• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Bellisa
    Libra1 skrev 2014-09-19 10:26:36 följande:

Bellisa: Klart du får vara med här.

Spännande med Riga. Hur fungerar det? Är det billigare där eller kortare kö?

Ett stort lycka till! :)

Ja det ska bli spännande, vet inte riktigt vad slutsumman kommer hamna på, det återstå att se.-) 

Eftersom vi använder oss av donerade spermier har vi inte många kliniker att välja på eftersom vi kör egen finansierade försök. Vi har tidigare varit i Linköping men efter så många försök där och ingen lycka vill vi nu prova någon annan klinik. Varit i kontakt med Umeå men där är det 1-2 års väntetid!! Så det gick bort.

Ava kliniken i Riga har inga köer alls! Mailade dem och fick svar efter 45 min. Bokade in första mötet och den 8:e okt ska vi vara där
  • Libra1
    Bellisa skrev 2014-09-19 15:50:18 följande:
    Ja det ska bli spännande, vet inte riktigt vad slutsumman kommer hamna på, det återstå att se.-) 

Eftersom vi använder oss av donerade spermier har vi inte många kliniker att välja på eftersom vi kör egen finansierade försök. Vi har tidigare varit i Linköping men efter så många försök där och ingen lycka vill vi nu prova någon annan klinik. Varit i kontakt med Umeå men där är det 1-2 års väntetid!! Så det gick bort.

Ava kliniken i Riga har inga köer alls! Mailade dem och fick svar efter 45 min. Bokade in första mötet och den 8:e okt ska vi vara där
    Oj! Ja det var snabbt. Några år har man ju inte lust att vänta. Hoppas att ni kommer få bra hjälp. :)
  • Libra1

Ja det är verkligen skillnad. Man slipper också den där löpande band-känslan. Oftast i alla fall. Där jag går tar de tid på sig och lyssnar och förklarar. :)

• Lokattis

Jag är just nu på rd12, men har blött lite grann i ett par dagar. Känner mig inte speciellt gravid men tänker ändå testa mig imorgon bitti så att jag slipper pendla mellan hopp och förtvivlan. Så att jag liksom kan dråsa ner i förtvivlan ifred en stund. Så vi får se imorgon helt enkelt, har tyvärr inget större hopp om att det lyckats...

Skönt att tiden går fort för er, vi vet ju alla hur kul det är att gå och vänta... *not*

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa