-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Agirlnamedbill: detta är min första graviditet någonsin. Och inte blev shoppingsuget mindre för att jag fick kolla på bebiskläderna jag hade när jag var liten. Shit vad mycket min mamma sparat. Både massa skor, kläder och sängkläder. Längtar tills jag kan ta hem allting. ÅÅÅH detta förbaskade sug alltså!! Hur lättar man på det?
-
Grattis och välkommen! Du är en dag efter mig bara är i 8+5 idag :)cat08 skrev 2014-09-12 09:38:01 följande:
Hejsan hoppar in här tjej 28 sambo 29 väntar mitt första hans andra är i v 9 (8+4) enligt mobil appen jag har laddat ner
-
Min man säger åt mig att jag inte FÅR köpa nåt än haha. Det som hållt mig på riktigt är väl att vi ska flytta, men vi flyttar snart och efter det kommer jag inte kunna hålla mig. Borde väl egentligen vänta till RUL så man vet att allt är bra men är så ivrig!Betis skrev 2014-09-12 09:50:52 följande:
Agirlnamedbill: detta är min första graviditet någonsin. Och inte blev shoppingsuget mindre för att jag fick kolla på bebiskläderna jag hade när jag var liten. Shit vad mycket min mamma sparat. Både massa skor, kläder och sängkläder. Längtar tills jag kan ta hem allting. ÅÅÅH detta förbaskade sug alltså!! Hur lättar man på det?
-
Vad intressant. Kan man göra det i Sthlm också?JhjärtaK skrev 2014-09-12 09:14:29 följande:
Någon här som sett det senaste kring att man nu kan göra NIPT i Göteborg? Alltså att man tar ett blodprov på mamman där även fostrets DNA finns och på så vis kan man kolla om fostret bär på någon kromosomavvikelse. Helt riskfritt i jämförelse med mkp eller fvp där det finns en missfallsrisk (om än väldigt liten)
Är det sjukhusen som gör det? -
Googlade och det går att göra i Sthlm :) rätt dyrt 10000 kr för blodprov och ulBell13 skrev 2014-09-12 11:08:44 följande:Vad intressant. Kan man göra det i Sthlm också?
Är det sjukhusen som gör det? -
Är det fler än jag som fått värsta melonerna redan? Går in i vecka 10 på måndag!
Rebecka84a - förstår precis vad du menar med ditt illamående! När jag vänta dottern höll det i till v20. Ber till gudarna att det ska ge sig senaat v14 nu ;) -
Hej
Vet inte om jag har skrivit ett inlägg här redan och presenterat mig men hoppar gärna in i denna grupp. Säg denna grupp för ett par veckor sen men sen inte hängt på familjeliv sedan dess :-/
Jag är 35 år gammal, bor i Upplands Väsby utanför Stockholm, har en son på 1,5 år.
9+0 idag, redan gjort 2 vul, allt ser bra ut! :) -
Jag kollade med Tataa Biocenter och de har några utbildade vårdcentraler dit man går för att ta själva blodprovet i Göteborg. Kanske har de utbildat någon vårdcentral i Sthlm också? Kolla med dem via info@fostertest.seBell13 skrev 2014-09-12 11:08:44 följande:Vad intressant. Kan man göra det i Sthlm också?
Är det sjukhusen som gör det?
Man får stå för kostnaden själv och det är rätt så dyrt (ca 5000-7000 kr). Vårdcentralen skickar blodprovet till Tataa Biocenter som sedan gör själva analysen. Man kan även få reda på kön och om det finns någon avvikelse på könskromosomerna utan extra kostnad. -
Oj, genom vilken leverantör?Bell13 skrev 2014-09-12 11:19:54 följande:Googlade och det går att göra i Sthlm :) rätt dyrt 10000 kr för blodprov och ul
-
Jag som skrev de två ovan inläggen!