• Titt ut

Bf Maj 2015

Blicka skrev 2015-05-09 17:40:13 följande:

Barnkalas på lekland avklarat idag med äldsta barnet. Smidigt att ha det så o inte hemma i detta gravida tillstånd, men trött blev jag ändå. Har vilat en stund i soffan nu o ska hjälpa till med middagen. Hur mår ni alla idag?

Skönt att ha det avklarat.

Jag mår bra tack. Har inte haft några känningar alls av att det skulle vara något pågång tyvärr. Har njutit av en härlig vårdag med barnen och mannen, tog lite fina bilder ihop på magen.

Hur mår du själv?
  • Titt ut
    Kissemiss skrev 2015-05-10 06:58:40 följande:
    BF idag och bebis är 2 veckor och 1 dag!
    Vilken sötis!
  • Titt ut

Nu börjar det mola i min magen igen och ryggen! Det har hållit i sig i 2 timmar nu, så nu hoppas jag att det inte är falskt alarm igen! Det här är tredje gången jag tror att det är på gång. Jag fick plötsligt panik här hemma och började tvätta, städa och fixa för bebben. Den känslan hade jag inte de andra gångerna detta hände. 

• Titt ut
    Bebben84 skrev 2015-05-10 14:54:00 följande:
    Ååh hoppas!! När har du bf?
    Jag har bf den 17/5. Nu har jag haft molande värk i 6 timmar. Inget regelbundet eller smärtsamt på något sett men hoppet finns där.
    hellomum skrev 2015-05-10 17:46:45 följande:

Lämnat dottern hos farmor och farfar. Middag med partnern. Ligger och vilar. Imorgon har vi sovmorgon och sedan är det dags för snitt. Känns helt overkligt att veta, vid den här tiden i morgon är vi tvåbarnsfamilj...

Vad härligt! Njut och ta det lugnt ikväll och vakna utvilade. Uppdatera oss gärna hur det gick sen när ni har landat i allt. Lycka till!
  • Titt ut
    Isabella93 skrev 2015-05-10 18:33:45 följande:

Det låter som att det börjar hända saker för de flesta nu!

Själv har jag haft värkar och sammandragningar varje dag sen I onsdags. Idag va jag hos en kompis och fick sån stark värk att jag blev svettig och fick sätta mig ner. Har nu också väääldigt smärtsamma värkar..hoppas att de inte avtar!!

Låter verkligen som att något är pågång. Är värkarna regelbundna?
  • Titt ut
    Isabella93 skrev 2015-05-10 20:30:25 följande:

Jaa,det är ca 20 min mellan och varje värk sitter i ca 10 min och jag känner starkt när det är på toppen.

Härligt!
  • Titt ut
    S1528 skrev 2015-05-10 20:33:48 följande:

BF+13 och fortfarande ingen bebis.. Oregelbundna värkar sedan 6 dygn tillbaka, men inget kvitto på att det går framåt.. Känns helt overkligt :(

Tråkigt att det inte händer något, men rätt som det är så sätter det fart. För varje dag som går kommer du iallafall ett steg närmre din bebis.
  • Titt ut
    Oväsen skrev 2015-05-11 04:11:54 följande:

Igår kväll, i v 38+3, föddes min tredje dotter. Kom in på förlossningen vid 3 på natten och vid 7 var jag helt öppen men sen tog det stopp. Dottern ville inte sjunka ner och efter 12 tim med provande av olika ställningar, bedövningar och sugklocka så slutade det hela i snitt.

Precis som sina systrar är hon en ljuvlig varelse dom jag inte kan få nog av

Grattis! Skönt att det gick bra trots att hon inte ville komma ut själv. Det var väl för bra i din mage. Härligt att få mysa med bebis!
  • Titt ut
    S1528 skrev 2015-05-11 17:35:59 följande:

Idag på BF+14 bestämde sig vår lilla flicka för att komma ut! Var öppen 4 cm när jag kom in och sedan följde en okomplicerad förlossning som varade ca 6 timmar. Klarade mig hela vägen på enbart lustgas, kroppen vet verkligen vad den pysslar med :)

Nu ska vi vila upp oss på BB :)

Härligt! Grattis! Vad vägde hon? Vet att du skrev om det tidigare och var lite orolig över den.
  • Titt ut
    dita skrev 2015-05-11 16:26:50 följande:

Den 7/5 valde min lilla tös att komma till världen efter många om och men. Så exakt v38 kom hon efter en extremt jobbig förlossning med många fel från barnmorskan :( men nu mår vi bra :)

Grattis! Tråkigt att det inte blev en bra förlossning. Berätta om du orkar/vill. Kan vara skönt att få prata av sig. Mys och vila nu med bebis.
Svar på tråden Bf Maj 2015