Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Freje skrev 2016-01-11 13:03:22 följande:
    Ja, det märks att de vill ha koll på var man är hela tiden.

Hur är det, kan du sova ostört nu när han sover med pappan? Jag längtar till en helt ostörd natt utan uppvak. Har inte sovit en hel natt sen innan graviditeten. Men jag funderar på att fasa ut amningen om nån månad. Ska ju börja arbeta igen i maj, då maken ska vara pappaledig. Kan vara skönt att ha avslutat det i god tid och att hon vant sig vid att pappa går lika bra.
    Nej jag har vaknat upp när han brukade vakna så ingen vidare sömn.
    Vi har sovit alla i vår säng ett par nätter och det är oerhört trångt och vi störs av varandra. Till helgen ska vi införa ny nattningsrutin där vi nattar i hans säng för att se om det blir bättre.
  • Bell13
    mandalii skrev 2016-01-13 16:52:56 följande:

Kul att höra hur det går för er, var ett tag sedan någon skrev här. Vår lille kille började krypa och ställa sig upp mot möbler någon dag innan hans 8-månadersdag. Nu när han blir nio månader om en vecka är det full fart här kan jag lova. Är helt slut efter att passa honom från alla farliga sladdar osv. Han är precis överallt i hela huset! Har beställt barngrindar från Ikea för att ha någon slags koll och för att kunna laga mat typ.

Jag slutade nattamma för precis en vecka sedan och det har gått bättre än väntat! Inatt vaknade han bara en gång för att kolla läget vid 23 (somnade 20:00) då jag klappade på huvudet och stoppade i nappen och så somnade han om. Sedan sov han till 07:20 då han fick välling och somnade sedan om till 08:30. Bästa natten sedan han föddes! Hoppas det håller i sig, i dåna fall ska jag sova borta en natt i helgen så får pappan ta honom och då får jag kanske min första hela nattsömn sedan han föddes! ????????

Han äter jättebra med mat och älskar att få sitta och äta små bitar själv, bröd med smör, ärtor, svarta vinbär, apelsinbitar osv.

Douglas har idag börjat hasa sig bakåt i magläge. I krypläge på alla fyra drar han fram ett ben och försöker men han orkar inte men kommer säkert krypa inom 1 månad dock så är jag livrädd att han ska sätta i halsen och han vill bara ha slät mat från 6 månader får han det äter han 1 burk per mål. Han sover rätt bra på natten 19.00 till 04.30 nu, då får han lite ersättning och somnar ibland om.
    Ska börja natta honom i egen säng till helgen.
    Här är han i fjällen i julas
  • Bell13
    Freje skrev 2016-01-15 16:15:46 följande:

Är så himla glad, äntligen börjar dottern äta ordentligt igen. Hon har nu fattat hur hon ska göra med bitarna jag lägger fram. Idag blev det makaroner, falukorv i stavar och kokt broccoli. Och kiwi till efterrätt. Så himla skönt att få äta i lugn och ro själv medan hon petar i sig maten själv.

Nackdelen är att det tar en kvart att sanera köket efteråt

Vad härligt. Hur många tänder har hon?
  • Bell13
    Freje skrev 2016-01-15 20:01:41 följande:
    Hon har två tänder i underkäken. Men tror det kommer nån till snart. Hon dreglar o gnager på allt.

Idag blev det tacos till middag, med köttfärssmulor, mjukt tortillabröd, majs, gurka, tomat, oststavar och kokt morot. Succé! Större delen landade i magen i alla fall
    Men Gud så bra Douglas har också två nere men kommer nog en uppe snart för han dreglar massor och verkar frustrerad ibland utan anledning.
    Han är långt ifrån att äta vanlig mat men det kommer nog bara plötsligt.
    Från en dag till en annan så började han att röra sig massor och kommer nog att krypa snart så njuter av lugnet ett litet tag ännu
  • Bell13
    Freje skrev 2016-01-16 17:17:25 följande:
    Kul att han börjar röra på sig. Sen går det fort!
    Han har också börjat sova i princip hela natten, somnar 19 och vaknar 06.00 vaknar upp lite grann vid 02.00 men det räcker att lägga handen på då så somnar han om igen.
    Inatt hade han dock ont i magen och var ledsen en hel del, känns att jag inte är van att vara vaken längre är helt sjukt trött nu.
  • Bell13
    mandalii skrev 2016-01-20 20:42:47 följande:

Jösses hörrni, jag är visst gravid igen! Har nog inte riktigt fattat det här ännu. Tog testet idag eftersom jag fick en liten blödning igår, trodde det var mensen men det kom inget mer. Har även vaknat upp mitt i nätterna av att jag varit extremt hungrig och kissnödig. Ska köpa ett test med veckoindikator imorgon och se ungefär hur långt gången jag är.

Åh grattis vi har precis börjat försöka att skaffa syskon till Douglas. Jag är ju 41 år så får se hur det går. Önskar dig all lycka
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2016-01-21 10:28:09 följande:
    Jag har hunnit ha typ 4-5mens sen dottern så hade hyfsad koll. Gjorde ett UL i förrgår som daterade exakt, så 17 augusti om allt går som de ska. 
    Iom att detta inte heller var så planerat så va jag och prata med BM direkt när jag plussa, undrade lite hur kroppen skulle ta de då min magmuskler fortfarande är riktigt delade och ville kolla HB och blodtryck. Vi kom in på fosterdiagnostik, och jag sa att vi inte var intresserade av KUB men att jag önskade ul i början för att se att ngt va fär. De va inga problem (tack och lov). 

Men dom kan datera via vaginalt ultraljud om det är tidigt i graviditeten och från vecka 7-8 kan de göra vanligt UL. Vet att vissa län erbjuder det gratis och andra tar en 500 eller ngt. Har även hört att något län endast daterar genom att känna hur stor livmodern är, men de är rätt ovanligt tror jag. 
    Ring BM och hör! Är ju såå intressant att se hur långt du är! :)
    Stort grattis till graviditeten önskar lycka till
  • Bell13
    mandalii skrev 2016-01-21 09:59:55 följande:
    Tack!! Känns ju helt underbart, men eftersom det inte var direkt planerat så är det fortfarande overkligt. Men positivt tror jag det är för barnen att inte ha så långt mellan.
    Håller tummarna för att allt går som det ska
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2016-01-21 17:55:56 följande:

Ja och hoppas att de går bra för er med syskonförsök! Hur länge försökte ni innan Douglas kom? (om jag får fråga).
    Vi hade ändå hållt på nästan 1 år med dottern, så att denna gick såå fort var verkligen en överraskning!

Vi försökte ett tag. 1,5 år ca. Gjorde 4 ivf men sedan kom han på naturlig väg ändå.
    Det här är väl första gången efter mensen kommit som vi kör all in ska försöka 1 år i alla fall
  • Bell13
    mandalii skrev 2016-01-28 19:56:04 följande:
    Hihi ja det verkar onekligen bli ett augustibarn, jag var på ul för ett par dar sedan och fick veta att jag är i vecka tio nu. Hoppas bara att allt går bra nu. Allt såg fint ut på ul och hjärtat slog så fint. Men har haft rosaröda flytningar lite från och till så blir lite orolig. Någon som känner igen sig och kan stilla min oro, normalt?

Om det såg fint ut på ul är det ju säkert ingen fara. De flesta missfall sker före v 8. Hjärtat tickar och det kommer ju gå jättebra stort grattis
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)