naughtyn skrev 2015-03-24 08:05:31 följande:
Jag är så himla less på mig själv just nu. Igår fick vi åka in till förlossningen igen för tredje gången på tre veckor eftersom jag hade regelbundna sammandragningar. Tydligen var det bara förvärkar men de kom med en-tre minuters mellanrum, pågick i ca 60 sek per gång och höll i sig konstant i över sju timmar. Däremot gjorde de ju inte direkt ont tyckte jag men när jag väl ringde fl var det för att de ändrade karaktär och började trycka på som bara den nedåt...
Men falskt alarm alltså och väl hemma igen på kvällen så avtog sammandragningarna tillsist helt och plötsligt fick jag istället en brun flytning i trosan. Inatt har jag sedan vaknat med kraftiga sammandragningar vid ett par tillfällen men i allmänhet har det varit lugnt. Flytningen kvarstår dock men i liten mängd.
Hoppas det kommer igång på riktigt snart för jag blir ju tokig av att behöva oroa mig för en massa konstigheter som inte går att googla upp som normalt (förvärkar med en-tre minuters mellanrum verkar tex inte standard). Samtidigt är väl "allt normalt" när man är gravid :/ så tröttsamt!!!
Jag hade förvärkar i 24 timmar helgen innan förlossningen, regelbundna och som ihållande värk i magen. Men de avtog och sedan var det en vecka med oregelbundna förvärkar, blodblandat slem, bara slem och sedan ingenting alls osv.. Så höll det på! så i fredags började det igen, höll på i 12 timmar, först regelbundet och sedan avta, och sedan oregelbundna igen, blev frustrerad och ledsen och tyckte att du fasen räcker det, vill inte vara gravid mer, plocka ut honom ut ur magen för jag vill inte mer osv... Sedan helt plötsligt tilltog de och blev regelbundet igen, så kraftigt att jag helt plötsligt grät i varje värk och höll i mig i sängbordet, då ringde sambon in till förlossningen igen... Men då var det på riktigt, jag som hade sagt till sambon att lämna väskan i bilen- det var ju säkert bara falsklarm nu igen!
Men det där med att inte veta och det känns som om kroppen bara jävlas är otroligt jobbigt :/
hoppas det sätter igång för er med snart.. Själv läcker jag mjölk åt alla håll och nattens amning resulterade i en väldigt blöt pyjamas och filt och en något missnöjd blöt bebis en stund ;)