• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-10-01 06:50:19 följande:

Frågade om ris på BVC och hon sa att om man t ex ger risgröt så ska man köpa nåt annat t ex havre när det är dags att köpa ny förpackning.

Jag är precis som du försiktig och vi äter inte så mycket ris här hemma längre.

Visste inte att det fanns ersättning som gick så långt upp i åldrarna, kul

Haha näe hon äter fortfarande den som heter 1 då det inte finns annan eller jag törs inte prova någon annan igen då det slutade så illa sist :-/

Men hon äter det väldigt sällan..
  • madde10

Men åh vad kul att den här tråden fortfarande är aktiv! Har inte varit inne på familjeliv sen i våras. Tiden har ju gått så fort, min lilla tjej blir 6 månader i dagarna! Dagarna flyter på här. Har hållt på med smakisar i nån månad och började idag med gröt. Hon har sovit så bra på nätterna med nån amning, tills nu, hon vaknar och vill äta flera gånger. Antar att hon behöver nåt mer då :) 
    Är det nån här som har börjat krypa? Jag har skjutit på allt vad den tiden innebär, men måste nog börja barnsäkra snart. Och städa mer haha. Storebror älskar ju lego också så där behövs det göras nåt åt.

• Bell13
    madde10 skrev 2015-10-01 11:35:05 följande:

Men åh vad kul att den här tråden fortfarande är aktiv! Har inte varit inne på familjeliv sen i våras. Tiden har ju gått så fort, min lilla tjej blir 6 månader i dagarna! Dagarna flyter på här. Har hållt på med smakisar i nån månad och började idag med gröt. Hon har sovit så bra på nätterna med nån amning, tills nu, hon vaknar och vill äta flera gånger. Antar att hon behöver nåt mer då :) 
    Är det nån här som har börjat krypa? Jag har skjutit på allt vad den tiden innebär, men måste nog börja barnsäkra snart. Och städa mer haha. Storebror älskar ju lego också så där behövs det göras nåt åt.

Hej att krypa är långt borta för oss. Har börjat äta lite mer då det blev som hos dig nu att det vaknades på natten och allmänt missnöje dagtid. Ammar 50 % ungefär.

Han vänder sig inte och sitter inte heller själv.

Men det är väl tidigt att krypa vid 6 mån?
  • madde10
    Bell13 skrev 2015-10-01 11:44:05 följande:
    Hej att krypa är långt borta för oss. Har börjat äta lite mer då det blev som hos dig nu att det vaknades på natten och allmänt missnöje dagtid. Ammar 50 % ungefär.

Han vänder sig inte och sitter inte heller själv.

Men det är väl tidigt att krypa vid 6 mån?
    Ja det kanske det är? Det ser ut som hon är på gång, hon började vända sig vid 3 1/2 månad och sen dess är det bara magläge som gäller. Hon håller på som sjutton och drar upp knäna mot magen och upp med rumpan, så då känns det som det är på g. Hoppas ju att det dröjer lite till dock, är ju så lugnt och skönt nu hahah. 
    Har börjat nu med gröt på förmiddagen, ska införa lite på kvällen snart och se om sömnen blir lite bättre. 
  • cu2013

Vår lilla blir 6 månader idag och sitter (och sätter sig upp) själv. Ålar fram i världens fart och kryper lite långsammare. Så skulle säga att det är väldigt individuellt. Vår BVC sköterska tror att hon går vid nio månader, hjälp! Precis som din Madde äter hon en del på nätterna nu, tänker att det kanske är en fas?
  • Bell13
    madde10 skrev 2015-10-02 13:45:03 följande:
    Ja det kanske det är? Det ser ut som hon är på gång, hon började vända sig vid 3 1/2 månad och sen dess är det bara magläge som gäller. Hon håller på som sjutton och drar upp knäna mot magen och upp med rumpan, så då känns det som det är på g. Hoppas ju att det dröjer lite till dock, är ju så lugnt och skönt nu hahah. 
    Har börjat nu med gröt på förmiddagen, ska införa lite på kvällen snart och se om sömnen blir lite bättre. 
    Hör att din lilla är långt före min bebis
  • Freje
    madde10 skrev 2015-10-02 13:45:03 följande:

Magläge och drar upp rumpa o knän gör min också . Ser ut som början till krypa, men så länge ålar hon lite baklänges. Men jag tänker att de kanske först lär sig att sitta först? I stolen sitter hon stadigt men utan stöd faller hon ihop efter en stund.
  • Raggsockan

långt för min med som blir 6 månader idag... Rullar knappt till mage, tror inte hon förstått vitsen med de än :)
    Men hon har börjat sitta riktigt stadigt iaf, även om de blir en faceplant då och då som gör att jag inte vågar sätta henne på golvet själv än...
  • amandanS

William blev 6 månader 20/9, och han sitter ganska stadigt själv på golvet och leker. Men vi har kudde bakom och på sidorna för ibland faller han :) Senaste dagarna har han även lärt sig att lägga sig ner från sittande till mage helt själv. Och vänder sig från mage/rygg och tillbaka och snurrar som en propeller typ i magläge på golvet. Men ålar inte varken framåt eller bakåt och gör inga försök att krypa eller dra upp knäna. Och ligger han på mage och vill sitta igen så ligger han där och skriker :)
  • Bell13

Douglas genomförkyld. Två tänder är på väg upp. Har väl haft bättre stunder om man säger så. Efter en alvedon är han lite piggare. Hoppas det går över snabbt

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)