• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-26 08:57:07 följande:
    Stort grattis! Men vad jobbigt att illamåendet kom tillbaka, blä. Är också extremt trött och somnar typ prick kl 21 varje kväll. Ikväll ska vi på middag kl 21 och jag fattar inte hur jag ska klara av det??? Hjälp...

Går in i vecka 12 på söndag, längtar...
    Gud middag kl 21.00 tappert av dig :) det kanske går bättre om man pratar osv och umgås.

Jag brukar bli trött efter middagen och sedan däckad vid 21.00 :)

Hoppas det blir bättre alla pratar ju om de himmelska veckorna i trimester 2
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-26 12:35:31 följande:
    Med min första kände jag inte förrän vecka 20-21 så detta känns tidigt. Men helt säker på att det var bebisen kan jag ju inte vara. Kan ju varit tarmarna som sprattlade till också smile2.gif
    Med första kände jag v18 :)
  • Smulan 89

Första gången minns jag inte när jag kände.  Med andra barnet kände både jag och min man i v 17, men någon dags mellanrum :)

• amandanS

Själv fick man åka till akuten kl halv 3 natten till fredag, fruktansvärda magsmärtor. Prover och VUL visade ett pigg bebis som sprattlade på ordentligt, skönt att det inte va de som var problemet.. Nu ligger man inlagd på kvinnokliniken med misstanke om blindtarmen så legat med dropp i 10 timmar och smärtlindring och nu börjar infektionsvärde, temp och puls gå neråt så det går åt rätt håll i alla fall och ska få testa att börja äta igen kl 17.30...

Är i v 13 (12+3)

• Bell13
    amandanS skrev 2014-09-26 16:04:21 följande:

Själv fick man åka till akuten kl halv 3 natten till fredag, fruktansvärda magsmärtor. Prover och VUL visade ett pigg bebis som sprattlade på ordentligt, skönt att det inte va de som var problemet.. Nu ligger man inlagd på kvinnokliniken med misstanke om blindtarmen så legat med dropp i 10 timmar och smärtlindring och nu börjar infektionsvärde, temp och puls gå neråt så det går åt rätt håll i alla fall och ska få testa att börja äta igen kl 17.30...

Är i v 13 (12+3)

Men stackare. Hoppas på det bästa och att det inte är blindtarmen.

Hoppas du slipper ligga inlagd hela helgen

:(
  • JhjärtaK
    amandanS skrev 2014-09-26 16:04:21 följande:

Är i v 13 (12+3)

Usch. Krya på dig!
  • LillaSandy

Hej i mitt landsting får man endast göra ul i v 18-20. Jag orkar inte vänta. Har hittat ett ställe som gör privata ultraljud för drygt 500 kr. Bokade en tid till nästa vecka, är då i v 10+6. Finns det några risker med att göra det? Jag känner knappt att jag är gravid. Innan hade jag lite molvärk och någon gång haft hugg. Men senaste veckan har jag inte känt någonting förutom ömma bröst. Men vill ju inte göra ett ul om jag då riskerar något.

• JhjärtaK
    LillaSandy skrev 2014-09-26 17:39:35 följande:

Hej i mitt landsting får man endast göra ul i v 18-20. Jag orkar inte vänta. Har hittat ett ställe som gör privata ultraljud för drygt 500 kr. Bokade en tid till nästa vecka, är då i v 10+6. Finns det några risker med att göra det? Jag känner knappt att jag är gravid. Innan hade jag lite molvärk och någon gång haft hugg. Men senaste veckan har jag inte känt någonting förutom ömma bröst. Men vill ju inte göra ett ul om jag då riskerar något.

Nej det innebär inga risker att göra ett UL, isf skulle mina två bebisar vara körda då de skall göra UL varannan vecka på mig

Det blir säkert skönt att få en liten titt i magen nästa vecka
  • LillaSandy

Hoppas det, har 26 mil enkel väg för att kunna göra det. Dock har jag släktingar jag ska hälsa på efter halva vägen :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)