• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • emmasdag
    Madelen b skrev 2014-10-06 17:56:44 följande:

Så mysigt! Vilken v är du i? Vi ska på ul om 1v!! Längtar så men samtidigt nervös att det inte ska vara något liv där!!

Det är helt underbart :) Jag är i v 14 (13+4) Ja, jag va så himla nervös, har inte sovit ordentligt på 2 veckor! Har ni varit på något ul tidigare i graviditeten? Det är ju så himla mysigt! Vilken vecka är du i? :)
  • JhjärtaK

Ang spjälsäng eller inte så köp en innan bebisen kommer. Kanske sover inte bebisen i den den första tiden men en spjälsäng kan de ha i åratal. Dottern är 2,5 och sover fortfarande i sin spjälsäng. I början sov hon i ett babynest i spjälsängen.

• Hanna 681
    JhjärtaK skrev 2014-10-06 18:46:49 följande:

Ang spjälsäng eller inte så köp en innan bebisen kommer. Kanske sover inte bebisen i den den första tiden men en spjälsäng kan de ha i åratal. Dottern är 2,5 och sover fortfarande i sin spjälsäng. I början sov hon i ett babynest i spjälsängen.

Hehe, mina började klättra ur vid 1,5 års ålder

Men håller med om att en spjälsäng är bra att ha!
  • Madelen b
    emmasdag skrev 2014-10-06 18:22:31 följande:

Det är helt underbart :) Jag är i v 14 (13+4) Ja, jag va så himla nervös, har inte sovit ordentligt på 2 veckor! Har ni varit på något ul tidigare i graviditeten? Det är ju så himla mysigt! Vilken vecka är du i? :)

Oki mys:)

Ja jag har varit på ett och då såg dem hjärtat! Men känner mig inte så gravid, därför man nojar att de ska ha dött!

Jag o min bm är lite oense, men jag säger att jag är i v 12 ( 11+2) kommer vara 12+3 när vi gör UL! Om allt ser bra ut måste ja berätta för alla på jobb då det börjar bli ohållbart;)

Men helt klart super nervös!!
  • Madelen b

Barn är så himla olika min son har aldrig velat sovit med oss, aldrig bara kommit till ro i sin spjälsäng och sov i den till 2,5 år då fick han en växa säng!! Än idag väljer han sin säng framför våran! Han är som sin mor, jag hatar sova m andra i sängen;P

• agirlnamedbill

Nu verkar jag ha kommit in i en period där jag blir äcklad av småsaker i mat..

Hade en period så med dottern och var nog ungefär samma tid, efter 12 veckor iaf, då spydde jag av tex en sena i skinkan på mackan eller av att jag såg hårstrå i smöret.

Imorse spydde jag av att jag hittade navelsträngen eller vad det är i mitt kokta ägg.. Nu blir det att vara jättenoga med vad jag äter så det inte finns nån sån risk. Inge mer ägg denna graviditet i alla fall, kommer nog inte ens kunna laga något med ägg i heller!

• Smulan 89

Våra pojkar har sovit i egen säng ifrån början. När jag ammade andra sonen, så sov han först i sin spjälsäng och sen bredvid mig i min och min mans säng. Då var det smidigt att lägga honom vid bröstet vid nästa tillfälle och somna om, haha.
    Första sonen föddes sjuk, så jag ammade inte honom utan pumpade ur. Han kunde endast få 5-10 ml 4-5 gånger om dagen (tarmsjukdom). Han har fått sin näring via dropp i blodet sen dag 2. I nov blir han 4 år.

• Solkatten
    agirlnamedbill skrev 2014-10-06 09:00:18 följande:
    Åh är du också från Eskilstuna? Ligger det bakom leos lekland?

Får ta med min karl så får han tjata på dom så vi får reda på det vi vill ^^
    Ja, är också Eskilstunabo :) Babyproffsen ligger vid Jysk, inte bakom Leos.
  • Josephine92

Tack allihopa. Allt var precis som det skulle med liten, låg och kliade sig i örat så nöjt haha :'), så sjukt häftigt att de faktiskt ligger och rör sig och gör saker där inne nu, det börjar verkligen bli små barn på riktigt <3

• JhjärtaK
    Josephine92 skrev 2014-10-07 06:22:33 följande:

Tack allihopa. Allt var precis som det skulle med liten, låg och kliade sig i örat så nöjt haha :'), så sjukt häftigt att de faktiskt ligger och rör sig och gör saker där inne nu, det börjar verkligen bli små barn på riktigt <3

Åh så skönt att höra, var lite orolig där igår när du inte hörde av dig. Blev det en lång väntan innan du fick komma in?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)