• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • BigMami

Jag har jättedålig koll på magmuskler och sådant. Jag kör på med mina promenader så länge backen är bar Jag har nu sedan mitten av juli gått ner ca 18 kg. Har 10 kg kvar till inskrivningsvikten

• Freje
    Bell13 skrev 2015-10-08 08:51:30 följande:

Vill tipsa dig om en klämmis från Ellas kitchen som heter "mango frukostmums" innehåller mango, yoghurt och ris. Är väldigt rinnig och Douglas älskar den verkligen. Han är rätt kräsen men åt en hel sådan igår.

Vi ammar på nätterna och 3 till 4 ggr dagtid så äter vi klämmis vid 3 tillfällen.

Har faktiskt en sån hemma, som vi ska testa. Hoppas hon gillar den också. Matar du med sked eller äter han direkt från klämmisen?
  • BigMami
    Freje skrev 2015-10-08 11:37:41 följande:

Har faktiskt en sån hemma, som vi ska testa. Hoppas hon gillar den också. Matar du med sked eller äter han direkt från klämmisen?

Enklast är nog med sked Vidar äter direkt ur ibland när vi är ute.
  • Sommarsnö

Någon som vet var man kan få tag i en vit Stokke Tripp Trapp inte alltför dyrt? Letar på Blocket men hinner inte med när det kommer annonser då de försvinner blixtsnabbt. Har satt ut en egen annons också men inga svar. Måste snart köpa en ny istället då det börjar bli lite panik med att han ska ha en egen matstol.

• Bell13
    Har en sked man skruvar på klämmisarna, väldigt smidigt.
  • amandanS

William lärde sig på 2-3 försök att äta direkt ur den, nu suger han i sig den ganska snabbt.. Dock tycker jag de från Ellas kitchen är så tjocka i konsistensen så de är svåra att äta så ur, så de klämmer vi ut på sked för det mesta.. Men Ica i<3 Eco, semper och Coop änglamark är ganska tunna och är här verkligen inget problem, så de brukar bli bra mellanmål i omklädningsrummet efter babysimmet tex..
  • Freje

Blev ingen klämmis idag, däremot åt hon glupskt av potatis och broccoli puré från Hipp. Handlade på Ica Maxi igår och de hade halva priset erbjudanden på flertalet burkar. Så jag passade på att handla lite. Kan vara skönt att ha lite färdigt som variation till att koka själv.

På lördag ska vi döpa henne, jag hoppas hon inte lagt på sig för mycket så dopklänningen är för liten nu
    Kan vara läge att testa en klämmis då, så slipper man tänka på amning direkt.

• Freje
    Sommarsnö skrev 2015-10-08 12:31:37 följande:
    Någon som vet var man kan få tag i en vit Stokke Tripp Trapp inte alltför dyrt? Letar på Blocket men hinner inte med när det kommer annonser då de försvinner blixtsnabbt. Har satt ut en egen annons också men inga svar. Måste snart köpa en ny istället då det börjar bli lite panik med att han ska ha en egen matstol.
    Om du har facebook så kan jag tipsa att leta efter en lokal köp och sälj grupp. Såg att en av de grupper jag är med i finns begagnade för ca 200-500 kr, beroende på skick.
  • BigMami
    Freje skrev 2015-10-08 19:42:35 följande:

Blev ingen klämmis idag, däremot åt hon glupskt av potatis och broccoli puré från Hipp. Handlade på Ica Maxi igår och de hade halva priset erbjudanden på flertalet burkar. Så jag passade på att handla lite. Kan vara skönt att ha lite färdigt som variation till att koka själv.

På lördag ska vi döpa henne, jag hoppas hon inte lagt på sig för mycket så dopklänningen är för liten nu

Kan vara läge att testa en klämmis då, så slipper man tänka på amning direkt.

Vi ska ha dop den 24 och Vidar kommer inte ha dopklänning. Tror ändå han är för rund för en Har en vän som kommer att sy en dress som han kan ha sedan.
  • BigMami
    BigMami skrev 2015-10-08 20:32:29 följande:

Vi ska ha dop den 24 och Vidar kommer inte ha dopklänning. Tror ändå han är för rund för en Har en vän som kommer att sy en dress som han kan ha sedan.

Skickade för snabbt.

Blev dock lite orolig när prästen ringde och lät lastgammal.. De brukar hålla stenhårt på de "gamla traditionerna"... Till råga på det så kommer den också vara blå..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)