• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Anonym
    agirlnamedbill skrev 2014-09-15 12:23:54 följande:

Haha tvål!? :D

Haha jaa! Det är sjukt jag vet. Min sambo tittade himla konstigt på mig när jag berättade det för honom ;)
  • emmasdag
    Anonym skrev 2014-09-15 13:20:11 följande:

Haha jaa! Det är sjukt jag vet. Min sambo tittade himla konstigt på mig när jag berättade det för honom ;)

Det va jag som skrev det ovan :)
  • JhjärtaK
    Anonym (Annelie) skrev 2014-09-15 11:32:59 följande:
    Det var tyvärr inte inte uvi, så jag bokade tid hos urolog direkt. Jag har varit hos honom tidigare eftersom jag haft liknande bekymmer tidigare. Stämmer bra att det är en slags pirrande känsla jag har! Sved det då du kissade? Det gör det inte för mig. Kan du beskriva mer exakt om du hade fler symtom? Allt jag kan få är till hjälp eftersom jag vet att det kan vara svårt att bli lyssnad till när det kommer till dessa problem. 
    Nej det sved inte när jag kissade men kände mig nödig nästan hela tiden och som sagt så irriterade det vid urinrörets mynning. Mycket svårt att beskriva mer än att jag kände konstant obehag och att det var väldigt "luddiga" symptom i övrigt. De gjorde en cystoskopi (tittade med en liten kamera) upp i urinröret och urinblåsan för att utesluta cancer eller annat och då märkte de att mitt urinrör var väldigt irriterat och det började blöda lite. Efter den undersökningen gjorde det djävulskt ont att kissa, var väldigt glad för att jag aldrig haft UVI då jag kan tänka mig att det är så det känns då.
  • Anonym (Annelie)
    JhjärtaK skrev 2014-09-15 14:19:11 följande:
    Nej det sved inte när jag kissade men kände mig nödig nästan hela tiden och som sagt så irriterade det vid urinrörets mynning. Mycket svårt att beskriva mer än att jag kände konstant obehag och att det var väldigt "luddiga" symptom i övrigt. De gjorde en cystoskopi (tittade med en liten kamera) upp i urinröret och urinblåsan för att utesluta cancer eller annat och då märkte de att mitt urinrör var väldigt irriterat och det började blöda lite. Efter den undersökningen gjorde det djävulskt ont att kissa, var väldigt glad för att jag aldrig haft UVI då jag kan tänka mig att det är så det känns då.
    Aha! Tack för svar. Det kan vara det jag har, men jag känner även lite obehag från längre in ibland. Alltså som lite obehag från själva blåsan. Jag har det kanske två timmar per dag, så inget av besvären är ihållande. Men det är jobbigt att inte veta. 

Om det är samma som du hade så är det sant att jag ej kan ta antiinflammatoriskt. Men kanske kan man få lokal kortisonbehandling istället. 
  • JhjärtaK
    Anonym (Annelie) skrev 2014-09-15 15:20:12 följande:
    Aha! Tack för svar. Det kan vara det jag har, men jag känner även lite obehag från längre in ibland. Alltså som lite obehag från själva blåsan. Jag har det kanske två timmar per dag, så inget av besvären är ihållande. Men det är jobbigt att inte veta. 

Om det är samma som du hade så är det sant att jag ej kan ta antiinflammatoriskt. Men kanske kan man få lokal kortisonbehandling istället. 
    Ja just det, de satte in en kortison"ampull" i mitt urinrör när jag var där och sen fick jag en kortisonsalva att smörja med också. Det är några år sedan så har uppenbarligen glömt en del. Kommer nu ihåg att jag också kände obehag ifrån blåsan. Hoppas att urologen är vettig och tar det på allvar.
  • Mars12

Uuh idag kom uppblåstheten som ett brev på posten, känner mig gravid i mån 9 och helt otymplig...magen står rakt ut, haha....tji fick jag

• tinifini

Idag fick vi se en liten plutt med tickande hjärta! Åh så härligt det kändes!

• emmasdag
    tinifini skrev 2014-09-15 21:12:25 följande:

Idag fick vi se en liten plutt med tickande hjärta! Åh så härligt det kändes!

Grattis, så härligt!!! :) Vilken vecka är du i?
  • Mars12

Oj i v12? Är det ens möjligt, tvivlar på de.. Dom är så små och har ingen kraft. Jag kände av det i v19.. Det flimra i magen... Kände de enbart för att jag såg de samtidigt på UL..

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)