En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Hur mycket sover ni nu i andra trimestern? Trots att jag käkar järntabletter så har jag jättestort sömnbehov och sover 10-12 timmar per dygn. Det kanske bara är en kombo av graviditeten och årstiden?
Hur mycket sover ni nu i andra trimestern? Trots att jag käkar järntabletter så har jag jättestort sömnbehov och sover 10-12 timmar per dygn. Det kanske bara är en kombo av graviditeten och årstiden?
Någon som har erfarenhet av Brio Happy?
Jag har börjat spana efter barnvagn och har fastnat för Happy med fasta lufthjul. Tänker inte köpa nytt men vill ha tid på mig att vänta på att "min" vagn kommer ut på blocket :)
Annars lyssnar jag gärna om någon har andra förslag som motsvarar mina små krav som är:
-fyra fasta hjul
-lufthjul
Posta gärna länk eller bild :)
V 25 idag det är väldigt livligt i magen, sparkas hejvilt. Det är väldigt mysigt och gosigt. Längtar så efter vagnen nu, vill få hem den, packa upp den och bädda med täcke och fint påslakan.
Känns också bra att veta att om barnet skulle födas så kan han faktiskt överleva
Tips: KappAhl har 30 % på kläder idag, även via nätet. Fast man kanske ska ha is i magen och vänta ännu längre, till mellandagsrean?
Här är bild på min lilla mage i vecka 23 som jag är i nu.
Angående trög mage så har jag börjat äta naturell youghurt som "andra frukost" varje morgon med Kung Markattas sultanrussin, pumpafrö och psylliumfrö. Magen funkar jättebra nu trots att jag tar 2 niferex om dagen :)
I värsta fall kan man blanda 2 msk psylliumfrön i ett glas med vatten, låta stå och sedan dricka det (om man törs, haha), det funkar också bra för magen :)
Och angående torra bröstvårtor så skall den bästa boten tydligen vara bröstmjölk, så det är ju kanon nu när brösten börjar läcka ;) Annars smörjer jag med BioOil, kokosolja eller barnolja efter duschen.