• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • LillaSandy

Jag tar också nässpray varje kväll. Använder nezeril. Det är ju inte bra, men valet är det eller att inte kunna sova vilket ju inte heller är bra.

• Josephine92

Det här med att gå upp och kissa på nätterna, till vilken grad behöver ni andra göra det?

Alltså jag får gå upp var tionde minut för det bokstavligen känns som att jag ska kissa ner mig = ingen sömn alls. Slutar mitt ena jobb 22.00 börjar det andra 06.00, behöver verkligen de där timmarna men det kan man ju se sig i stjärnorna efter, är det verkligen meningen att det ska vara så extremt?

Känner mig så frustrerad och helt slut!

• Mars12

Josephine92: själv har jag aldrig behövt springa på toa om nätterna men löst om

Många andra som behöver det.... Men shit vad jobbigt att behöva gå upp så ofta. Är det likadant dagtid? Säker på att du inte har UVI?

• Fridhaa

Små mängder nezeril säger dom ska inte va någon fara.

Annars finns koksaltslösning i spray.

91an skrev 2014-10-14 06:11:37 följande:

Någon som har problem med nästäppa? Hur löser ni det? Jag måste ta nässpray för att kunna sova men vill gärna undvika det..

• Fridhaa

Jobbar natt kände under ett besök inne hos en vårdtagare hur illamåendet växte.

Fick rusa in på toaletten :(

Har aldrig hänt.. Känns som illamåendet kommer för min del först nu.

Lukter,åksjuka , har extremt känslig näsa för lukter.

• elouiseh

Jag fick kissa typ 5 ggr/natt fram till vecka 14 typ då lugnade det sig.. Konstigt :s

• Josephine92
    Mars12 skrev 2014-10-14 07:42:38 följande:

Josephine92: själv har jag aldrig behövt springa på toa om nätterna men löst om

Många andra som behöver det.... Men shit vad jobbigt att behöva gå upp så ofta. Är det likadant dagtid? Säker på att du inte har UVI?

Det är lite det som är grejen också, springer ofta dagtid också men inte i närheten som på natten, lika mycket som kommer varje gång också.. Jag har aldrig haft uvi men av att läsa av andras symptom så är det inget utöver toalettbesöken som stämmer. Kommer ju behöva sjukskriva mig pga sömnbrist och för lite blåsa -.- hah
  • Sommarsnö
    91an skrev 2014-10-14 06:11:37 följande:

Någon som har problem med nästäppa? Hur löser ni det? Jag måste ta nässpray för att kunna sova men vill gärna undvika det..

Jag har det, speciellt på natten. Jag brukar ta koksaltlösning som jag köpt på Apoteket om det blir för jobbigt. Prova det - ska vara helt säkert under graviditet. Det finns också Nozoil om man har problem med krustor i näsan och så och behöver mjuka upp liksom.
  • Sommarsnö
    Josephine92 skrev 2014-10-14 07:00:03 följande:

Det här med att gå upp och kissa på nätterna, till vilken grad behöver ni andra göra det?

Alltså jag får gå upp var tionde minut för det bokstavligen känns som att jag ska kissa ner mig = ingen sömn alls. Slutar mitt ena jobb 22.00 börjar det andra 06.00, behöver verkligen de där timmarna men det kan man ju se sig i stjärnorna efter, är det verkligen meningen att det ska vara så extremt?

Jag behöver gå upp ett par gånger under natten. Var tionde minut låter väldigt mycket, det bör du nog kolla upp. Inte bra att gå med en urinvägsinfektion om det nu skulle vara det.
  • amandanS
    Josephine92 skrev 2014-10-14 07:00:03 följande:

Jag är uppe 1-3ggr/natt och kissar, och typ sådär varannan-vartredje timme dagtid!

Var 10e minut, då hade jag åkt till bm och lämnat urinprov! Vad jag förstått kan man som gravid ha uvi utan några direkta symptom..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)