• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • madde10

Idag kl 10.30 ska jag på ultraljud. Har bokat privat bara för att se om det är något där. Jag är sååå nervös nu...

• Bell13
    Elisebet skrev 2014-09-11 08:37:16 följande:

Hej!

Någon mer än jag som känner av en slag "ilande" känsla från bäckenområdet? Alltså för mig känns det som om jag skulle behöva gå och tömma blåsan för att bli av med det, trots att jag ibland nyss har kissat. Det släpper dock helt då jag sitter på toaletten?? Skumt. Jag känner det inte hela tiden, men relativt ofta. Jag tror inte på uvi, för ingen smärta vid urinering, snarare obehag då jag inte kissar. Jag har lite svårt att avgöra om det kommer från typ spänga muskler vid mellangärdet (???) eller om det kommer från blåsan, haha?så diffust detta. Även känner jag ibland att uriner rinner väldigt sakta trots att jag borde ha mkt i blåsan. Ska såklart ta upp det med BM nästa vecka, men vore intressant att höra om ngn känner igen sig. 

Urinblåsan vid icke gravid är som en uppblåst ballong och det finns mycket plats. Vid en graviditet blir den platt ungefär som en ballong och den blir full fortare och det rinner saktare också. Det är min teori.
  • Bell13
    madde10 skrev 2014-09-11 08:42:50 följande:

Idag kl 10.30 ska jag på ultraljud. Har bokat privat bara för att se om det är något där. Jag är sååå nervös nu...

Vilken vecka är du i nu? Lycka till på ul.
  • JhjärtaK

Vecka 12 idag, whoho! Kub om exakt en vecka och är den bra så jäklar vad jag skall gå loss på mammakläder

• Linaslus

Madde10 : lycka till på ul. Skönt att få kolla så att allt är bra.
    Jag har mitt om 1,5 v och det känns väldigt långt dit!

• Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-11 09:56:45 följande:

Vecka 12 idag, whoho! smile1.gif Kub om exakt en vecka och är den bra så jäklar vad jag skall gå loss på mammakläder smile2.gif

Har sett ett par tights på hm, skinnimitation och dessa ska jag köpa om mitt kub är bra. Har mitt kub-ul om 12 dagar. Hoppas att vi båda får låg risk :)
  • madde10

Nu har jag varit på ultraljud och det gick jättebra! En liten klump med tickande hjärta. Trodde jag var 9+4 men var i 9+0. Så himla glad och lättad. Lätt värt 600 kr :)

• tjej89
    Krabban skrev 2014-09-10 20:05:42 följande:

Hej!
    Tänkte bara berätta att jag tyvärr fick missfall. Känns så obeskrivligt sorgligt och ledsamt. Jag lämnar nu denna tråd men vill önska alla er en fin graviditet och ett fantastiskt 2015 med bebis och mys!

Jag beklagar verkligen! Jag har varit där själv, och det gör så ont i hjärtat.

Försök att tänka att det var kroppens sätt att ta bort det som är sjukt. Ingen tröst just nu jag vet men försök.

Hoppas att du får en sommarbebis!

Lycka till!
  • tinifini

Hej, tänkte höra med er ang brösten, jag har haft jätteont i brösten, svullna och varma. Men över en natt så bara det försvann. Jag är jättenojig nu att det ska vara missfall på G. Mår fortf illa men lite bättre- har köpt seaband och dom funkar bra. Har även haft ont i ryggen- allra längst ner vid svanskotan och ut i skinkorna.. Känner ni igen det? Ska på VUL på måndag men fy vad nervös jag är.. Har haft mf tidigare i v 11.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)