• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Smulan 89
    elouiseh skrev 2014-10-13 20:49:20 följande:

Är lite nyfiken.. Är i vecka 16 nu (15+4) och har ännu inte varken sett eller känt bäbisen. Någon mer?

Vi valde att hoppa över kub/nupp och fick nu tid för rul i vecka 21...

Kände sonen i vecka 16 förra gången så väntar spänt, tycker dock jag har känt något annorlunda än tarmrörelser.. Men vill ju känna den där riktiga gången nu som jag säker kan veta :)

Är också i v 16 (15+1), men har inte känt något heller. 3:e barnet. Kände första efter ultraljudet, så kanske v 20-21. Andra i v 17 och då kände även min man några dagar senare i v 17 =)
    Jag har tagit mod till mig och ringde barnmorskan idag. Har gått hos henne innan och hon vet att jag tycker att det är jobbigt att gå dit, med alla prover osv. Har inskrivning och provtagning på måndag och sen rul 5:e nov. Nu känner jag mig redo att gå till bm igen.
  • Smulan 89
    Josephine92 skrev 2014-10-14 07:00:03 följande:

Det här med att gå upp och kissa på nätterna, till vilken grad behöver ni andra göra det?

Alltså jag får gå upp var tionde minut för det bokstavligen känns som att jag ska kissa ner mig = ingen sömn alls. Slutar mitt ena jobb 22.00 börjar det andra 06.00, behöver verkligen de där timmarna men det kan man ju se sig i stjärnorna efter, är det verkligen meningen att det ska vara så extremt?

Känner mig så frustrerad och helt slut!

Om jag vaknar av något annat, så måste jag gå på toa, men jag vaknar inte av att jag är kissnödig.
  • Josephine92
    amandanS skrev 2014-10-14 09:40:47 följande:

Jag är uppe 1-3ggr/natt och kissar, och typ sådär varannan-vartredje timme dagtid!

Var 10e minut, då hade jag åkt till bm och lämnat urinprov! Vad jag förstått kan man som gravid ha uvi utan några direkta symptom..

Tack allihopa, får gå och kolla..!

Vill tacka alla för en underbar tråd där man kan ställa alla sorters frågor och alltid få ett trevligt bemötande, guld värt! Som förstföderska så har man ju verkligen ingen aning om hur saker och ting ska vara!
  • Elbea

Det här med att gå upp och kissa på nätterna, till vilken grad behöver ni andra göra det?

Alltså jag får gå upp var tionde minut för det bokstavligen känns som att jag ska kissa ner mig = ingen sömn alls. Slutar mitt ena jobb 22.00 börjar det andra 06.00, behöver verkligen de där timmarna men det kan man ju se sig i stjärnorna efter, är det verkligen meningen att det ska vara så extremt?

3-5 gånger per natt får jag kissa. Fattar inte hur jag kan kissa varje gång, jag dricker EN klunk vatten under natten när jag tar min medicin. Och ändå så kissar jag massor varje gång. Vaknar i princip varannan timme och då känns det som att jag ska sprängas .

Men var tionde minut låter extremt...
  • Bell13

Jag behöver kissa två ggr på natten. Prova att inte dricka på kvällen. Dagtid dricker jag mycket och kissar två ggr i timmen. På kvällen undviker jag att dricka för att kunna sova hyfsat ok.
  • Josephine92

Jo jag låter bli att dricka på minst två timmar innan jag ska sova för att försöka underlätta men nej.. Är ju dessutom så grymt törstig så blir ju pest hur man än gör haha

• BigMami
    Josephine92 skrev 2014-10-14 12:10:10 följande:

Jo jag låter bli att dricka på minst två timmar innan jag ska sova för att försöka underlätta men nej.. Är ju dessutom så grymt törstig så blir ju pest hur man än gör haha

Har du tagit sockerprov?
  • emmasdag

Någon mer med extremt mycke huvudvärk? Asså jag blir snart galen! Har även haft "mensvärk" i två dagar nu, och tycker mig känna igen den jäkla foglossningen jag hade med dottern med. Tycker det är lite tidigt och jag blir nästan lite rädd då det var riktigt jobbigt första gången då jag till och med grät mot slutet "/

• amandanS
    emmasdag skrev 2014-10-14 12:38:56 följande:

Någon mer med extremt mycke huvudvärk? Asså jag blir snart galen! Har även haft "mensvärk" i två dagar nu, och tycker mig känna igen den jäkla foglossningen jag hade med dottern med. Tycker det är lite tidigt och jag blir nästan lite rädd då det var riktigt jobbigt första gången då jag till och med grät mot slutet "/

Jag har problem med foglossning redan (v16 idag) och har haft huvudvärk nästan konstant senaste 5 dagarna :/ Ska till bm imorgon och få akupunktur pgq ryggontet, tror det är pga de onda där som gör att jag spänner mig och får huvudvärk..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)