En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
![](http://www.familjeliv.se/gallery/image/5214453/full_600/php0jHLlx83151.jpg)
Jag fick min rul tid på inskrivningen. Får vänta ända till 1Dec.
Ang vagn så är jag lite inne på att köpa en Joolz denna gång. Ska åka och provköra lite. Men gillar designen och att den är smidig och blir ganska liten ihopfälld. Plats i bilen behövs när vi kommer vara 5 i familjen + 2 hundar.
Okej då slutar jag äta folsyra nu, kanske borde köpa 'gravid' på Apoteket istället? Äter omega 3 varje dag eftersom jag inte äter så mycket fisk just nu. Hur är det med D-vitamin, äter ni det?
Hur äter ni en vanlig dag? Har läst att man from vecka 13 bör gå upp ca 300-400 per vecka. Än så länge har jag inte gått upp ngt alls i princip, blir lite orolig. Min ser ut enligt följande:
Frukost: Fullkornsgröt med sommarens blåbär och lingonsylt tillsammans med mellanmjölk, en halv banan och ibland en kiwi. Alternativt hemmagjord ekologisk müsli med linfrön, solrosfrön, kruskakli, hasselnötter, russin, havregryn, sesamfrön tillsammans med ekologisk mellanfil och blåbär.
Mellanmål vid kl 10: En ekologisk fullkornssmörgås med ost, tomat och skinka. En banan och en mandarin eller äpple och en kopp grönt te.
Lunch: Lunchlåda på gårdagens middag, ofta kyckling eller köttgryta med ris, potatis eller pasta med grönsaker typ broccoli, morötter, lök och sås.
Mellanmål vid 14: Frukt, mandarin, päron eller äpple.
Mellanmål vid 15: Knäckebröd utan ngt på
Middag vid 19: Samma som lunch och ibland lite efterrätt typ nyponsoppa.
Kvällsmål vid 20-21: Skorpor med smör och honung och kanske en kiwi.
Jag fick tid för första ultraljudet på inskrivningen. Vi ska dit på fredag och kommer då vara i v13 (12+3). Vi kommer få tid för det andra då vi är på första.
Och vagn. Det är en djungel! Men vi har kollat lite på Emmaljunga Viking och tycker om den. Dock är den ju lite smalare och det är svårt att veta om vi får en rund bebis eller inte :) svårt det här med vagn...
En annan fråga! Hur länge fick ni vänta på er remiss till RUL? Ni som fått =) Min barnmorska skickade iväg det när vi var där förra veckan och vill ha ett datum att längta till lite extra!
Det var snabbt =) Kanske är olika beroende på kommun... Är det någon som bor i Malmö-trakten/Skåne?