-
Jag säger han fast jag vet att de är en hon, sonen rättar mig jämt;)Smulan 89 skrev 2015-01-16 15:09:48 följande:Både på rul och bm har nämnt han, men mest bebisen. Jag säger också han utan att tänka på det. Vet inte heller könet. Känns naturligare på något konstigt vis att säga han. Lite som att man säger hon om klockan.
-
98 dagar här, mår bra men sover jätte dåligt och det tär på än, tungt att jobba!S1528 skrev 2015-01-17 08:54:04 följande:
God morgon tjejer!
Hur mår ni?
Idag har jag 100 dagar kvar till BF :) Äntligen nedräkning istället för uppräkning!
Blev lite orolig igår kväll då jag hade små stickningar och av och till lite ont i nedre delen av magen. Jag övervägde att ringa förlossningen och fråga.. Kändes som någonting var ordentligt konstigt, men sedan somnade jag och nu känner jag ingenting. Men kommer det tillbaka får jag nog se till att dom kollar tappen osv :/
Har sedan jätte mycket halsbränna och nästäppa så känner mig som ett vrak haha! På detta foglossning!
Men jag känner bebis nästan hela tiden och de är värst varenda krämpa! Som jag längtar efter henne!!
Hur går de för alla med namn? Blivit något klokare? -
Fy halsbränna är så jobbigt:( hade jättemycket med sonen oxå:(S1528 skrev 2015-01-17 11:02:09 följande:Jag har också mycket halsbränna, går och knaprar Novalucol mest hela tiden :/ trist med nästäppan, min har precis försvunnit efter att ha varit helt tätt de senaste fem månaderna. Jag är oändligt tacksam :)
Inget namn här ännu, finns några förslag ifrån min sida, men gubben tror fortfarande att det är en pojk där inne, haha!
Ja jag har oxå namn men sambon säger
varken bu eller bä, han har gett ett alternativ men det vägrar jag haha! Inte lätt, men tror jag vinner tillslut;P -
Alla har åsikter om allt, och detär bara din familj de skall kännas rätt för! Men jag vet precis hur du menar!S1528 skrev 2015-01-17 11:10:11 följande:Jag önskar att jag hade ett namn som kändes "rätt" direkt :/ jag har iallafall kört mig att man inte skall diskutera namn med släkten, för det är så många som ska tycka. Och för min del slutade det senast med att jag blev lite ledsen när mitt favoritnamn blev totalsågat :/
Min släkt vågar nog inte såga mig, dels blir jag förbannad men sedan vet dem att deras åsikter rör mig inte för fem öre!
Sedan när man har bestämt ett namn och lär känna barnet så kommer vilket namn man än valt vara det "rätta" namnet då namnet växer med barnet:)
Så kommer bli toppen vilket ni än väljer!! -
Känner som du, vill ha ett kort ocanligt namn utan att de blir FÖR anmärkningsvärt!S1528 skrev 2015-01-18 09:51:46 följande:Lite för modernt tror jag :/ Tänker mig något liknande typ Ella, Svea, Tyra, Siri, Iris, Ylva osv.. Men det är så himla svårt!
Inez, Edith , Ruth, Ester , Thea , Ellen , ebba ja finns massa fina men vilket ska man ta haha!
Min sambo tycker Lykke, gillar jag inte alls!! -
De kan jag tänka mig, vi bor ju i en större stad så den risken är nog liten här plus att det namnet som är etta på listan finns de iaf ett barn till ( på sonens dagis) som heter!!S1528 skrev 2015-01-18 11:13:57 följande:Precis! Det får inte bli för anmärkningsvärt. Har själv ett ovanligt namn och det är inte alltid kul när det känns som att ALLA vet vem man är där man bor..
Esther och Ellen finns med på förslagslistan. Även Hilde, Li, Meja, Silje osv.. Men ingenting vill liksom klicka direkt.. Kanske måste se det lilla trollet först för att veta :) Men det kommer med största sannolikhet bli en liten lintott ;) -
Ahh ja då har du ett ovanligt namn;) har du kollat hur många i sverige som heter det?S1528 skrev 2015-01-18 11:52:12 följande:Ja då blir det lite lättare är klart.. Vi bor ju lite mer "lantligt" även om det inte är mitt ute i ödemarken och fram till för tre år sedan hade jag aldrig träffat någon som heter som jag. Det kändes jättekonstigt, haha!
Nä, lagom ovanligt förnamn är ett krav eftersom barnet kommer att få ett ovanligt efternamn som bara bärs av en enda släkt. Och så ska det passa ihop också..
Hur gör ni med mellannamn? Jag själv har tre förnamn, sambon har två. Vet inte riktigt hur jag känner inför att ge liten två eller tre namn :/
Jadu sonen har sitt tilltalsnamn, sedan ett släktnamn från sin farfar sedan sambons efternamn ( räknas ju som mellan namn ) och sedan mitt efternamn! Men man ser ju bara hans för och efternamn överallt!
Nu vet jag inte, jag har ett andra namn som nästan alla kvinnor i min släkt heter, så enkelt att ta det och hedra både min mamma och farmor! Samtidigt skulle jag bara vilja vara iskall och vara ge ett namn då jag själv inte bryr mig! Två efternamn blir det ju då vi inte är gifta! -
Douglas hette min första kärlek;)Bell13 skrev 2015-01-18 12:36:22 följande:Vi funderar på Douglas, Konrad eller Elvis
-
Min sambo tycker ju oxå lykke jag tycker de är för danskt;)emmasdag skrev 2015-01-18 13:04:31 följande:Våran dotter heter Li :) Om vi väntat en flicka även denna gång hade jag velat ge henne namnet Lykke :) Lykke och Li! Men nu är det en liten pojke, och jag tycker det är så himla svårt!
Plus en vän heter just lykke li ;) -
Det där med att dem skall göra ont eller inte vette tusan, då jag gick länge med helt smärtfria sd men vart inlagd iaf då tappen var utplånad!Sommarsnö skrev 2015-01-18 13:12:49 följande:
Ni som haft onda sammandragningar; har ni ringt och kollat det även om ni bara haft någon enstaka? Fick ett par nu inatt och jag tror det är stressutlöst för jag fick en precis när min sambo skulle åka till Norge inatt (han blir borta i sex veckor). Jag fick ont på höger sida och det strålade lite ut i ryggen och ned mot ljumsken. Fick sedan någon som kändes mer långt ner i mitten. Var det förvärk eller sammandragning tror ni och bör man kolla upp det? Vet inte hur mycket jag vågar ut och röra på mig idag?
Jag tror snarare om dem är regelbundna och håller i sig man ska kolla upp det! Men du kan alltid ringa o rådfråga bb ju!