• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Kiickson

Idag är de dags! Kl 10 ska vi på vårat första ultraljud och få se lilla räkan. Jag börjar bli lite nervös faktiskt..

Är det någon som vet när man får sitt moderskapsintyg?

Jag har för mig att min barnmorska sa på inskrivningen att jag skulle få det på första ultraljudet men inte helt säker. Det var ju så mycket information och frågor den dagen.

• agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-10-09 22:29:55 följande:

Jag har oxå MASSA med finnar, hela ansiktet, halsen o bröstet! Har nästan inget i vanligafall och känner mig oxå ofräsch o ful:/

Fler som har/haft problem m magen? Alltså ja är inte trög eller så men får så SATANS ont flera gånger om dagen. Då alltså i MIN mage o inte "bebis magen" hade lika m sonen men värre denna gången:( kan ite äta något typ:/

Jag kan få ibland som när man är lös i magen, att det typ krampar till lite löst och nästan i hela magen innan man behöver springa på toa men nu får jag bara den där krampande vällningen genom magen och sen inget mer.
  • Bell13
    Kiickson skrev 2014-10-10 08:35:39 följande:

Idag är de dags! Kl 10 ska vi på vårat första ultraljud och få se lilla räkan. Jag börjar bli lite nervös faktiskt..

Är det någon som vet när man får sitt moderskapsintyg?

Jag har för mig att min barnmorska sa på inskrivningen att jag skulle få det på första ultraljudet men inte helt säker. Det var ju så mycket information och frågor den dagen.

Jag har besök hos min bm v 22 då får jag det sa hon.
  • Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-10-10 08:54:02 följande:
    Jag kan få ibland som när man är lös i magen, att det typ krampar till lite löst och nästan i hela magen innan man behöver springa på toa men nu får jag bara den där krampande vällningen genom magen och sen inget mer.
    Tarmarna jobbar ju långsammare vid graviditet. Det är säkert inget farligt utan bara en reaktion på graviditeten
  • Madelen b
    emmasdag skrev 2014-10-09 23:45:37 följande:
    Jag får ont om jag äter fet mat. Provade friterade klyftpotatis förra helgen, gick verkligen inte. O så va de med dottern med under den grav. Har du funderat på om det är någon speciell mat du får ont av?
    Nä ja får ont av allt, förutom filmjölk typ haha! Men klart fet mat är aldrig bra för magen! Sedan är de så svårt när man mår lite illa oxå att hitta något som duger;)
  • Josephine92
    agirlnamedbill skrev 2014-10-10 08:54:02 följande:

Jag har haft mycket kramper i magen, precis som du beskriver innan man vanligtvis behöver gå på toa men jag tror som ovan att eftersom man är som man är i magen så blir det inte samma reaktion som när man är icke gravid eller tidigare i graviditeten. Det är jättejobbigt med magkramper men allra troligast inget att oroa sig för. Jag äter en matsked krossade linfrön varje dag för att hålla magen igång och lite mindre kramper har det blivit
  • Kiickson
    Bell13 skrev 2014-10-10 09:03:04 följande:

Jag har besök hos min bm v 22 då får jag det sa hon.

Okej. Jag vet att det är olika från stad till stad också.

Min bm sa att då jag har ett ganska så fysiskt krävande arbete så skulle jag skicka in en kopia på det direkt till fk. Men minns som sagt inte om hon sa att jag skulle få det idag eller inte.

Nåja, det visar sig :)
  • Josephine92

Bara jag med mer behåring? Haha, har fått mörka hår nedanför naveln och ljusare luddiga ovanför. Snart hårigare än mannen så snälla säg att det försvinner sen? Haha hemskt ocharmigt jag vet men kände att jag behövde fråga..

• Jhalie

Nån som börjat fundera på namn än?

Eller som kanske redan bestämt?

Känns som att alla bra namn är upptagna

Och jag och sambon har extremt olika smak gällande allt så det kommer inte bli det lättaste direkt

• Jhalie
    Josephine92 skrev 2014-10-10 11:03:26 följande:

Bara jag med mer behåring? Haha, har fått mörka hår nedanför naveln och ljusare luddiga ovanför. Snart hårigare än mannen så snälla säg att det försvinner sen? Haha hemskt ocharmigt jag vet men kände att jag behövde fråga..

Jag minns att jag blev extremt hårig när jag väntade första barnet. Speciellt på magen. Fick liksom tre ränder med långa ljusa hår men det försvann ganska snabbt efter han var född så du behöver inte vara orolig
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)