-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Haha en barnvagnsnörd som jag ryser när du säger så;) alla stor kedjor ( babyproffsen, babyland) säljer ju sedan beror de ju på vart du bor! Här nere finns många renodlade barnvagnsaffärer!! Googla:)agirlnamedbill skrev 2014-10-05 18:43:45 följande:Tack för tipset! Vart säljer dom barnvagnar? Haha som jag sa NOLL koll.
-
Precis så är det! Själva grejen är att bebisen blir van med ljudet i magen och att det sedan har en lugnande effekt när den hör ljudet utanför magen. För mig och mina barn har det verkligen funkat, dom har blivit väldigt lugna av ljudet när dom hört det itanför magen. Så tycker absolut att man ska använda det när barnet är fött.agirlnamedbill skrev 2014-10-05 18:42:13 följande:Trodde det var själva grejen med en sån att barnet blir van vid ljudet när den är i magen och sedan lugnas av det när den är född?
-
Det här med att man ska vara försiktig med koffeinhaltiga drycker - gäller det under hela graviditeten eller bara t o m vecka 12 då risken för missfall är som störst? Inte för att jag brukar bälja i mig te och kaffe ändå men kan ju vara bra att veta iaf.
-
Det gäller hela graviditeten :)Sommarsnö skrev 2014-10-05 20:03:45 följande:
Det här med att man ska vara försiktig med koffeinhaltiga drycker - gäller det under hela graviditeten eller bara t o m vecka 12 då risken för missfall är som störst? Inte för att jag brukar bälja i mig te och kaffe ändå men kan ju vara bra att veta iaf.
-
Som någon skrev tidigare.agirlnamedbill skrev 2014-10-05 18:42:13 följande:
Trodde det var själva grejen med en sån att barnet blir van vid ljudet när den är i magen och sedan lugnas av det när den är född?
Jag menade inte att jag ska lägga undan mitt när bebisen är född. Jag har tänkt sätta den i suffletten på vagnen.
Jag tycker att det verkar lite läskigt att ha ett halsband i form av en småstor kula när man har en bebis man kan behöva gå och bära på lite då och då :)
Men på vagnen som sagt kommer den sitta. Förmodligen. Vem vet, jag kanske ändrar mig sen och använder det ändå när bebisen är född. Det är svårt att säga här och nu vad man gör då :) -
Tack så mycket för tipsen! Verkar finnas babyproffsen här i Eskilstuna så får kila förbi där ^^
Jag vet inte ens vad jag hade för märke på dotterns barnvagn! Var nån schysst med rutigt mönster och sköna däck haha :D -
Jisses så nervös jag är just nu. Imorgon 8.30 är det dags för ul igen. Jag hoppas så innerligt att vår lilla bebis mår bra och utvecklats som den ska!
Håll tummar och tår för oss imorgon alla blivande april- mammor <3 -
Lycka till! :Demmasdag skrev 2014-10-05 22:47:42 följande:
Jisses så nervös jag är just nu. Imorgon 8.30 är det dags för ul igen. Jag hoppas så innerligt att vår lilla bebis mår bra och utvecklats som den ska!
Håll tummar och tår för oss imorgon alla blivande april- mammor <3
-
Jag håller tummarna!emmasdag skrev 2014-10-05 22:47:42 följande:
Skönt iaf med en tidig tid så att du inte behöver gå hela dagen och vänta! -
Lycka till idag! Allt ser säkert fint utemmasdag skrev 2014-10-05 22:47:42 följande: