• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Lokattis

Hahaha, hurra! Nu ska jag bara försöka tränga bort oron över ytterligare ett MF/MA, och nu ska det gå hela vägen! Hur ska jag kunna koncentrera mig på jobbet idag?!
  • Pluppen13

Hej!

Hoppas också in här. Är helt ny inför IVF, jag och min man fick förra veckan reda på att vi inte kan bli gravida på normal väg utan måste vända oss till IVF.

Så jag är helt novis på ämnet och väntar just nu på nya testresultat för att se hur vi ska gå vidare i processen. Jag håller tummarna för att kunna komma igång redan i höst!

Har ni gått till privat klinik eller till Landstinget? Vad är er uppfattning om för/nackdelar?

• Libra1
    Lokattis skrev 2014-10-01 07:37:18 följande:
    Hahaha, hurra! Nu ska jag bara försöka tränga bort oron över ytterligare ett MF/MA, och nu ska det gå hela vägen! Hur ska jag kunna koncentrera mig på jobbet idag?!
    Ett stort grattis!!! Hoppas verkligen det kommer att gå vägen denna gång. :)
  • Libra1
    Pluppen13 skrev 2014-10-01 12:58:23 följande:

Hej!

Hoppas också in här. Är helt ny inför IVF, jag och min man fick förra veckan reda på att vi inte kan bli gravida på normal väg utan måste vända oss till IVF.

Så jag är helt novis på ämnet och väntar just nu på nya testresultat för att se hur vi ska gå vidare i processen. Jag håller tummarna för att kunna komma igång redan i höst!

Har ni gått till privat klinik eller till Landstinget? Vad är er uppfattning om för/nackdelar?

Välkommen hit!
    Vi har gjort 3 färskförsök via landstinget och 1 privat. Det är såklart jättebra att man får ett visst antal försök gratis. Så det tycker jag man absolut ska utnyttja. Men vi märker ganska stor skillnad. På den privata kliniken slipper man den där löpande band känslan. De har bättre tid att lyssna och diskutera. Men det kan vara olika från klinik till klinik också. Sen om man har lite bråttom så är kanske privat bättre. Landstinget har rätt långa köer. Men oftast får man hjälp inom 3 månader som vårdgarantin är på. På den privata som vi går på kan vi köra igång precis när vi vill.

Lycka till!
  • Pluppen13

Tack så mycket!

Vi har startat nu hos en privatklinik, bara för att få göra en utredning var flera månader i kö hos Landstinget. Vi ville inte vänta så nu har vi fått tester och resultat på bara några veckor. 

Håller tummarna för att allt rullar igång ordentligt nu. 

Hoppas det går bra för er alla också!

• Lokattis
    Pluppen13 skrev 2014-10-01 22:23:26 följande:

Tack så mycket!

Vi har startat nu hos en privatklinik, bara för att få göra en utredning var flera månader i kö hos Landstinget. Vi ville inte vänta så nu har vi fått tester och resultat på bara några veckor. 

Håller tummarna för att allt rullar igång ordentligt nu. 

Hoppas det går bra för er alla också!

Vi gjorde också utredningen privat pga väntetider, men sen var det ingen kö för själva behandlingen på vårt landsting så då fortsatte vi där efter utredningen.
  • Libra1

Pluppen: Låter ju toppen. Hoppas ni får komma igång snabbt.

• Blomman808

Hej, jag är ny på området ivf. Jag och min man har försökt nu i 2 /12 år.

Genom tester har vi fått reda på att ivf är vårt enda alternativ då min man har dålig kvalité på sin sperma.

Jag har regelbunden ÄL (som på klocka) och de kan inte hitta något på mig.

Jag är rädd, förväntansfull och glad samtidigt. Jag ska börja spraya nu i slutet av oktober. Vi ska snart gå på sprutinformation, då vi faktiskt inte är så insatta i hur ivf och allt funkar med sprayning och sprutor.

Nu hoppas vi att det är vår tur, .. Denna lilla bebis är otroligt efterlängtad.

När i oktober drar du igång Libra1?

Hoppas och håller tummarna att det går bra för dig oxå :)

• Libra1

Blomman808: Välkommen hit! Hoppas det går vägen för er med IVF.

Jag startar med sprutor om ca 3 veckor.

Det är bara att fråga om du undrar något. :)

Lycka till!!!

• Bellisa
    Pluppen13 skrev 2014-10-01 12:58:23 följande:

Hej!

Välkommen

Vi har använt oss av landstinget, och eftersom vi använder oss av donerade spermier fortsatte vi göra våra privata försök hos samma landsting. Då detta blir vår 6.e ivf har vi nu valt att söka hjälp utomlands, och planen är att starta med nedregleringen i början av november
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa