septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Vår son var planerad till September men föddes i slutet av augusti-men jag hakar på ändå.
Undrar hur ni mammor har mått efter förlossning. Jag haft så kämpigt fysiskt (ischias o brännsmärtor i låren + ont i ryggen o foglossning) men börjar komma på rätt köl tror jag. Ngn mer som haft en tuff postpartumtid?
Har ni köpt bilstol 2?
Vad blev det?
Vi var inte på Maxi cosi mobi först. Men när vi provsatte den i bilen insåg vi att den är väldigt stor och att vi hade varit tvungna och ha den i fullt liggläge jämt för att få en bra sittlutning.
Kollade även på Britax Maxway.
Men valet föll på Axkid minikid. Liten och smidig samt att den har superbra lutning. Bästa är ju bältesfunktionen och nackstödet som gör att stolen kan användas länge.
Vår son var planerad till September men föddes i slutet av augusti-men jag hakar på ändå.
Undrar hur ni mammor har mått efter förlossning. Jag haft så kämpigt fysiskt (ischias o brännsmärtor i låren + ont i ryggen o foglossning) men börjar komma på rätt köl tror jag. Ngn mer som haft en tuff postpartumtid?
Jag har ännu inte haft några blödningar så jag vet inte om det är missfall eller vad som händer. Ska ta ett till digitalt på onsdag eller torsdag och visat det negativt så är det bra med det. Annars blir det nog tyvärr en abort då jag inte kan bortse från min sambos känslor heller :/ det är tungt att ta det beslutet men det bästa i vår situation nu. Jag uppdaterar nästa vecka hur det går.
Påtal om bilstol nr 2 köpte vi en axkid minikid och är supernöjda med vårat val.
Jag har ännu inte haft några blödningar så jag vet inte om det är missfall eller vad som händer. Ska ta ett till digitalt på onsdag eller torsdag och visat det negativt så är det bra med det. Annars blir det nog tyvärr en abort då jag inte kan bortse från min sambos känslor heller :/ det är tungt att ta det beslutet men det bästa i vår situation nu. Jag uppdaterar nästa vecka hur det går.
Påtal om bilstol nr 2 köpte vi en axkid minikid och är supernöjda med vårat val.
[quote=75300869][quote-nick]Kroken skrev 2015-05-14 23:25:38 följande:[/quote-nick]Min dotter föddes också i augusti men var planerad i september.
Jag fick en depression efter förlossningen. Det är bättre nu men det är kämpigt mellan varven. Men nu överväger iallafall bra stunder istället för dåliga.
Rent kroppsligt har jag problem med en nerv i höger ben. Det ilar, värker osv, startar strax vanför höften och går ner i foten. Blir värre när jag sitter eller står och belastar. Kan inte heller sitta skräddare med det benet.[/quote-nick]
Jobbigt med depp. Det har jag nog oxå haft. Och nervsmärtor i benen. Bättre nu-men inte bra. Min förlossning var ingen höjdare-o det har tagit enormt på mig. Akutsnitt, droppfot efteråt o sen-ett par månader senare nervsmärtor i båda benen. Så jobbigt. O deppig blev jag ännu mer när kroppen inte funkar. O det var massor jag inte kunde göra.
Blir ju ibland rädd att jag inte kommer bli bra igen.
Fler bebisar som blivit extremt morgonpigga? Här är det morgon 04.30..
Vad gör ni när era vaknar så tidigt?
igå var vi på bvc.
8 mån och 4 dagar.
vikt 8335g, längd 71cm.
sonen är inte morgonpigg, brukar sova till 7.00-8.00. Om han råkar vakna tidigare - då ammar jag honom till sömns.