• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Så vit

Hoppas ni har rätt med sprutorna. På nåt sätt är det väl så att det bara måste gå. Stesolid skulle nog vara bra vid äggplock! Det fick jag hos tandläkaren en gång när jag skulle dra ut en tand och jag var bra groggy då Drömmer. Jag frågade min läkare om man kunde få narkos men nej nej sa han. Jag vet inte varför, ibland känns det ju som att man bara ska stå ut med att ha ont bara för att! Typ som att det är lite "straffet" för att man ska göra detta, när det egentligen går att lindra på väldigt enkla sätt. Kan ju lova att män aldrig skulle stå ut med en massa sån smärta i kroppen bara för att få barn Foten i munnen.

• maka011

Mitt inlägg tycks ha försvunnit.. Tar det igen..

På vul i fredags såg det bra ut. 15 ägg som höll på att mogna. 6 st på 9 mm och 9 st på 6 mm.
    Började med Orgalutran i fredags. Går bra, men den är jobbig och ta. :(

Hormonerna har börjat att spöka ordentligt. Fick ordentligt känslovallningar igår. Jäkligt märklig, men intressant, känsla.
    Känner mig tung i magen med molvärk.

Nytt vul 4/11

• Linda8110
    dumdummast skrev 2014-11-02 14:49:18 följande:

Är det bara till oss dom har sagt att vi måste använda kondom? smile1.gif

Ja självklart kondom :)
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-11-02 15:58:17 följande:

Ja självklart kondom :)

Haha, ja då var det bara jag som inte fatta att alla visste det . Haha!
  • Linda8110
    dumdummast skrev 2014-11-02 16:04:34 följande:
    Haha, ja då var det bara jag som inte fatta att alla visste det smile5.gif . Haha!
    Haha ingen aning om alla fattat det eller om alla fått den infon men det borde ju vara så?
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-11-02 16:05:31 följande:

Haha ingen aning om alla fattat det eller om alla fått den infon men det borde ju vara så?

Ja jo det är ju sant . Haha.
  • Sjöblomman

What?! Det hade jag inte fattat! Trodde det gick bra utan kondom, så tack för infon!

Förresten, har längden på mensen ändrats hos er av Gonal-F?

• Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-02 16:38:20 följande:

What?! Det hade jag inte fattat! Trodde det gick bra utan kondom, så tack för infon! smile1.gif

Förresten, har längden på mensen ändrats hos er av Gonal-F?

Det är ju för att man inte ska riskera att bli gravid med 15 kids om äggen skulle lossna i förväg. Samt för att skydda mot infektioner.
  • Libra1

maka011: Det var ett bra gäng. Hoppas VUL går bra på tisdag så du får en dag för äggplock. :)

Sjöblomman: Jag har inte märkt något med mensen när jag tagit Gonal-F. Har din ändrat sig?

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa