• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • agirlnamedbill
    LillaSandy skrev 2014-10-15 09:33:26 följande:

Influensavaccin. Ta eller inte ta?

Det var en ganska stor diskussion om det i tråden tidigare, om du orkar bläddra tillbaka ^^
  • emmasdag
    DiplomatiskaJag skrev 2014-10-15 06:05:31 följande:

Är huvudvärken borta nu?

Jjag har börjat med niferex i v 14 redan. Nu har jag klivit in i v 16 och känner mig mindre tung i huvudet.

Nu har jag inte haft huvudvärk på 2 dagar! Men det kan ju inte bero på järntabletterna då jag tog den första igår! Sover inte så bra heller så det är kanske en kombination av allt möjligt?!
  • emmasdag
    jenny7906 skrev 2014-10-15 08:21:49 följande:

Började du med järntabletter efter test och inrådan av bm? Pratade med min bm i måndags och frågade om järnisar med hon sa att om ett par veckor kan jag börja. Värdena såg bra ut på inskrivningen och jag är vällingen tröttare än vanligt men har huvudvärk var och varannan dag nuförtiden :(

Kanske ska börja med Niferex varannan eller var tredje dag redan nu? :-/

Jag hade följt din bms råd. Säger hon att du ska vänta några veckor så gör det. Ring o hör med henne annars :) Jag ska ta varannan dag nu men det på inrådan av henne!
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-10-15 10:27:31 följande:
    Jag hade följt din bms råd. Säger hon att du ska vänta några veckor så gör det. Ring o hör med henne annars :) Jag ska ta varannan dag nu men det på inrådan av henne!
    På inskrivningen sa min bm att vi ska ta ett järnvärde på nästa besök i v 22. Hon sa att ibland har man dålig järnreserv i kroppen och då är det bra att börja äta tabletter i förebyggande syfte tidigare.

Tycker att det där med järnbrist är lite läskigt tycker jag, fick det förra graviditeten och blev inte människa förrän efter förlossningen. Hade svårt att hålla mig vaken och mådde inte alls bra då.
  • SaTo

Några av er har redan gått med i gruppen på Facebook för oss som ska ha barn i april 2015. Vill du också vara med så skicka ett meddelande med ditt namn till mig så lägger jag till er i gruppen.

Hoppas du vill vara med! ????

• Sommarsnö

Snubblade på en studie som visade att om man har värden över 1 MoM på PAPP-A och hCG så har man större chans att få en flicka och under 1 en pojke. Någon som vet mer om detta och om det har gjorts fler studier om det? Fick över 1 på båda så det kanske skulle indikera att jag får en flicka

• JhjärtaK
    Sommarsnö skrev 2014-10-15 11:23:59 följande:

Snubblade på en studie som visade att om man har värden över 1 MoM på PAPP-A och hCG så har man större chans att få en flicka och under 1 en pojke. Någon som vet mer om detta och om det har gjorts fler studier om det? Fick över 1 på båda så det kanske skulle indikera att jag får en flicka smile1.gif

Intressant! Jag kommer inte ihåg vad jag fick men skall kolla ikväll. Fast det kanske blir konstigt med tvillingar?
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-10-15 10:38:56 följande:

På inskrivningen sa min bm att vi ska ta ett järnvärde på nästa besök i v 22. Hon sa att ibland har man dålig järnreserv i kroppen och då är det bra att börja äta tabletter i förebyggande syfte tidigare.

Tycker att det där med järnbrist är lite läskigt tycker jag, fick det förra graviditeten och blev inte människa förrän efter förlossningen. Hade svårt att hålla mig vaken och mådde inte alls bra då.

Tog hon inget järnvärde på inskrivningen?

Jag vågar inte o vill inte heller laborera en massa med tillskott och liknande utan att det behövs. Järntabletter är inte jättekul o ta enligt mig då jag har blivit så trög i magen av dem varenda gång. Men jag hoppas att det hjälper nu när jag börjat ta dom, är som en zombie om dagarna men kan ändå inte somna om kvällen..
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-10-15 14:34:12 följande:
    Tog hon inget järnvärde på inskrivningen?

Jag vågar inte o vill inte heller laborera en massa med tillskott och liknande utan att det behövs. Järntabletter är inte jättekul o ta enligt mig då jag har blivit så trög i magen av dem varenda gång. Men jag hoppas att det hjälper nu när jag börjat ta dom, är som en zombie om dagarna men kan ändå inte somna om kvällen..
    Det gjorde hon. Jag hade 127 och det var bra tyckte hon :)

Man ska väl vara lite försiktig med mineraler, kan bli tokigt om man tar de utan att ha en brist
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)