• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • agirlnamedbill
    BigMami skrev 2014-10-09 21:08:01 följande:
    Kolla upp det med BM först OM det skulle vara något annat. Kanske är dumt att medicinera om det inte är uvi. Alla mediciner får man ju inte ta som gravid. Lycka till i alla fall smile1.gif
    Nej det vet jag :) får ju bara sån medicin utskriven som man får ta som gravid. Och eftersom jag inte har mina vanliga symptom nu så kommer jag inte ta medicin för det heller.. Tänkte bara kolla om nån annan fått likadant att det kanske beror på graviditet eller nåt.. :/
  • FCet
    agirlnamedbill skrev 2014-10-09 20:58:46 följande:

Jag har hela ryggen full med finnar, några i ansiktet och nån på magen.. känner mig skitäcklig, brukar inte ha finnar :(

Känner mig med ofräsch och det gör ont :(
  • Madelen b

Jag har oxå MASSA med finnar, hela ansiktet, halsen o bröstet! Har nästan inget i vanligafall och känner mig oxå ofräsch o ful:/

Fler som har/haft problem m magen? Alltså ja är inte trög eller så men får så SATANS ont flera gånger om dagen. Då alltså i MIN mage o inte "bebis magen" hade lika m sonen men värre denna gången:( kan ite äta något typ:/

• emmasdag
    Madelen b skrev 2014-10-09 22:29:55 följande:

Jag har oxå MASSA med finnar, hela ansiktet, halsen o bröstet! Har nästan inget i vanligafall och känner mig oxå ofräsch o ful:/

Fler som har/haft problem m magen? Alltså ja är inte trög eller så men får så SATANS ont flera gånger om dagen. Då alltså i MIN mage o inte "bebis magen" hade lika m sonen men värre denna gången:( kan ite äta något typ:/

Jag får ont om jag äter fet mat. Provade friterade klyftpotatis förra helgen, gick verkligen inte. O så va de med dottern med under den grav. Har du funderat på om det är någon speciell mat du får ont av?
  • Bell13
    FCet skrev 2014-10-09 22:06:43 följande:
    Känner mig med ofräsch och det gör ont :(
    Jag fick massa finnar i v 10 men de försvann runt v 13. Vilken vecka är du i?

Jag försökte med olika saker för att få bort dem men inget hjälpte dessvärre
  • JhjärtaK
    Elbea skrev 2014-10-09 19:32:38 följande:

Min man jobbar en del kvällar så jag försöker boka in tider på dagar han är ledig. Men för kub var det så svårt att få tid att jag får gå själv. Känns sådär ifall jag skulle få ett dåligt besked...

Förstår att det känns jobbigt. Men den blivande pappan har rätt att få ledigt från jobbet för mvc-besök (kub, RUL etc inkluderat) så kanske kan han ta ledigt just den tiden?

Det var ju på kub vi fick reda på att de var två. Hade inte min man varit där då så vete sjutton hur jag hade tagit mig hem då jag var i en väldig chock.
  • JhjärtaK
    FCet skrev 2014-10-09 20:44:29 följande:

Hjälp tjejer.

Tröttheten och illamåendet är äntligen borta, mår bra och är mycket piggare.

MEN har fått så himla mycket finnar. Detta på ansiktet, halsen och ryggen. I vanliga fall brukar jag endast ha finnar när jag har mens. Men nu är det så mycket och det gör jätte ont, kan nästan inte röra mig i ansiktet.

Tips på något som hjälper?

Gå till en hudterapeut och gör en ansiktsbehandling samt be om råd. En ny "rutin" kan hjälpa en hel del faktiskt.
  • JhjärtaK

Idag skall jag prata med min arbetsgivare om att jag kommer att bli sjukskriven 100% från vecka 25 och framåt. Känns jobbigt att "svika" men jag får tänka på att man har sett att tidiga sjukskrivningar minskar risken för förtidig födsel. Jag får ha det som "mantra" när det börjar kännas jobbigt. Jag har redan pratat med min chef och han är väldigt stöttande som tur är.

• emmasdag
    Bell13 skrev 2014-10-10 06:06:51 följande:

Åh vilken fin mage

Åh, tack! En riktig kanonkula :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)