• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-10-06 13:03:21 följande:

Douglas genomförkyld. Två tänder är på väg upp. Har väl haft bättre stunder om man säger så. Efter en alvedon är han lite piggare. Hoppas det går över snabbt

Usch! Lider med er. . Vidar blev också så när tänderna var på gång Men det gick över på ett par dagar!
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-10-07 07:32:14 följande:
    Usch! Lider med er. . Vidar blev också så när tänderna var på gång Men det gick över på ett par dagar!
    Så du tror att förkylningen är pga tänderna? Douglas fick alvedon hela dagen igår och det blev lite bättre då. Idag är det också bättre än igår och är bitringen kall så funkar han som bäst. Köpte också mam multident, gelé att stryka på tandköttet. Ge ej vätska direkt efteråt stod det för det kan skölja bort gelén. Tror att de mängder dreggel som kommer löser den biten
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-10-07 08:18:15 följande:

Så du tror att förkylningen är pga tänderna? Douglas fick alvedon hela dagen igår och det blev lite bättre då. Idag är det också bättre än igår och är bitringen kall så funkar han som bäst. Köpte också mam multident, gelé att stryka på tandköttet. Ge ej vätska direkt efteråt stod det för det kan skölja bort gelén. Tror att de mängder dreggel som kommer löser den biten

Ja jag trodde att lillan hade smittat honom med dagisbaciller men det visade sig vara en tand! Sedan blev det lika igen med nästa tand. . Bara hoppas att det inte blir så med alla 20.. :-S

Han ville knappt ha något i munnen alls då det antagligen ömmade.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-10-07 11:39:35 följande:
    Ja jag trodde att lillan hade smittat honom med dagisbaciller men det visade sig vara en tand! Sedan blev det lika igen med nästa tand. . Bara hoppas att det inte blir så med alla 20.. :-S

Han ville knappt ha något i munnen alls då det antagligen ömmade.
    Här är det tvärtom att han vill ha nåt hela tiden, kliar säkert. Han är inte lika ledsen idag och gråter mindre men ändå missnöjd överlag.
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-10-07 12:05:08 följande:

Här är det tvärtom att han vill ha nåt hela tiden, kliar säkert. Han är inte lika ledsen idag och gråter mindre men ändå missnöjd överlag.

Hoppas de ploppar fram snart
  • amandanS

Här håller tand nr3 på att kika fram, en framtand i överkäken.. Den enda biverkningen än så länge med denna tanden är många bajsblöjor!

tand nr2 var gnälligt och han fick alvedon i omgångar! Och nr 1 bara kom helt oväntat :)

• Freje

Här har inga tänder visat sig ännu, trots allt dregglande och bitande på allt (helst mina fingrar).

Vi kämpar på med smakisar, hon verkar bli mer och mer intresserad. Vilket är tur för amningen är helt hopplös på eftermiddagarna nu. Hon bara skriker efter en stund. Så jag börjar ge upp och har gett ersättning. Vilket ändå känns skönt. På nätterna funkar amningen klockrent.

Men vi har fått problem, numera blir det bara en bajsblöja varannan dag. Eftersom hon ammar till största delen så svämmar blöjan över direkt. Spelar ingen roll att vi tar en storlek större, den hinner inte suga upp allt så det läcker ut vid benen och ryggen. SÅ det blir mycket tvättande :-/

Längtar tills hon äter mer vanlig mat nu.

• Bell13
    Freje skrev 2015-10-08 08:28:56 följande:

Här har inga tänder visat sig ännu, trots allt dregglande och bitande på allt (helst mina fingrar).

Vi kämpar på med smakisar, hon verkar bli mer och mer intresserad. Vilket är tur för amningen är helt hopplös på eftermiddagarna nu. Hon bara skriker efter en stund. Så jag börjar ge upp och har gett ersättning. Vilket ändå känns skönt. På nätterna funkar amningen klockrent.

Men vi har fått problem, numera blir det bara en bajsblöja varannan dag. Eftersom hon ammar till största delen så svämmar blöjan över direkt. Spelar ingen roll att vi tar en storlek större, den hinner inte suga upp allt så det läcker ut vid benen och ryggen. SÅ det blir mycket tvättande :-/

Längtar tills hon äter mer vanlig mat nu.

Vill tipsa dig om en klämmis från Ellas kitchen som heter "mango frukostmums" innehåller mango, yoghurt och ris. Är väldigt rinnig och Douglas älskar den verkligen. Han är rätt kräsen men åt en hel sådan igår.

Vi ammar på nätterna och 3 till 4 ggr dagtid så äter vi klämmis vid 3 tillfällen.
  • Raggsockan

Åh hoppas dom små kryar på sig! 

Inga tänder här inte, men också väldigt mycket bitande - på mina fingrar, och litervis av dräggel... 

Vet ni om era magmuskler gått ihop? tycker det är svårt att veta, jag får ff en "pyramid" över magen om jag lutar mig bakåt - vilket jag förstått tyder på att magmusklerna ff är delade, tills en kompis sa att de kunde ha gått ihop ändå. Så nu har jag ingen aning! Men tycker ju ändå att de borde börjat gå ihop vid 6månader...  

• Bell13
    Raggsockan skrev 2015-10-08 09:02:09 följande:

Åh hoppas dom små kryar på sig! 

Inga tänder här inte, men också väldigt mycket bitande - på mina fingrar, och litervis av dräggel... 

Vet ni om era magmuskler gått ihop? tycker det är svårt att veta, jag får ff en "pyramid" över magen om jag lutar mig bakåt - vilket jag förstått tyder på att magmusklerna ff är delade, tills en kompis sa att de kunde ha gått ihop ändå. Så nu har jag ingen aning! Men tycker ju ändå att de borde börjat gå ihop vid 6månader...  

Googla på nätet finns test att göra och om de inte gått ihop behöver de kanske hjälp på vägen.

Jag körde appen mammamage och rekommenderar den.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)