Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Update: nu har jag överklagat..

Frågade vem de pratat med över telefon för att få kompletteringar, och det visade sig vara precis som jag trodde. Fel person.

Jag visade på faktafel i beslutet och påpekade att något som känns "lite trögt" för en 190cm lång man är "väldigt trögt" för en 155cm lång gravid kvinna!

Handläggaren jag fick prata med sa iallafall att de nya uppgifterna gjorde stor skillnad och att jag borde få GP beviljad utifrån dem. Nu ska dom bara prata med "rätt" person också, så jag kan bara hålla tummarna.

Känna lite positivare nu, kanske inte hela helgen är förstörd..

• S1528
    lais skrev 2015-02-07 11:36:21 följande:
    Vad skönt! Klantigt av "fel person" att ens uttala sig! Borde ha hänvisat dem rätt på en gång så hade det inte behövt hända!

Och angående det tidigare; så är det för mig om de inte godkänner sjukskrivningen. Då är jag ju inte sjuk enligt dem och jag klarar inte att jobba. På min gp-ansökan har chefen skrivit att jag är förbjuden att jobba och går inte att omplacera, problemet är att hon har slutat och nya chefen inte börjat så kust nu är det två tillfälliga chefer. Börjar bli ganska nervös för jag har verkligen ingen aning om vad de säger om fk ringer...
    Oooh, jag är också "mellan chefer" om man säger så, så jag förstår precis din situation..

Nu ska jag ringa FK på måndag och lämna telefonnummer så de kan ringa till rätt person för komplettering. Jag hoppas att det räcker för att de skall ändra sig!
  • S1528

Precis varit på BM-besök :) V.30 idag och allt såg bra ut. SF-måttet var 28 cm, och vikten upp 1,1 kg sedan förra besöket i v.25. Totalt har jag gått upp 4,5 kilo så det är inte mycket att hänga i granen, men lilla damen verkar må bra iallafall :)

• S1528
    Emmadee skrev 2015-02-10 09:57:21 följande:

Började också morgonen med BM - besök. Är i v 31 (30+3). Sf mått 30, och allt såg bra ut. Nästa besök om tre veckor och då ska vi (om det inte är för många som föder då) få gå och besöka förlossningen.

Har gått upp 10 kg hitintills.

Jag ska på besök den 25/2 på specialförlossningen där jag kommer att föda . Spännande! :)
  • S1528

Min har också vänt sig med huvudet nedåt sedan några veckor tillbaka. Hon ligger och trycker med rumpan mot revbenen på höger sida hela tiden, så min mage är sned ;)

• S1528
    amandanS skrev 2015-02-11 07:06:04 följande:

Vad tiden rullar på! :) bara veckor kvar nu... In på kontroll igen igår, misstänkte att det läckte fostervatten.. Men läget var lugnt, som tur var :) För några veckor till får han gärna stanna i magen!

phpuuiAUB02254.jpg

Det är helt galet tycker jag.. Vart tog tiden vägen? Det är inte alls länge sedan man gick och väntade på att passera magiska vecka 12! Och idag är det plötsligt bara 75 dagar kvar :)
  • S1528

Och jag har fortfarande inte fått en endaste liten spontan kommentar om min mage.. Inget "grattis" eller något alls eftersom ingen ser att jag är gravid om man inte vet om det.. Vilka kontraster, haha :)

• S1528
    Bell13 skrev 2015-02-11 13:35:43 följande:
    Har du fått köpa andra kläder eller kommer du i dina vanliga?
    Har fortfarande mina gamla kläder med undantag av ett par jeansleggings med hög mudd som jag köpt "att växa i" för jag har tänkt att det kanske börjar hända något snart ;) Och så köpte jag en större vinterjacka för att jag tänkte att det skulle behövas, men men..

Risken är väl att magen exploderar i storlek nu när den lilla damen där inne bara ska tjocka på sig på slutet ;)
  • S1528

Dagens I-lands-gravidproblem: jag får mjölksyra i armarna av att tvätta håret i duschen..

Det är ett hårt liv att vara gravid ;)

• S1528
    Mars12 skrev 2015-02-14 08:32:06 följande:

Vet inte hur man ska tänka ang smärtlindring. Jag blev igångsatt sist och klarade mig ganska bra utan... Började andas lite lustgas när jag var öppen 5cm men sen blev värkarna så intensiva så jag hann aldrig få effekt av lustgasen... Vid 5-6cm bad jag om eda men narkosen var lite upptagen. Lustgasen kasta jag och sen gick de ganska fort...sista 4-5cm öppnade jag mig på 15min.

Krysta 20min.

Nu kan jag ibland känna mig lite orolig om jag vet när jag åka in :) (om det inte blir igångsättning igen)

Hur hade ni andra med smärtlindring eller hur tänker ni som ska föda första gången?

Jag ska föda för första gången, och ju mer jag tänker på det så vill jag föda utan smärtlindring så långt det är möjligt. Men tankarna går väl som så att om det blir långdraget eller jag blir trött så får jag lita på personalens kompetens och att de ser vad jag behöver. Jag är lite rädd för EDA, rädd för nålar överhuvudtaget faktiskt, men det kanske ändrar sig när man väl ligger där och ylar ;)

Jag har fått en TENS utskriven som jag vill prova att använda mig av, har läst att många har haft stor nytta av den under öppningsskedet..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)