• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • BigMami
    Jhalie skrev 2014-10-10 11:06:38 följande:

Jag minns att jag blev extremt hårig när jag väntade första barnet. Speciellt på magen. Fick liksom tre ränder med långa ljusa hår men det försvann ganska snabbt efter han var född så du behöver inte vara orolig

Skulle precis skriva att ökad behåring tyder på pojke & så skrev du att du hade fått en han! Men det är ju bara skrönor. I alla fall stämde det på min väninna...
  • Josephine92

Tack! Ja då får vi se om det stämmer i mitt fall också ;D magkänslan har sagt hela tiden att det är en pojk så vi får se..

Vi har nästan bestämt namn, Jason om det blir en pojk, flicknamnen är många men favoriter än sålänge är Kayleigh, Katie och Lovis (:

• Sommarsnö
    Jhalie skrev 2014-10-10 11:04:53 följande:

Nån som börjat fundera på namn än?

Eller som kanske redan bestämt?

Känns som att alla bra namn är upptagna

Och jag och sambon har extremt olika smak gällande allt så det kommer inte bli det lättaste direkt

Jag har börjat fundera men sambon är inte riktigt med på noterna än tror jag ;) Jag ger en massa förslag och han sager ja eller nej, haha. Vi har inte så lika smak heller så det blir inte lätt. Bland tjejnamn gillar jag gamla nordiska namn som Saga och Nora men det gillar inte han. Som pojknamn tycker jag Hugo är fint och det är vi nog lite överens om faktiskt men vi har långtifrån bestämt oss än. Något vi har bestämt är iaf att förstanamnet ska bli tilltalsnamn, annars blir det så krångligt för barnet att alltid behöva förklara att förstanamnet inte är tilltalsnamnet.
  • mandalii

Någon mer än jag som har ligamentsmärtor av och till? Jag får det mest när jag reser mig plötsligt, kraftiga nysningar eller vänder mig snabbt i sängen. Kan göra sjukt ont, som kvivar i sidorna i nedre delen av magen.

• mandalii
    Jhalie skrev 2014-10-10 11:04:53 följande:

Nån som börjat fundera på namn än?

Eller som kanske redan bestämt?

Känns som att alla bra namn är upptagna

Och jag och sambon har extremt olika smak gällande allt så det kommer inte bli det lättaste direkt

Bara om det blir en flicka, tycker Amanda är fint : )
  • Josephine92
    mandalii skrev 2014-10-10 11:52:44 följande:

Någon mer än jag som har ligamentsmärtor av och till? Jag får det mest när jag reser mig plötsligt, kraftiga nysningar eller vänder mig snabbt i sängen. Kan göra sjukt ont, som kvivar i sidorna i nedre delen av magen.

Till och från, mer för ca 1,5 vecka sen, antar att det är sånt som kommer komma och gå. Men helt normalt (:
  • Jhalie
    BigMami skrev 2014-10-10 11:12:01 följande:

Skulle precis skriva att ökad behåring tyder på pojke & så skrev du att du hade fått en han! Men det är ju bara skrönor. I alla fall stämde det på min väninna...

Jag har oxå hört det faktiskt men minns inte om jag fick så med andra sonen...?

Men vet en annan väninna som fick likadant när hon väntade iaf första sonen.

I vilket fall går det ju över
  • Sommarsnö
    mandalii skrev 2014-10-10 11:52:44 följande:

Ja jag har det var och varannan dag. Som du säger; för mig kommer det också när jag reser mig eller ändrar ställning och så. Tur att det går så fort över för det är inte trevligt.
  • Jhalie
    Sommarsnö skrev 2014-10-10 11:23:57 följande:

Jag har börjat fundera men sambon är inte riktigt med på noterna än tror jag ;) Jag ger en massa förslag och han sager ja eller nej, haha. Vi har inte så lika smak heller så det blir inte lätt. Bland tjejnamn gillar jag gamla nordiska namn som Saga och Nora men det gillar inte han. Som pojknamn tycker jag Hugo är fint och det är vi nog lite överens om faktiskt men vi har långtifrån bestämt oss än. Något vi har bestämt är iaf att förstanamnet ska bli tilltalsnamn, annars blir det så krångligt för barnet att alltid behöva förklara att förstanamnet inte är tilltalsnamnet.

Hugo är min sambos absoluta favorit oxå men jag känner en hel drös med ungar som heter Hugo så det går bort för mig.

Detta är vårat första gemensamma barn och han älskar väl inte direkt namnen på mina barn och inte jag namnet på hans. Så svårt blir det.

Det enda vi är överens om är att det inte ska vara allt för vanligt. Inga av de andra fyra har vanliga namn. Samtidigt som de inte får hata helknasiga, amerikanska eller hittepånamn.

Haha
  • Sommarsnö

Någon mer som måste äta typ varannan timme för att inte må alldeles konstigt? Känns lite som när jag har magkatarr, att jag måste småäta mest hela tiden. Sedan blir jag fort mätt också så ibland får jag dela upp måltiden och äta den vid två tillfällen Undrar vad det beror på - om det är att barnet börjar ta plats och därmed får magsäcken mindre plats?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)