-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Är i v 10 (9+2) mycket kvar till RUL, men kan inte sluta tänka på om vi ska ta reda på könet eller inte.
Jag vill ta reda på det just för att jag vill veta vad som finns där inne, men mest för att kunna förbereda inför vår bebis ankomst.
Men samtidigt vill jag få reda på det vid förlossningen, med dotter visste jag körnet. När hon föddes så ropa dom "åååhh en lite flicka blev det" och jag svara liksom bara "jag vet". Jag vill vara den som ropar "vad blev det?"
Hahaha så svårt. Hur ska ni göra? -
Ja, jag känner också så. Jag är snart 39 år så har ju inte all tid i världen. Både jag och min man tycker samma. Och skulle jag göra MPK och få missfall så skulle ångra mig så mycket att jag inte gjorde det här istället.Bell13 skrev 2014-09-12 18:25:00 följande:Vill man slippa missfallsrisken är det värt.
-
Detta visste jag inte. Jag har där emot testat mina blodprover om det finns något genetiskt och risk för kromosomavvikelser på mitt barn.. (Har en bror med kromosomavikkelser) Måste ju nästan vara på samma sätt som dom jämför?
-
Vi tog inte reda på kön med sonen och det var en upplevelse i sig när dom sa vad det var. Jag velade jättemycket innan och gör det nu med haha. Men vi kommer nog inte ta reda på vad det är även om det blir svårt :)FCet skrev 2014-09-12 19:41:49 följande:
Är i v 10 (9+2) mycket kvar till RUL, men kan inte sluta tänka på om vi ska ta reda på könet eller inte.
Jag vill ta reda på det just för att jag vill veta vad som finns där inne, men mest för att kunna förbereda inför vår bebis ankomst.
Men samtidigt vill jag få reda på det vid förlossningen, med dotter visste jag körnet. När hon föddes så ropa dom "åååhh en lite flicka blev det" och jag svara liksom bara "jag vet". Jag vill vara den som ropar "vad blev det?"
Hahaha så svårt. Hur ska ni göra?
-
Oj då vad tråkigt :/Betis skrev 2014-09-12 18:49:28 följande:
Agirlnamedbill: min sambo säger samma sak. Men jag förstår honom varför han inte vill. (Han hade 4st MF med sitt ex) så ja jag får väl hålla mig i iaf 20veckor till. Men Gud vad svårt det är att låta bli! Gud vad spännande att ni ska flytta. Jag hade gärna också flyttat. Känns som att vi bor för litet men vi bor i en 3:a på 83kvm. Så vi borde klara oss. Hyr bor ni nu och vad ska ni flytta till?
Vi bor nu i en trea på 75 kvadrat, men känns som 65 för vi har en trapp i hallen.
Vi ska flytta till en trea på 85 kvadrat och det räcker för oss! Blir att först ha bebisen i vårat rum och sedan att vi har våran säng i vardagsrummet och något draperi som delar av, så att barnen får egna rum i alla fall ^^ -
Hehe okej. Det låter som en bra ide. Kan bli hur mysigt som helst. Det är nog bara jag som gnäller och vill bo stort. Men om gubben överger sitt spelrum så får bebisen eget rum. Men som det ser ut nu så får bebisen sova inne hos oss och sen får man ta det när det kommer. Kramagirlnamedbill skrev 2014-09-12 20:49:27 följande:Oj då vad tråkigt :/
Vi bor nu i en trea på 75 kvadrat, men känns som 65 för vi har en trapp i hallen.
Vi ska flytta till en trea på 85 kvadrat och det räcker för oss! Blir att först ha bebisen i vårat rum och sedan att vi har våran säng i vardagsrummet och något draperi som delar av, så att barnen får egna rum i alla fall ^^ -
Vi tog inte reda på könet med min son.FCet skrev 2014-09-12 19:41:49 följande:
Hahaha så svårt. Hur ska ni göra?
Det var så häftigt när han föddes, och hur jag frågade "vad blev det!?" Och min sambo grät och sa "det blev en kille"
Och hur jag svarade "..... Kom!"
Vi hade redan pojknamn klart så det var så fint att han fick heta det från sin första sekund.
Nu tänker jag däremot om vi ska ta reda på kön. För att liksom ha testat båda sätten...
Men jag är så tveksam då det var så kul att undra och gissa vem som skulle komma. Och sen få reda på det när han föddes! -
Jag har inte ringt mvc än. Ska göra det nästa vecka och boka tid.cat08 skrev 2014-09-12 16:26:28 följande:tackar åh spännande har varit på inskrivning redan v 5 ska dit på måndag igen då jag går in i v 10. men på inskrivningen tog hon inga prover mer än blodtrycket och det tyckte jag var konstigt. :-/ men ska få beställa tid för KUB själv (antar efter jag varit där på måndag) så nu väntar vi bara på att måndag ska komma
Första träffen är väl mer information och sånt? Sen själva inskrivningen brukar vara runt vecka 10-12 då man gör blodprov, sockerprov, väger sig ect...
Så var det för mig sist iallafall :)
Lycka till på måndag! -
Fostrets DNA finns i mammans blod och de analyserar det med hjälp av en speciell teknik. De har antagligen analyserat ditt DNA för att se så att du och din bror inte bär på samma avvikelse.Mars12 skrev 2014-09-12 20:21:07 följande:
Detta visste jag inte. Jag har där emot testat mina blodprover om det finns något genetiskt och risk för kromosomavvikelser på mitt barn.. (Har en bror med kromosomavikkelser) Måste ju nästan vara på samma sätt som dom jämför?
-
3 veckor är ju lång tid :( mkp tar ju oftast 1 v bara. Jag har ul för kub nästa måndag väntar på det och ser vad svaret blir. Jag är 40 år gammal och har fått veta att min ålder kommer att dra upp oddsen.JhjärtaK skrev 2014-09-12 17:23:11 följande:Det test som utförs av Tataa Biocenter tar upp till 3 veckor att få svar på. Maila dem på info@fostertest.se och se om de har samarbete med någon vårdcentral i din närhet.