• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Så vit

Aaahhh fick min mens nu, det betyder att jag ska börja med sprutorna imorgon väl?? Jag trodde inte jag skulle få mensen förrän mitten på nästa vecka. Sjuksköterskan sa att man skulle ringa på fredagen innan helgen om man trodde att man skulle få mensen under helgen. Men det gör väl kanske inget om jag ringer dem imorgon. Det är ju så att de kan ok:a att man börjar med sprutorna.

Usch det är både skrämmande och spännande på samma gång. Det blir ju så konkret nu när man ska genomgå en behandling än de månader man bara försöker på egen hand. Drömmer

Blir för mig att ta sprutorna själv, eftersom mannen inte är hemma imorgon. Det är väl baaaara att bita ihop.....

• Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-02 16:46:36 följande:
    Det är ju för att man inte ska riskera att bli gravid med 15 kids om äggen skulle lossna i förväg. Samt för att skydda mot infektioner.
    Såklart! 15... Gah!
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-02 17:02:27 följande:

maka011: Det var ett bra gäng. Hoppas VUL går bra på tisdag så du får en dag för äggplock. :)

Sjöblomman: Jag har inte märkt något med mensen när jag tagit Gonal-F. Har din ändrat sig?

Mindre mängd och redan slut.
  • Sjöblomman
    Så vit skrev 2014-11-02 17:20:40 följande:

Aaahhh fick min mens nu, det betyder att jag ska börja med sprutorna imorgon väl?? Jag trodde inte jag skulle få mensen förrän mitten på nästa vecka. Sjuksköterskan sa att man skulle ringa på fredagen innan helgen om man trodde att man skulle få mensen under helgen. Men det gör väl kanske inget om jag ringer dem imorgon. Det är ju så att de kan ok:a att man börjar med sprutorna.

Usch det är både skrämmande och spännande på samma gång. Det blir ju så konkret nu när man ska genomgå en behandling än de månader man bara försöker på egen hand. Drömmer

Blir för mig att ta sprutorna själv, eftersom mannen inte är hemma imorgon. Det är väl baaaara att bita ihop.....

Det går bra! Jag tar mina själv. Han tittar på.
  • Libra1

Så vit: Ring imorgon. Man kan börja på dag 3 också om det är så. De vill att mensen satt igång ordentligt på dag 1.

• Libra1

Sjöblomman: Ibland kan mensen bli lite knas av hormoner. Har du tagit ett gravtest? De flesta kliniker vill att man gör det innan sprutstart. Ja om det skulle kunna vara möjligt. :O

• Pommac
    Så vit skrev 2014-11-02 17:20:40 följande:

Usch det är både skrämmande och spännande på samma gång. Det blir ju så konkret nu när man ska genomgå en behandling än de månader man bara försöker på egen hand.

Kul! Spännande! Skrämmande! Här har jag rosa flytningar och negativt gravtest så jag väntar mens i morgon eller på tisdag. Hoppas att jag kan börja med sprutorna på onsdag. Ja, ring i morgon. Det är nog ingen fara. Du trodde ju inte att du skulle få mens idag.
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-02 18:54:10 följande:

Sjöblomman: Ibland kan mensen bli lite knas av hormoner. Har du tagit ett gravtest? De flesta kliniker vill att man gör det innan sprutstart. Ja om det skulle kunna vara möjligt. :O

Nej, nej. Men det gjorde ju VUL på dag 2, så då borde de väl sett om det var nåt på G.

Har för övrigt värsta brytet här. Hormonkaos! Gråter för ingenting och mannen vet inte hur han ska trösta.
  • GrukanGrace

Tack. Ville inte dyka in här om Det var respektlöst på något sätt.

Kram på er

Libra1 skrev 2014-11-02 06:40:56 följande:

GrukanGrace: Ursäkta jag missade dig. Du och din man har ju inga gemensamma barn så det är ok. Jag döpte tråden så här eftersom jag inte vill ha med syskonförsök här. Lycka till! :)

• dumdummast
    Sjöblomman skrev 2014-11-02 19:40:58 följande:

Nej, nej. Men det gjorde ju VUL på dag 2, så då borde de väl sett om det var nåt på G.

Har för övrigt värsta brytet här. Hormonkaos! Gråter för ingenting och mannen vet inte hur han ska trösta.

Hormonkaos är det värsta som finns tror jag.!

kram
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa