-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Första gången han fick sprutorna var hemsk men vid 5 mån var det lättare. Jag gav alvedon och han somnade som han brukarFreje skrev 2015-09-23 17:21:03 följande:När man googlar så läser man om så många som drabbas av biverkningarna, så det är skönt att höra att det kanske inte är så vanligt. Ibland är dt bäst att inte googla
-
för oss va de tvärtom, smidigt första gången och sen både feber och diarre. Diarren höll på i en vecka, de va inte speciellt kul... och när hon precis blev feberfrå från vaccinet åkte hon på en förkylning så klart. Men dock den första hon haft så ska väl va glad att de tog över 5 månader :)Bell13 skrev 2015-09-23 17:24:29 följande:Första gången han fick sprutorna var hemsk men vid 5 mån var det lättare. Jag gav alvedon och han somnade som han brukar
Hos vår BVC får de sockerlösning innan sprutorna, har visat att de är både lugnande och smärtlindrande. -
Ingen sockerlösning här däremot blåste de såpbubblor direkt efter sprutorna, de var två som gav dem samtidigt. Bubblorna var distraherande och han grät knappt. Var lättad att det gick så smidigt.Raggsockan skrev 2015-09-23 17:28:24 följande:för oss va de tvärtom, smidigt första gången och sen både feber och diarre. Diarren höll på i en vecka, de va inte speciellt kul... och när hon precis blev feberfrå från vaccinet åkte hon på en förkylning så klart. Men dock den första hon haft så ska väl va glad att de tog över 5 månader :)
Hos vår BVC får de sockerlösning innan sprutorna, har visat att de är både lugnande och smärtlindrande.
Jobbigt med diarré i en vecka och sedan förkylning på det.
Vi har klarat oss trots att övriga i familjen varit sjuka. Douglas har lite hosta och nyser lite men det är nog för nåt annat för han är inte förkyld -
Håller tummarna att det går braFreje skrev 2015-09-23 17:21:03 följande:
När man googlar så läser man om så många som drabbas av biverkningarna, så det är skönt att höra att det kanske inte är så vanligt. Ibland är dt bäst att inte googla
Oftast står det ju nästan bara om det negativa också på Google.. Aldrig någon som skriver om det som gått bra. Trean blev både febrig och prickig av ena vaccinationen och det var påfyllning nummer 2. Annars har alla våra klarat sig lindrigt.
Det är värre med Vidar nu när tanden håller på att spricka upp.. Förra gången blev han som förkyld med feber & snorig.. Trodde det var lillan som smittat honom med dagisbaciller..Men det visade sig att det var tanden Nu är nummer 2 på väg att spricka så nu har han varit som ett element i 2-3 nätter & hållit oss vakna! Allmänt tjurig!! Det är man inte van med då han för det mesta är en solstråle Hoppas bara att det inte blir så här vid alla 20 tänder.. -
Märkte inte av något mer sen än att hon sov längre efteråt. Skönt!BigMami skrev 2015-09-23 21:25:15 följande:Håller tummarna att det går bra
Oftast står det ju nästan bara om det negativa också på Google.. Aldrig någon som skriver om det som gått bra. Trean blev både febrig och prickig av ena vaccinationen och det var påfyllning nummer 2. Annars har alla våra klarat sig lindrigt.
Det är värre med Vidar nu när tanden håller på att spricka upp.. Förra gången blev han som förkyld med feber & snorig.. Trodde det var lillan som smittat honom med dagisbaciller..Men det visade sig att det var tanden Nu är nummer 2 på väg att spricka så nu har han varit som ett element i 2-3 nätter & hållit oss vakna! Allmänt tjurig!! Det är man inte van med då han för det mesta är en solstråle Hoppas bara att det inte blir så här vid alla 20 tänder..
Hoppas det gått bra med tandsprickning nr 2.
Här har inga tänder visat sig ännu. Däremot dregglar hon kopiöst mycket och tuggar på allt. Men det kan ju lika gärna dröja 2-3 månader till innan första tanden visar sig. Så länge jag ammar så gör det inget om det inte kommer några tänder -
Idag kom Douglas första tand upp. Såg den vid lunchen men inte vid frukost.
Maten går bra också och klämmisar är favorit. Gav majspuré tidigare men han fick sådana kväljningar så jag trodde han skulle kvävas.
Vi håller oss till klämmisarna ett tag till -
Skönt att ni hittat något som verkar poppisBell13 skrev 2015-09-25 17:09:53 följande:
Idag kom Douglas första tand upp. Såg den vid lunchen men inte vid frukost.
Maten går bra också och klämmisar är favorit. Gav majspuré tidigare men han fick sådana kväljningar så jag trodde han skulle kvävas.
Vi håller oss till klämmisarna ett tag till
Här går det trögt med smakisarna. Faktiskt är majspuré det enda hon gapar stort efter. Hon ratar gröt, potatis, palsternacka, morot och banan. Har köpt en klämmisar vi ska prova i helgen. -
Klämmisarna är ju väldigt rinniga och enklare att få i sig.Freje skrev 2015-09-25 19:05:12 följande:Skönt att ni hittat något som verkar poppis
Här går det trögt med smakisarna. Faktiskt är majspuré det enda hon gapar stort efter. Hon ratar gröt, potatis, palsternacka, morot och banan. Har köpt en klämmisar vi ska prova i helgen.
Jag varvar amning med klämmisar och märker att Douglas sover lite bättre på natten när han ätit lite mer under dagen. Vi samsover och jag vaknar bara till lite lätt när han blir hungrig och tycker nästan att jag sover hela natten. -
Här är tvärtom med maten, har en som äter gröt till frukost, lagad mat till lunch och middag samt 2 mellanmål!.... Ammar någon gång på natten och vanligtvis inför natten bara nu.. Så vi fasar ut amningen nu.. Men ikväll tog sambon flaskan och gav honom, han åt tills han var nöjd, vände sig sedan på sidan och somnade! :D
Dock är vi uppe 2-4ggr/natt och ger flaskan + någon/några amningar/mystuttande... Så nätterna har blivit bra mycket jobbigare tyvärr.. -
Och äter gröt till kvällsmat någon timme innan sovningen för natten...