• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • agirlnamedbill
    Tjolahoppis skrev 2014-10-15 19:12:55 följande:
    Sånt där är ju kul. Jag har typ exakt 1 på hCG och under 0,5 PAPP-A. Undra om det betyder kille då? 12/11 får vi (förhoppningsvis) veta!
    Men vadå 1? Man ska väl ha flera hundra i hcg som gravid?
  • Calendula

Tjolahoppis pratar nog om Kub siffrorna. Beta hcg och proteinplasma (papp-a) är det som mäts då.

• Våtmark
    Sunnza skrev 2014-10-14 12:58:04 följande:

Hej ! Jag är i 15 veckor idag :) bf 16 april det är mitt fjärde barn och jag är 26 år :)

Hej! Kul med fler som väntar fjärde! Jag är i v.13. Jag har redan känt fosterrörelser, är helt säker på det =D Med dom andra 3 kände jag inte fullt så tidigt
  • Sommarsnö
    agirlnamedbill skrev 2014-10-15 19:47:40 följande:
    Men vadå 1? Man ska väl ha flera hundra i hcg som gravid?
    Ja men mätvärdet i IU/l brukar omräknas till ett värde i MoM. Detsamma gäller PAPP-A. Detta är alltså värden som mäts vid KUB-blodprovet.
  • agirlnamedbill
    Sommarsnö skrev 2014-10-15 20:55:35 följande:
    Ja men mätvärdet i IU/l brukar omräknas till ett värde i MoM. Detsamma gäller PAPP-A. Detta är alltså värden som mäts vid KUB-blodprovet.
    Aha okej! Därför jag inte fattar nånting :)
  • Jhalie

Jaha oj vad alla kan allt allt jag fick höra på kub var att det var bra siffror!

Nöjde mig med det svaret, hehe är kanske inte lika insatt som alla andra...

Är ju bara fjärde ungen och känner mig typ mer vilsen än nånsin. Haha

Blir nog bra det här

• Mikki86

Känner mig också helt lost haha och det är trean här!!

Dock först kub testet jag gjort :)

• Jhalie

Berättade för barnen igår att de skulle få ett syskon.

Min äldsta som är 10 bröt ihop, blev jättearg och jätteledsen...

Tog ett bra tag att lugna honom...

Blir säkert bättre med tiden men jobbigt att han reagerade så starkt

• JhjärtaK
    Madelen b skrev 2014-10-15 17:04:14 följande:

Fick äntligen se bebis idag! Allt såg precis ut som de skulle!! Var 13+0 idag! Så livlig hen var och galet att de syns att de är en människa fast den är så liten!! phpfmAir903960.jpg

Härligt!
  • JhjärtaK
    Sommarsnö skrev 2014-10-15 11:23:59 följande:

Snubblade på en studie som visade att om man har värden över 1 MoM på PAPP-A och hCG så har man större chans att få en flicka och under 1 en pojke. Någon som vet mer om detta och om det har gjorts fler studier om det? Fick över 1 på båda så det kanske skulle indikera att jag får en flicka smile1.gif

Nu kollade jag och på hcg hade jag under 1 och på papp-a strax över, vad blir det då, två av varje

Hcg: 0,854

Papp-a: 1,275

Idag kanske vi får reda på vad som göms där inne så då kan vi kolla teorin
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)