-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Det är inte laxen i sig som inte är bra utan att gravad och rökt lax och annan fisk inte är upphettad vid tillagningen därför ska man undvika det on man inte vet att den är försk. Köp från fiskhandlare så vet man, jag skulle inte köpa vakuumförpackad och jag inte skulle ha den i paj eller så då. Så fort man hettar upp den så pass att det "kokar" ska det vara okej. Samma gäller ostar.DiplomatiskaJag skrev 2014-09-09 21:43:08 följande:Ja det står så i rekommendationerna. Men som sagt, hur kan man VETA att det verkligen är färskt. Men vill veta om ni som undviker lax menar att ni undviker ALL lax och isf varför.
-
Jag känner mig väldigt ledsen, hoppas jag kan få lite pepp här.. Jag har inte varit direkt sexsugen på senaste pga illamående och annat. Min sambo har försökt få till det lite men väldigt osexigt, typ klappa på rumpan och när jag sagt nej så har han tagit sin mobil och gått in på toa (oj gissa vad han gör) och jag tar åt mig av det jättemycket. Dels för att han inte ens försöker på riktigt och dels för att vi inte ens sover nära varann längre. Han flyttar sig bort när jag vill ligga nära.. Vad ska jag göra?
-
Att inte vara sugen är nog inte så himla ovanligt.. Jag är verkligen inte det jag heller. Tycker att du ska ta ett snack med din sambo om du inte redan gjort det. Han måste ju förstå att det är mycke som händer i din kropp och att saker o ting förändras. Det är viktigt med förståelse, från bådas håll.Anonym (Anonym) skrev 2014-09-09 22:52:10 följande:
Jag känner mig väldigt ledsen, hoppas jag kan få lite pepp här.. Jag har inte varit direkt sexsugen på senaste pga illamående och annat. Min sambo har försökt få till det lite men väldigt osexigt, typ klappa på rumpan och när jag sagt nej så har han tagit sin mobil och gått in på toa (oj gissa vad han gör) och jag tar åt mig av det jättemycket. Dels för att han inte ens försöker på riktigt och dels för att vi inte ens sover nära varann längre. Han flyttar sig bort när jag vill ligga nära.. Vad ska jag göra?
För mig förändrades det runt halvtid i min första grav, från att må skit o inte vara sugen till totalt tvärtom! Om det är till någon tröst :) -
Att inte vara sugen är nog inte så himla ovanligt.. Jag är verkligen inte det jag heller. Tycker att du ska ta ett snack med din sambo om du inte redan gjort det. Han måste ju förstå att det är mycke som händer i din kropp och att saker o ting förändras. Det är viktigt med förståelse, från bådas håll.Anonym (Anonym) skrev 2014-09-09 22:52:10 följande:
För mig förändrades det runt halvtid i min första grav, från att må skit o inte vara sugen till totalt tvärtom! Om det är till någon tröst :) -
Vecka 12 idag, woho!
-
Ang att vara sugen på sex eller inte. Jag har inte varit sugen alls sedan jag plussade då jag varit för trött och mått för dåligt. Under graviditeten med dottern var maken glatt överraskad över att vi faktiskt hade sex några gånger ändå, han var inställd på att vi inte skulle ha det alls.
Prata med din sambo och föreslå att det kanske skall vara du som tar initiativet till sex nu framöver men att du gärna har närhet ändå. -
Big like!Fr1da skrev 2014-09-10 07:04:33 följande:
Vecka 12 idag, woho!
-
Leverpastej på smörgåsen tillsammans med ett glas apelsinjuice eller något annat c-vitaminrikt kanske kan göra så att du slipper järntabletterna i några veckor? Sen finns det ju två sorter så kanske mår du bättre av den ena än av den andra?Solkatten skrev 2014-09-09 22:18:31 följande:
Så vR inskrivningen klar, vad skönt det känns, lite mer på riktigt liksom. Hade bra värden fast järnvärdet låg på 121 vilket är bra men under 120 ska man helst inte ha och det kommer ju sjunka. Vill undvika järntabletterna så långt det går då jag blir så dålig av den. RUL bokat 3/11 :)
Härligt med RUL den 3/11. Hur långt gången är du då? -
Jag går in i v 12 påFr1da skrev 2014-09-10 07:04:33 följande:
Vecka 12 idag, woho!
Fredag. Längtar dit men ännu mer till nästa fredag när jag är i v 12+0 -
Det är ju få gravida som klarar av t ex niferex. Prova duroferon och ta två tabletter så blir magen mjuk istället för hård och förstoppad.Solkatten skrev 2014-09-09 22:18:31 följande:
Så vR inskrivningen klar, vad skönt det känns, lite mer på riktigt liksom. Hade bra värden fast järnvärdet låg på 121 vilket är bra men under 120 ska man helst inte ha och det kommer ju sjunka. Vill undvika järntabletterna så långt det går då jag blir så dålig av den. RUL bokat 3/11 :)