septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Mns, skönt att ni rett ut det. Det tar nog ett bra tag innan Stickan visar negativt. Vid mitt missfall i V8 tog det 1 mån.
Min lille kryper bara bakåt än så länge. Men snart lossnar det nog.
Jag tycker det är härligare för var dag, skönt att de blir större liksom.
Att detta är mitt sista barn är nu rätt självklart. Skönt att få bli sig själv igen! Så nöjd med mina tre galenpannor!
MNS, tack för att du berättade! jag tänkte på dig och var orolig.
det är så omtumlande att få ett barn, och sedan bli gravid igen utan att ha planerat detta. så det är ganska förståerligt att din sambo inte visste bättre just då.
skönt att ni båda har kommit fram till samma beslut.
mycket sorgligt att det blev ett missfall....
Hur mår du?
här är allt som vanligt.
en fråga: var hittar man TUNNA sommarmössor för pojkar (INTE keps eller solhatt)? kan inte köpa på nätet för att kan inte bedöma hur tunna dem är. har inte hittat i äffärerna.
det är så omtumlande att få ett barn, och sedan bli gravid igen utan att ha planerat detta. så det är ganska förståerligt att din sambo inte visste bättre just då.
Hur mår du?
här är allt som vanligt.
en fråga: var hittar man TUNNA sommarmössor för pojkar (INTE keps eller solhatt)? kan inte köpa på nätet för att kan inte bedöma hur tunna dem är. har inte hittat i äffärerna.
Hur kommer det sig att de bästa rutinerna bara håller i sig i några dagar? Min dotter sov så bra, mellan 10,5 och 11 timmar per natt och sedan två st tupplurar om vardera 1,5 timmar. Fast det sprack efter en vecka ungefär. Visserligen sover hon fortfarande bra på nätterna, men tupplurarna är nu mellan 30 minuter och knappt två timmar. Sover hon korta behöver hon sova igen vid 16-tiden men då är det nästan omöjligt att lägga henne. Hon kämpar emot i sängen. Sparkar, viftar, rullar, fäktar. I vagnen vägrar hon lägga sig ner, ska bara sitta. Sover hon inte minst tre timmar under dagen är hon jättetrött på kvällarna och stupar nästan vid sextiden. Har då inte riktigt hjärta att hålla henne vaken till halv åtta men det är också en dum tid att låta henne sova.
Känns som att hon behöver sova 13-14 timmar varje dygn. Hur mycket sover era barn?
Vår lille somnar ca 20 och vaknar 06.30 ca. Sen sover han mellan 10-11.30. Sover igen ca 13-14 sen igen ca 16-17. Ibland sover han i 3-3,5h i ett pass och då sover han oftast bara 2 pass under dagen.
Känns som att hon behöver sova 13-14 timmar varje dygn. Hur mycket sover era barn?
Hur mår du?
här är allt som vanligt.
Vad roligt att höra att du tänkt på mig, känner mig lite rörd :) ja precis för honom var det säkert otroligt chockerande och som du säger omtumlande, så jag förstår honom och vi är faktiskt på ett riktigt bra stadie i börjat förhållande just nu fastän jag aldrig trodde att jag skulle kunna sluta känna agg mot honom efter det här. Jag mår under omständigheterna bra för det känns som det var en mening nu, att fostret inte var friskt och jag kan nu ge all min tid åt dottern :) självklart hugger det till kite extra i hjärtat när jag ser hur mina gravida vänner beskriver lyckan av ultraljud sparkar m.m men får inse att det helt enkelt inte var min tur nu och att jag faktiskt fått uppleva det en gpn redan :) tusen tack för att du bryr dig ! :)
Hur går det för er? Det går väl rätt bra här hos oss. Tycker bara det är så jobbigt med maten just nu. Jag vet att barn måste få kladda och leka men det blir så kladdigt! Hon vill ha en egen sked dottern, men mest bara viftar hon med den så maten flyger. Eller plockar bort maten från den med fingrarna och stoppar in en tom sked i munnen. Funkar att mata henne en liten stund men sedan så kniper hon ihop munnen. Tycker att hon äter lite mindre nu även om det säkert inte är någon fara, barn här i väst svälter väl knappast. Hon älskar "klämmisar" och vill gärna klämma själv. Då händer det också att det flyger iväg.
Sömnen är rätt ok. Hon vill dock inte somna utan sparkar med benen och viftar med armarna i typ en halvtimme tills hon somnar. Man ser ju att hon är trött och vet att om hon bara slappnade av och blundade så skulle hon somna. På dagarna går det lite bättre, speciellt om man sjunger för då slappnar hon av.
Hur går det för er? Det går väl rätt bra här hos oss. Tycker bara det är så jobbigt med maten just nu. Jag vet att barn måste få kladda och leka men det blir så kladdigt! Hon vill ha en egen sked dottern, men mest bara viftar hon med den så maten flyger. Eller plockar bort maten från den med fingrarna och stoppar in en tom sked i munnen. Funkar att mata henne en liten stund men sedan så kniper hon ihop munnen. Tycker att hon äter lite mindre nu även om det säkert inte är någon fara, barn här i väst svälter väl knappast. Hon älskar "klämmisar" och vill gärna klämma själv. Då händer det också att det flyger iväg.
Sömnen är rätt ok. Hon vill dock inte somna utan sparkar med benen och viftar med armarna i typ en halvtimme tills hon somnar. Man ser ju att hon är trött och vet att om hon bara slappnade av och blundade så skulle hon somna. På dagarna går det lite bättre, speciellt om man sjunger för då slappnar hon av.