-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Själv kan jag inte tro att jag är gravid utan lider typ av en långvarig åksjuka ...
-
Jag gjorde ett vul igår tillsammans med sambon, vi var också såååå nervösa innan(Vecka 8+1) men fick se ett litet liv på 1,7 cm med bultande hjärta. Vilken lättnad och lycka. Hur lång var er?madde10 skrev 2014-09-11 08:42:50 följande:
Idag kl 10.30 ska jag på ultraljud. Har bokat privat bara för att se om det är något där. Jag är sååå nervös nu...
-
Nej, du är inte ensam. Jag vill också shoppa! Också vill jag att tiden kan gå fortare så man kan få sin mage och verkligen känna sig gravid. Och sen kunna inreda barnrummet och allt.agirlnamedbill skrev 2014-09-11 19:38:41 följande:
Jag är så sjukt sugen på att börja köpa saker till bebisen hit hem, haha någon mer än bara jag?
-
Grattis, vad skönt! Jag vet faktiskt inte, hon sa aldrig det. Ja, fy bubblan vad nervöst det var :) Men så underbart att se hjärtat slå.mandalii skrev 2014-09-11 22:03:37 följande:Jag gjorde ett vul igår tillsammans med sambon, vi var också såååå nervösa innan(Vecka 8+1) men fick se ett litet liv på 1,7 cm med bultande hjärta. Vilken lättnad och lycka. Hur lång var er?
-
I
I v 8+2 var min 17.3 mm långmandalii skrev 2014-09-11 22:03:37 följande:Jag gjorde ett vul igår tillsammans med sambon, vi var också såååå nervösa innan(Vecka 8+1) men fick se ett litet liv på 1,7 cm med bultande hjärta. Vilken lättnad och lycka. Hur lång var er?
-
Ja eller hur! Förra graviditeten kände jag inte alls så, men kan bero på att det inte var planerat från början och att jag var 17-18. Då fixade jag allt på ikea när jag var i v 38 typ. Nu vill jag typ köpa alla fina vagnar som kommer upp på köp och sälj på facebook eller börja köpa fina bebiskläder istället för att shoppa till mig.Betis skrev 2014-09-11 22:35:10 följande:Nej, du är inte ensam. Jag vill också shoppa! Också vill jag att tiden kan gå fortare så man kan få sin mage och verkligen känna sig gravid. Och sen kunna inreda barnrummet och allt.
-
Idag blir det inskrivningoch blodprover, ett steg närmre verkligheten :)
-
Härligt! Alltid kul när man kan checka av lite milstolparMars12 skrev 2014-09-12 09:04:34 följande:
Idag blir det inskrivningoch blodprover, ett steg närmre verkligheten :)
-
Någon här som sett det senaste kring att man nu kan göra NIPT i Göteborg? Alltså att man tar ett blodprov på mamman där även fostrets DNA finns och på så vis kan man kolla om fostret bär på någon kromosomavvikelse. Helt riskfritt i jämförelse med mkp eller fvp där det finns en missfallsrisk (om än väldigt liten)
-
Hejsan hoppar in här tjej 28 sambo 29 väntar mitt första hans andra är i v 9 (8+4) enligt mobil appen jag har laddat ner