• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • agirlnamedbill
    Solkatten skrev 2014-10-07 00:49:06 följande:
    Ja, är också Eskilstunabo :) Babyproffsen ligger vid Jysk, inte bakom Leos.
    Okej tack!
  • agirlnamedbill
    Josephine92 skrev 2014-10-07 06:22:33 följande:

Tack allihopa. Allt var precis som det skulle med liten, låg och kliade sig i örat så nöjt haha :'), så sjukt häftigt att de faktiskt ligger och rör sig och gör saker där inne nu, det börjar verkligen bli små barn på riktigt <3

Vad skönt! Fick du veta varför du fick ont i magen?
  • Mars12

En morgonkula :) hur går det med magarna? Börjar det hända grejer? ;)

• Josephine92
    JhjärtaK skrev 2014-10-07 06:44:50 följande:

Åh så skönt att höra, var lite orolig där igår när du inte hörde av dig. Blev det en lång väntan innan du fick komma in?

Ja jag satt nog i fem timmar innan jag fick komma in och sen var jag helt slut så bara hem och svimma i sängen, men med ett leende på läpparna såklart (;

Jourhavande gyn kunde inte svara på varför jag hade haft såna kramper men hon var inne lite på att det kan vara nerver som kommer i kläm när ligamenten töjs ut eller vad man säger, jag borde inte haft så kraftiga kramper och jag skulle komma tillbaka om det blev värre, jag lyssnade inte så mycket känner jag nu i efterhand för jag kommer inte ihåg så mycket, hade bara ögon för den lilla haha (:. Både smärta och den långa väntan var som bortblåst :). Oro och sånt där har ju garanterat sitt finger med i spelet när det kommer till magen så det är säkert en av bovarna
  • emmasdag
    Madelen b skrev 2014-10-06 21:35:03 följande:

Oki mys:)

Ja jag har varit på ett och då såg dem hjärtat! Men känner mig inte så gravid, därför man nojar att de ska ha dött!

Jag o min bm är lite oense, men jag säger att jag är i v 12 ( 11+2) kommer vara 12+3 när vi gör UL! Om allt ser bra ut måste ja berätta för alla på jobb då det börjar bli ohållbart;)

Men helt klart super nervös!!

Då är ju risken minimal att något skulle hänt! Jag har också mått bra, väldigt bra jämfört med mina andra graviditeter, o det är ju lite läskigt för då finns ju tankarna om man verkligen är gravid : )

Syns det mycket på dig? Mysigt o få berätta på ett vis! Vi berättade för dottern igår, hon reagerade inte som vi hoppats. Ignorerade oss och blev skit arg! Tror dock det beror på att det inte gick vägen sist, o då hade hon längtat så himla mycke...
  • Madelen b
    emmasdag skrev 2014-10-07 08:21:24 följande:
    Då är ju risken minimal att något skulle hänt! Jag har också mått bra, väldigt bra jämfört med mina andra graviditeter, o det är ju lite läskigt för då finns ju tankarna om man verkligen är gravid : )

Syns det mycket på dig? Mysigt o få berätta på ett vis! Vi berättade för dottern igår, hon reagerade inte som vi hoppats. Ignorerade oss och blev skit arg! Tror dock det beror på att det inte gick vägen sist, o då hade hon längtat så himla mycke...
    Vi hoppas på det;)

Ja är super svullen, ingen liten bebismage utan mer rejäl kula haha, fått sätta gummiband på arbetskläderna då ja inte kan be om större kläder utan att förklara;P men tror de är svullna tarmar ( har haft sååå ont i magen denna grav precis som med sonen)

Sj då? Syns ju mer denna gång då de är nr 2!

Ska bli skönt att kunna berätta för att få mer förståelse till min sjukskrivning och varför jag inte vill göra lika mycket längre. Tror nog några anar så kommer nog inte bli super överraskade! Ska även berätta för sonen då, han tjatar om bebis varje dag så hoppas hann blir glad!

Naw lilla gumman, de är klart, hur gammal är hon? Kanske släpper när hon ser magen växa, känna o höra bebisen!!
  • Kiickson

Idag går jag in i vecka 13. Men dagen började inge kul. Vaknade med ont i halsen, hosta och feber.

Jag tror att det bara har smallt till och min mage ser mer ut som en gravidmage och inte som en mage som fått i sig för mycket onyttigheter de senaste dagarna.

Nu väntar och längtar vi till fredag då vi ska göra första ultraljudet. Jag hoppas allt är bra med den lilla där inne. Så rädd att det inte ska synas nåt tickande hjärta...

• mandalii

Hur gör ni med folsyra? Jag har ätit det hela graviditeten ( och fyra månader innan) men har hört att efter vecka 12 har det ingen verkan? Är i vecka13 nu, ska jag sluta med dem?

Drömmer ni mer än vanligt? Det gör jag! Har de mest bisarra drömmarna, blir jagad av sambons mostrar och massa konstigt, haha.

• Madelen b
    mandalii skrev 2014-10-07 10:28:15 följande:

Hur gör ni med folsyra? Jag har ätit det hela graviditeten ( och fyra månader innan) men har hört att efter vecka 12 har det ingen verkan? Är i vecka13 nu, ska jag sluta med dem?

Drömmer ni mer än vanligt? Det gör jag! Har de mest bisarra drömmarna, blir jagad av sambons mostrar och massa konstigt, haha.

Kag äter än men är bara i v 12! Med sonen slutade jag nog efter några veckor!!

Haha drömmar ska vi inte prata om, jag sover skit dåligt och har alltid mycket drömmar men när jag är gravid får de en mer sexuell inriktning! Men första barnet vaknade jag flera gånger i v av att jag fick orgasmer ( haha ursäkta infon) trevligt men skumt!

Redan nu i v 12 drömmer jag mycket mer sexuella drömmar, inatt var bara skruvad då även Per Moberg var involverad på ett mindre trevligt sätt! Skumt va hjärnan får allt ifrån alltså!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)