Raggsockan skrev 2015-05-28 12:13:24 följande:
Hur tänker ni kring träning?
Imorgon blir tjejen 8veckor och jag bara längtar efter att träna... Efterkontrollen verkar vara svår att få tid till då BM inte ringer upp och man kan endast lämna meddelande till henne, suck... så den lär ju inte bli för än i mitten av sommaren, om hon inte har semester då.
Vill så gärna börja med lätt träning -kort lätt jogg eller cykla. Börjar känna att promenaderna inte ger så mycket. Är jag dum om jag ger mig ut? Tänkte om kroppen säger ifrån borde jag väl känna de och kunna dra ned på tempot eller återgå till enbart promenader? Slutade blöda för flera veckor sen och tror att mensen är på gång att börja, inget urinläckage osv och gjort en del knipövningar (även fast de kan göras oftare...)
Är jag helt dum om jag ger mig ut på ett lätt träningspass?
Jag tränade mycket innan graviditen, landsvägscykling, simning, styrka bla. Och jag har kört 2 pass ute på cykeln och 2 inne på en trainer, första efter 6 veckor... Senast idag gått promenad i skogen, jobbig terräng samt senaste två gångerna där testat springa lite.. Har inte heller några problem med urinläckage och hade inte i slutet av graviditeten heller.. Jag känner mig läkt, och det enda jag märker av nu är hur otroligt svag jag är i bålen! Men jag börjar så smått att försöka komma igång igen nu, imorgon är det 10 veckor sedan förlossningen för min del... :)
Det sjukgymnasten sa till mig var att ta det lite lugnt eftersom jag ammar och hormonerna påverkar lederna osv och gör oss lite överrörliga..