Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Ja fick min graviditetspenning godkänd efter ca 30 dagar efter alla uppgifter var inlämnade! Sgi fick ja bekräftat på posten ca 1v efter ja skickat in dem!

• Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-31 11:35:59 följande:
    Men vad konstigt! Varför får jag inget? Och det var likadant när jag skickade in moderskapsintyget, då fick jag inga papper på posten som man skulle heller!

Jag får nog ringa och höra mig för :/
    Kanske är det för att ja tedan är sjukskriven och har en handläggare?!?

Jag vet faktiskt inte, jag har aldrig behövt ringa in o tjatat iaf!
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-02-01 17:44:47 följande:
    Jag har inte tecknat någon gravid/barnförsäkring. Skäms nästan lite när jag säger det, men det har liksom inte blivit av eftersom det är så förbannat förvirrande att lista ut vilket bolag som verkar bäst!

Vad har ni andra valt för bolag och varför?
    Du är inte ensam!!
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-02-02 10:54:28 följande:

Igår kväll kände jag mig verkligen gravid för första gången.. Somnade på mage och måste ha legat hårt på ena bröstet för jag vaknade av att jag hade läckt mjölk. Stooooor fläck på lakanet.. Den var jag då inte beredd på..!

Tur jag fick tummen ut att köpa madrasskydd förra veckan, har bara skjutit på det sedan vi köpte ny säng i somras :/

Jag läcker som ett såll! Har jag ovaderad bh läker jag igenom 2par tröjor! Min morgonrock får ja tvätta ofta då den blir full i brlstmjölk! Ganska jobbigt men var lika m sonen! Mjölken är dessutom vit, skumt!!
  • Madelen b

Vi använder stjärttermometer till sonen, han gör det helt utan tjaffs eller bråk! Så vi kör på det så länge han tycker de är ok!!

• Madelen b
    Bell13 skrev 2015-02-04 06:10:33 följande:

Är det fler än jag som lider av nästäppa? Slemhinnorna är snustorra och jag har stora sår och sårskorpor i näsan och det gör så ont hela tiden. Har använt lite näsolja men det hjälper inte så mycket smile4.gif

Varit täppt konstant sedan jag vart gravid:( dock inga torra slemhinnor! Men sköra!!

Så jobbigt att inte kunna andas:(
  • Madelen b

Hur sover ni?

Jag kan vara uppe o kissa 5 gånger /natt på detta vaknar man varje gång jag vänder mig av att kroppen värker och en unge som sover jätte dåligt!

Fyyyyu så trött jag är jämt:( kämpigt att ta sig till jobb!!

• Madelen b
    BigMami skrev 2015-02-05 19:25:39 följande:

Sover också rätt kasst! Ont i höfterna när valrossen ska vända på sig. Ont i fogarna när man ska upp på toa minst 1-2 gånger varje natt. Lägga sig på med täcket VARMT, av med täcket KALLT, knöla med kuddar för att se vilken som passar bäst för stunden. Lillan vaknar och ska ha napp.. kravla sig upp ge napp lägga sig. På med täcket av med täcket, lillan ska ha täcke upp ge henne täcke lägga sig IGEN på med täcket av med täcket.. Och ja.. typ sådär.. Supersvårt att somna om när man väl har vaknat också . Ligger och lyssnar på allt som rör sig. Å till råga på det så är det en karatekid som bor i magen smile2.gif Och lillan vaknar helst 06 om morgnarna.. HÄRLIGT!! Är som en gravidosaurus vissa dagar kan jag medge..

Åhh låter som mig, man är mer vaken än sover, och då blir man ju hungrig och sonen går upp mellan 04-06( om jag har tur) galet lm vi får en till unge som aldrig sover haha!!

Eller så är detta en förvarning om vad komma skall ;)

Nä kämpigt...... Jobb i morgon sedan 3 dagars ledigt....
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-02-06 17:07:06 följande:

Idag fick jag besked om att FK nekar mig graviditetspenning. De har verkligen inte lyssnat på någonting av den informationen de fått till sig och det är så himla orättvist att många med lättare yrken än mitt kan få beviljat. Jag blev så jävla knäckt av att få det beskedet så nu orkar jag verkligen ingenting. Är det ens någon idé att överklaga? Och hur i hela friden skall jag klara av att jobba ända in i det sista?

Usch, känner mig så himla ledsen. Jag ORKAR inte vara stark mer :(

Så tråkigt att höra!

Du kan inte bli sjukskriven då?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)