• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • snorklan
    1983an skrev 2014-11-20 13:29:39 följande:
    Jag vet inte hur det är under själva stimuleringen, därför jag ville höra om någon av er hört nåt. Jag dricker kaffe på morgonen. Under ruvningen och ev grav dricker jag inte alls. Har läst på utländska ivfsiter där de rekommenderar att utesluta helt.

Tack detsamma :)
    Jag är ruvade, har dragit ned på kaffedrickandet till 1kopp/dag, gjorde det redan under stimuleringen för att det inte skulle bli för jobbigt med huvudvärk etc när man sänker koffeindosen drastiskt... Nu är jag dock inte så sugen på kaffe, men då jag inte är "normal" utan ett kopp på morgonen dricker jag lite. Enl livsmedelsverket ska man dricka max 3 koppar per dag som gravid. Jag tror att det är farligt att ändra FÖR mycket i sina normala vanor i samband med IVF.
  • Flygekorre

Hoppas denna tråd får en positiv vändning snart men några verkar det ju rulla på för utan krångel!! :)

Här är det imorgon exakt 1v sen återföring, börjar bli lite orolig dock - ska det rinna såhär mkt av lutinus?! Lite äckelvarning men 4ggr/dag känns det som en flod och det liksom "svämmar över" :S Blir ju livrädd varje gång och bereder mig på blod... :( Känner verkligen ingenting kroppsligt i övrigt men hoppas att det är för tidigt för det :/

Hur lång tid tar det för ovitrelle att gå ur kroppen? Någon som vet? :) Kommer nog börja tjuvtesta om 1v isf har jag en känsla av! Haha...

Kram på er!

• Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-20 13:16:14 följande:
    Åh, vad pirrigt! Hoppas att telefonen håller sig tyst! hur många befruktade har ni då?
    Vi får inte veta förrän i morgon. Men telefonen har varit tyst idag så jag hoppas verkligen att något ägg är befruktat! Blir riktigt nervöst i morgon! Usch å fy! Har ont i magen fortfarande sedan igår och känner mig uppblåst. Hur mår du? 
  • Hanna31
    Pommac1 skrev 2014-11-20 16:44:38 följande:
    Vi får inte veta förrän i morgon. Men telefonen har varit tyst idag så jag hoppas verkligen att något ägg är befruktat! Blir riktigt nervöst i morgon! Usch å fy! Har ont i magen fortfarande sedan igår och känner mig uppblåst. Hur mår du? 
    Ok! Åh vad pirrigt! Förstår att du sitter som på nålar!

Jag har jätteont! Hade ont redan vid andra VUL, dagarna innan kunde jag knappt röra mig för jag var så svullen... igår kändes ok efter plocket men sen på eftermiddagen när alla smärtstillande hade lämnat kroppen så kunde jag knappt stå upprätt... låg hela dagen. Nu är jag på jobbet men det värker så fort jag rör mig och med min mage så ser jag redan gravid ut

• Libra1
    Flygekorre skrev 2014-11-20 16:40:14 följande:

Hoppas denna tråd får en positiv vändning snart men några verkar det ju rulla på för utan krångel!! :)

Här är det imorgon exakt 1v sen återföring, börjar bli lite orolig dock - ska det rinna såhär mkt av lutinus?! Lite äckelvarning men 4ggr/dag känns det som en flod och det liksom "svämmar över" :S Blir ju livrädd varje gång och bereder mig på blod... :( Känner verkligen ingenting kroppsligt i övrigt men hoppas att det är för tidigt för det :/

Hur lång tid tar det för ovitrelle att gå ur kroppen? Någon som vet? :) Kommer nog börja tjuvtesta om 1v isf har jag en känsla av! Haha...

Kram på er!

Lutinus rinner tyvärr väldigt mycket. Jag tar binda på om jag ska gå ut.

10 dagar kan Ovitrelle finnas kvar och ge falskt utslag.

Vi har ju testdag samma dag. Hur gammalt var ditt embryo?
  • Flygekorre
    Libra1 skrev 2014-11-20 17:00:18 följande:

Lutinus rinner tyvärr väldigt mycket. Jag tar binda på om jag ska gå ut.

10 dagar kan Ovitrelle finnas kvar och ge falskt utslag.

Vi har ju testdag samma dag. Hur gammalt var ditt embryo?

Jag måste ha binda 24/7 det rinner längs benen ibland ändå ex om jag precis går upp ur sängen och inte har tighta byxor :S

Ja, jag såg det! Vad kul! :) Mitt är 2-dagars, du hade ett av varje va?? :) Kan knappt bärga mig! Men är ju många dagar kvar och allt kan hända på vägen <3 Verkligen skräckblandad förtjustning det här!
  • Hanna31

Åh jag hoppas såååå på alla er ruvare!!!

Tänk folk som bara: "Hoppsan, jag är visst gravid i vecka 12!" .... det är verkligen såååå avlägset, jag fattar inte att det ens händer! Här håller vi på med ett helt läkarteam och pratar läkemedel, blastocyster, ruvning, akupunktur, kaffe etc, helt galet egentligen....men ack så fantastiskt att det går att påverka ändå!

Tänk alla kärlekspar som oss för 100 år sedan, då fanns det inte så mycket att göra åt det.. <3

• Flygekorre
    Hanna31 skrev 2014-11-20 17:19:40 följande:

Tänk folk som bara: "Hoppsan, jag är visst gravid i vecka 12!" .... det är verkligen såååå avlägset, jag fattar inte att det ens händer! Här håller vi på med ett helt läkarteam och pratar läkemedel, blastocyster, ruvning, akupunktur, kaffe etc, helt galet egentligen....men ack så fantastiskt att det går att påverka ändå!

Tänk alla kärlekspar som oss för 100 år sedan, då fanns det inte så mycket att göra åt det.. <3

Du har så rätt! Man blir ju matad med enda från barnsben att graviditet e nåt man ska akta sig för och om man så missar ett endaste litet piller blir man gravid! Jotack! :)

Dubbla inställningar till ivf men är tacksam att det finns såklart! :)
  • Flygekorre
    Hanna31 skrev 2014-11-20 17:19:40 följande:

Du har så rätt! Man blir ju matad med enda från barnsben att graviditet e nåt man ska akta sig för och om man så missar ett endaste litet piller blir man gravid! Jotack! :)

Dubbla inställningar till ivf men är tacksam att det finns såklart! :)
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-20 16:50:23 följande:
    Ok! Åh vad pirrigt! Förstår att du sitter som på nålar!

Jag har jätteont! Hade ont redan vid andra VUL, dagarna innan kunde jag knappt röra mig för jag var så svullen... igår kändes ok efter plocket men sen på eftermiddagen när alla smärtstillande hade lämnat kroppen så kunde jag knappt stå upprätt... låg hela dagen. Nu är jag på jobbet men det värker så fort jag rör mig och med min mage så ser jag redan gravid ut
    Ja, jag gör ju verkligen det. Blev helt nervös nyss när telefonen ringde! Det var bara mamma som tur var! Phu! Tror nog kliniken har stängt nu också. Bara vänta tills i morgon! Riktigt nervöst. Skönt att höra att fler har ont! Fast det såklart inte är så roligt. Min mage känns också ovanligt stor. Känner mig gravid redan. 
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa