/min man jättenojiga. Så jag tycker att det är värt det :)