• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Tgj
    Sjöblomman skrev 2014-11-01 14:46:52 följande:

Började som sagt med 225 IE Gonal-F igår kväll. Nu har jag världens diaré (ursäkta infon). Det står som en av biverkningarna, är det någon annan som har upplevt det?

Sjukt jobbigt om det ska vara så under hela sprutperioden, för i så fall måste jag sjukskriva mig. Kan inte åka till jobbet när jag måste gå på toa var 15e minut!

Hur går det för dej? Såg på listan att vi ligger ganska lika i tiden! Gör du långa eller korta?
  • Så vit

Nu börjar det snart närma sig för mig att börja med sprutorna. Jag gissar på att det blir denna vecka någon gång. Fy jag är jättenervös och rädd, hur ska jag kunna lyckas ta sprutor på mig själv!!! Min man är borta delar av veckorna och då kommer jag ju vara tvungen att ta själv. Och ju närmare det kommer att ta sprutorna, desto närmare kommer det att göra äggplock och den är jag ju livrädd för!!  Tyst

Hur kommer det sig att några av er ska ta så mycket Gonal-F? Min läkare säger att jag ska ta 112,5ml Gonal-F.

• Sjöblomman

Är det nån som vet om man "får" ha sex mellan sprutstart och ÄP?

De nämnde att man inte ska ha det efter ÄP men sa inget om tiden från nu till dess.

Tänker att det är viktigt att spermierna är fräscha när det är dags för befruktning...

• Så vit
    Sjöblomman skrev 2014-11-02 12:15:57 följande:

De nämnde att man inte ska ha det efter ÄP men sa inget om tiden från nu till dess.

Tänker att det är viktigt att spermierna är fräscha när det är dags för befruktning...

Vi frågade om det och då sa de att man kan ligga om man vill. Bara att man kanske ska hålla sig några dagar innan äggplocket. Men annars var det ingen fara alls sa de. Det var väl bara att OM det nu skulle råka lossna några ägg som befruktas och ta sig så kan man få mer än en graviditet. Men med tanke på att vi har problem med att ens få till EN graviditet så kan jag ta risken. Flört
  • Linda8110
    Så vit skrev 2014-11-02 12:14:23 följande:

Nu börjar det snart närma sig för mig att börja med sprutorna. Jag gissar på att det blir denna vecka någon gång. Fy jag är jättenervös och rädd, hur ska jag kunna lyckas ta sprutor på mig själv!!! Min man är borta delar av veckorna och då kommer jag ju vara tvungen att ta själv. Och ju närmare det kommer att ta sprutorna, desto närmare kommer det att göra äggplock och den är jag ju livrädd för!!  Tyst

Hur kommer det sig att några av er ska ta så mycket Gonal-F? Min läkare säger att jag ska ta 112,5ml Gonal-F.

Du kommer klara sprutorna galant! Det är bara att bestämma sig. Man känner sig lite som en supermänniska med bara ett mål i sikte :)

Mängden beror ju på hur mycket egen produktion av hormon man har. Detta kollar de ju innan genom bland annat blodprover.
  • Linda8110

Ni kan ha sex fram till två dygn innan äggplock!
  • dumdummast

Till oss sa dom att vi fick ha sex men med kondom
  • Libra1

Så vit: Det kommer säkert gå bra med sprutorna. Man får fokusera på målet. Det gör jag. Sen angående äggplocket så är det långt ifrån alla som får ont. Är du mycket rädd så tala om det för dem och kräv en Stesolid. Då blir man genast lugn. Själva äggplocket tar bara 10-15 minuter.

Sjöblomman: Sexa på om ni kan. Jag brukar vara för öm för det. Mannen ska ha en utlösning 2 dygn innan ÄP. För att de ska hålla bäst kvalitet.

Ikväll blir det spruta nr 2. Har redan fått lite sömnproblem. Har glömt hur jag mådde med Menopur. Tur jag skriver dagbok. Skriver ni?

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa