mandalii skrev 2016-01-13 16:52:56 följande:
Kul att höra hur det går för er, var ett tag sedan någon skrev här. Vår lille kille började krypa och ställa sig upp mot möbler någon dag innan hans 8-månadersdag. Nu när han blir nio månader om en vecka är det full fart här kan jag lova. Är helt slut efter att passa honom från alla farliga sladdar osv. Han är precis överallt i hela huset! Har beställt barngrindar från Ikea för att ha någon slags koll och för att kunna laga mat typ.
Jag slutade nattamma för precis en vecka sedan och det har gått bättre än väntat! Inatt vaknade han bara en gång för att kolla läget vid 23 (somnade 20:00) då jag klappade på huvudet och stoppade i nappen och så somnade han om. Sedan sov han till 07:20 då han fick välling och somnade sedan om till 08:30. Bästa natten sedan han föddes! Hoppas det håller i sig, i dåna fall ska jag sova borta en natt i helgen så får pappan ta honom och då får jag kanske min första hela nattsömn sedan han föddes! ????????
Han äter jättebra med mat och älskar att få sitta och äta små bitar själv, bröd med smör, ärtor, svarta vinbär, apelsinbitar osv.
Douglas har idag börjat hasa sig bakåt i magläge. I krypläge på alla fyra drar han fram ett ben och försöker men han orkar inte men kommer säkert krypa inom 1 månad
dock så är jag livrädd att han ska sätta i halsen och han vill bara ha slät mat från 6 månader får han det äter han 1 burk per mål. Han sover rätt bra på natten 19.00 till 04.30 nu, då får han lite ersättning och somnar ibland om.
Ska börja natta honom i egen säng till helgen.
Här är han i fjällen i julas