• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Öholm

Min man vill absolut vara med varje gång. Jag föreslog att jag kunde ta en mvc närmare jobbet för att spara restid men det tyckte inte min man var en bra idé då det skulle bli väldigt krångligt för honom att följa med. Nu går vi på mvc där vi bor, mitt emellan våra jobb. Han ställer en massa frågor till bm.

• agirlnamedbill

Alltså.. Mitt kiss idag var rödaktigt.. Nån som vet vad det kan vara? Är inte uvi för det känns alltid jättemycket. Hade njurbäckeninflammation förra graviditeten, kan det ha kommit tillbaka?

• Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-10-09 17:58:02 följande:

Alltså.. Mitt kiss idag var rödaktigt.. Nån som vet vad det kan vara? Är inte uvi för det känns alltid jättemycket. Hade njurbäckeninflammation förra graviditeten, kan det ha kommit tillbaka?

Har du ätit rödbetor?
  • Fr1da
    thatgirl1 skrev 2014-10-09 16:00:45 följande:
    Jag också! Kändes som en fisk som simmade runt där inne! Skithäftigt! Vilken v är du i?
    V 16 :) och du?
  • BigMami
    agirlnamedbill skrev 2014-10-09 17:58:02 följande:

Har du druckit dåligt under dagen eller ätit något med röda färgämnen typ rödbetor? Annars kan det vara bra att kolla upp hos BM för säkerhets skull.
  • Elbea

Min man jobbar en del kvällar så jag försöker boka in tider på dagar han är ledig. Men för kub var det så svårt att få tid att jag får gå själv. Känns sådär ifall jag skulle få ett dåligt besked...

• Fr1da

Funderar på om jag åkt på uvi. Aldrig haft det innan. Men det liksom strålar neråt långt ner i magen. Och jag har kissat flera gånger i timmen idag. Någon som haft liknande? Ringer nog bm imorgon just in case :)

• agirlnamedbill
    BigMami skrev 2014-10-09 19:04:15 följande:
    Har du druckit dåligt under dagen eller ätit något med röda färgämnen typ rödbetor? Annars kan det vara bra att kolla upp hos BM för säkerhets skull.
    Nej inget sånt..

Min bm sa att jag dricker dåligt men idag har jag druckigt som jag brukar och har aldrig haft så här.. Får ringa 1177 efter jobbet
  • BigMami
    agirlnamedbill skrev 2014-10-09 19:44:01 följande:

Nej inget sånt..

Min bm sa att jag dricker dåligt men idag har jag druckigt som jag brukar och har aldrig haft så här.. Får ringa 1177 efter jobbet

Nej, okej. Skulle ju också lägga till om det kan vara uvi eller liknande men om du haft "problem" tidigare kan det ju vara det. Hade du så då också?

Ibland kan urinet uppfattas rödaktigt om du druckit dåligt & är outspätt och när du är gravid kan det vara bra att dricka extra. Jag fyller en halvliter vattenflaska som jag tömmer ett par gånger under dagen

Mycket händer i kroppen vid en graviditet och man kan få alla möjliga "konstiga" saker man aldrig trott
  • agirlnamedbill
    BigMami skrev 2014-10-09 19:56:10 följande:
    Nej, okej. Skulle ju också lägga till om det kan vara uvi eller liknande men om du haft "problem" tidigare kan det ju vara det. Hade du så då också?

Ibland kan urinet uppfattas rödaktigt om du druckit dåligt & är outspätt och när du är gravid kan det vara bra att dricka extra. Jag fyller en halvliter vattenflaska som jag tömmer ett par gånger under dagen

Mycket händer i kroppen vid en graviditet och man kan få alla möjliga "konstiga" saker man aldrig trott smile5.gif
    Näe hade väl inga speciella symptom, typ magsmärta bara om jag minns rätt, när jag hade njurbäckeninflammation men om man läser om blod i urinen så står det att det oftast är njurarna som spökar. Eller uvi, men det borde jag inte ha..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)