• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Fr1da
    Sommarsnö skrev 2014-10-10 12:06:36 följande:

Någon mer som måste äta typ varannan timme för att inte må alldeles konstigt? Känns lite som när jag har magkatarr, att jag måste småäta mest hela tiden. Sedan blir jag fort mätt också så ibland får jag dela upp måltiden och äta den vid två tillfällen smile1.gif Undrar vad det beror på - om det är att barnet börjar ta plats och därmed får magsäcken mindre plats?

Ja jag äter typ konstant :) Mycket frukt och knäckebröd mellan de "vanliga" måltiderna. Mår dåligt, nästan svimfärdig om jag blir för hungrig.
  • Solkatten

Angående ligamentsmärtor vid plötsliga rörelser så har jag också det, hade lika dant sist och det var som värst mot slutet.

Min mage är också konstig. Tarmarna påverkas av hormonerna så det är inget konstigt. Många blir tröga men jag får som ibs.

Vi har kvar pojknamnet sedan förra grav vilket är Sixten, en annan favorit är Love.

Flicknamn som vi båda gillar nu är Edith.

• Tjolahoppis
    Sommarsnö skrev 2014-10-10 12:06:36 följande:

Någon mer som måste äta typ varannan timme för att inte må alldeles konstigt? Känns lite som när jag har magkatarr, att jag måste småäta mest hela tiden. Sedan blir jag fort mätt också så ibland får jag dela upp måltiden och äta den vid två tillfällen Undrar vad det beror på - om det är att barnet börjar ta plats och därmed får magsäcken mindre plats?

Jag har haft magkatarrssymptom sen v.8 och behövt äta mat eller smörgås varannan timme för att få bukt med illamående och ont i magen. Frukt gjorde typ saken värre så några såna nyttigheter gick inte för sig. Nu har det släppt lite, men kommer då och då fortfarande, fast nu kan även en frukt hjälpa en kort stund innan nåt mer rejält måste ner i magen. Kommer bli många kilo plus om det fortsätter såhär. Med dottern åt jag citrusfrukter i massor, men den här krabaten vill ha riktig mat :)
  • Kiickson

Allt såg jätte bra ut och lilla räkan mådde bra. Nästa ultraljud är inplanerat redan i vecka 18. Jag blev framflyttad två dagar och har nu fått ett beräknat datum :) 

Det var som en stor sten som lyftes från mina axlar så fort jag såg att det låg någon där inne och ännu mer då vi såg det lilla hjärtat ticka på så fint så. 

• agirlnamedbill
    BigMami skrev 2014-10-10 11:12:01 följande:
    Skulle precis skriva att ökad behåring tyder på pojke & så skrev du att du hade fått en han! Men det är ju bara skrönor. I alla fall stämde det på min väninna...
    Jag fick mycket hår under naveln och även några få mörkare hårstrån vid brösten (blä haha) men jag fick en flicka! Tror inte det är skillnad på gravidhormon när man väntar tjej eller kille för då borde man ju kunna se på blodprov vilket kön man får :)
  • Jhalie
    Kiickson skrev 2014-10-10 12:39:55 följande:

Allt såg jätte bra ut och lilla räkan mådde bra. Nästa ultraljud är inplanerat redan i vecka 18. Jag blev framflyttad två dagar och har nu fått ett beräknat datum :) 

Det var som en stor sten som lyftes från mina axlar så fort jag såg att det låg någon där inne och ännu mer då vi såg det lilla hjärtat ticka på så fint så. 

Visst är det härligt!! Grattis

Såg att du går på vrinnevi.

Där går jag med
  • Kiickson
    Jhalie skrev 2014-10-10 12:42:52 följande:

Där går jag med

Det är så otroligt härligt! Tack! 

Japp, dom är underbara där tycker jag :) Så kul med flera där/här i från :)

• amandanS

V15 (14+3) och nu är rul med bokat, 10 november :) exakt 1 månad, 4 veckor som gärna får gå fort!.. Har även gjort graviditeten offentlig nu :)

Rejäl kula, explosion senaste veckan.. :)

Längtar efter att få se liten, hoppas få reda på kön med då :D

• Bell13
    amandanS skrev 2014-10-10 13:05:46 följande:

V15 (14+3) och nu är rul med bokat, 10 november :) exakt 1 månad, 4 veckor som gärna får gå fort!.. Har även gjort graviditeten offentlig nu :)

Rejäl kula, explosion senaste veckan.. :)

Längtar efter att få se liten, hoppas få reda på kön med då :D

phpOmmXr420602.jpg

Svårt att dölja graviditet med en sådan där rund och fin mage ;) folk fattar ju att man inte bara ätit några bullar för mycket
  • Sommarsnö
    Jhalie skrev 2014-10-10 12:42:52 följande:

Där går jag med
    En till här från Östergötland (Linköping) Vet ni något om förlossningar här - har fått för mig att man gör planerade kejsarsnitt i Norrköping bara och inte i Linköping, stämmer det? Vet en del iaf som bott i Linköping men fått föda i Norrköping och undrar lite varför?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)