septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Är det någon som har några tips på roliga lekar man kan göra med dom nu? Hon kryper inte men sitter rätt så bra. Det känns som att hon tycker allt är roligt ett kort tag men hon tröttnar väldigt fort
Jag brukar låta min bebis kolla på barnmusikvideos på youtube. Han sitter i mitt knä, typ det enda sättet att få honom att sitta nöjd och stilla en stund så man får gosa lite :D
Jag brukar låta min bebis kolla på barnmusikvideos på youtube. Han sitter i mitt knä, typ det enda sättet att få honom att sitta nöjd och stilla en stund så man får gosa lite :D
"Barn under två år bör inte se på tv alls"
www.tryggabarn.nu/0-ar/barns-utveckling/barn-och-tv-tittande
www.svt.se/nyheter/varlden/studie-vill-forbjuda-tv-for-barn-under-tre
I fyra veckor har vi nu haft en bebis som vaknar varannan timme nätterna igenom.
"Barn under två år bör inte se på tv alls"
www.tryggabarn.nu/0-ar/barns-utveckling/barn-och-tv-tittande
www.svt.se/nyheter/varlden/studie-vill-forbjuda-tv-for-barn-under-tre
vaknar hon lika ofta även om hon har inte fått se på tv ALLS i två-tre dagar?
Det kommer ju nya studier som säger olika saker hela tiden. Fram till nyligen skulle barn inte se på tv alls men nu har det kommit en studie som visar att en timmes tv-tittande per dag (gäller inte bebisar såklart) faktiskt ökar empatin hos barn.
Min bebis sover för övrigt jättebra oftast ;)
förlåt, jag menade inte att "lära ut" eller så. Särskillt inte en fyrabarnsmamma.
skrev inlägget för att jag har ju precis innan rekommenderat att inte titta på tv, så kände mig liksom skyldig att förklara varför jag tycker så.
sen läste jag och hörde just om att tv-tittande påverkar sömnen negativt. Det var det första jag tänkte på, så min första impuls var att fråga.
Gjorde slag i saken och beställde två bakåtvända bilbarnstolar från Babyland i dag. Var nöjd med valet (Axkid minikid), och är det fortfarande, men nu ikväll fick jag mejl från Babyland om att de har 15% rabatt på hela sortimentet hela helgen! FAN!!!!! Rent ut sagt! Det hade betytt ca.800:- mindre för vår del! Har mejlat dem men antar att jag inte får svar förrän på måndag och jag antar att de inte kan göra nåt på priset i efterhand.