• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö
    Bell13 skrev 2014-10-06 12:55:54 följande:
    Vi har beställt en brio two cot från Lekmer. Tänker att förr eller senare kommer babyn att sova i spjälsäng.

Har tänkt att ha den i vår säng till en början för amningens skull.
    Kan man justera höjden på den steglöst? Svårt att veta om den passar till sängen annars - vill gärna ha en säng helt i plan med vår som man kan ta bort ena sidan på. Annars är en favorit Sebrasängen. Någon som vet om en Sebrasäng funkar bra som spjälsäng och om den kan justeras i höjdled så att den kan sättas precis intill dubbelsängen?
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-10-06 13:23:22 följande:
    Kan man justera höjden på den steglöst? Svårt att veta om den passar till sängen annars - vill gärna ha en säng helt i plan med vår som man kan ta bort ena sidan på. Annars är en favorit Sebrasängen. Någon som vet om en Sebrasäng funkar bra som spjälsäng och om den kan justeras i höjdled så att den kan sättas precis intill dubbelsängen?
    Tror du tänker på en sådan här

Man kan inte justera höjden steglöst på den säng vi valt. Tänkte ha babyn sovande på min arm eller i en babynest den första tiden.
  • Josephine92

Sitter just nu på gynakuten för att ta reda på om mina ihärdiga magkramper kan bero på värsta tänkbara... Superlång väntetid, gud vad hopplöst det känns -.- nervös till tusen, hundra gånger om..

• linnis83
    Bell13 skrev 2014-10-06 13:21:26 följande:
    Grattis och välkommen. Vi har samma bf du och jag.

Har också historia med ma i bagaget och är glad över att vara gravid igen :)

Jag har rul den 5 november. Har gjort kub så vi fick tjuvkika på bebisen i v 13 verkligen jättemysigt.

Vi gjorde ett ul i v 9 också på privat klinik för vi ville se att hjärtat slog osv
    Tack och grattis till dig med!

Ja, nog är det skönt att tjuvkika och se så att allt ser bra ut därinne. Hade nog önskat mig ett till ultraljud innan rul, men fick tjata till mig det första och tror inte jag lycckas med det igen... = ) Finns tyvärr ingen privat klinik där jag bor så jag får hålla ut helt enkelt.
  • JhjärtaK
    Josephine92 skrev 2014-10-06 14:43:12 följande:

Sitter just nu på gynakuten för att ta reda på om mina ihärdiga magkramper kan bero på värsta tänkbara... Superlång väntetid, gud vad hopplöst det känns -.- nervös till tusen, hundra gånger om..

Hoppas att det inte är något farligt och att du får komma in snart!
  • Hanna 681
    Elbea skrev 2014-10-06 12:40:55 följande:

För övrigt när det gäller inköp... Eftersom vi har två barn så har vi också det mesta. Säng och babyskydd och bärsele och nu då även vagn och massor av kläder och pryttlar... Så jag vill liksom lyxa till och köpa sånt där som fått stryka på foten tidigare gånger smile1.gif . Som lyxiga filtar och snygg skötväska och annat "onödigt" smile1.gif . Och en bärsjal! Det har jag inte haft innan men ska testa nu, absolut. Och så ska jag titta på en ny, ekologisk madrass till spjälsängen. Någon som har tips kring sånt?

I samma sits, känns skönt att skippa tänka på inköp.

Har en bärsjal som jag inte använt, det är nog lite personligt om man gillar det eller inte.
  • jenny7906

Hoppas allt ser bra ut!

Vet hur det är att sitta där när det inte känns helt ok i magen :(
  • Bell13

Håller tummarna för er
  • Madelen b
    emmasdag skrev 2014-10-06 13:08:09 följande:

phppgnBRi23486.jpg

Åh vad jag är LYCKLIG!!! Fick se en helt perfekt 7,3 centimeter lång bebis idag på ultraljudet! Fick även superfina siffror uträknat efter enbart UL, inget blodprov så kan kanske inte kalla det KUB? Iallafall, just nu svävar vi på moln och ikväll ska vi äntligen få berätta för dottern att hon ska bli storasyster : )

Så mysigt! Vilken v är du i? Vi ska på ul om 1v!! Längtar så men samtidigt nervös att det inte ska vara något liv där!!
  • Madelen b

Håller alla tummar o tår att allt är ok med bebisen!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)