septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
svansjön, tack för svaret!
ska han också få tbc-vaccin?
vi ska få mässlingsvaccinet nästa fredag. smidigt, då dottern ska få sin vaccin mot polio under samma besök. hoppas sköterskan inte blandar ihop deras sprutor.
ska försöka få så sen tid som möjligt för tbc-vaccinet, så att de iaf inte belastar sonens immunförsvar SAMTIDIGT.
jag är så glad att sonen ätit massa hemmagjord köttfärssås idag! den var ju "grynig", ni vet, när man steker färsen så blir det inte direkt som puré.
sonen hade hittils vägrat mat som innehåller BÅDE sås och större bitar. Han kan ju äta "tomma" spaghetti och makaroner (tar dem med händerna och biter av bitar och tuggar), och t.ex. brokkolibuketter.
annars äter han mixad mat. När det är burkmat - då är det mest från 6 mån (han älskar alla burkar från 6 mån), eller lax från 8 mån (alla varianter).
gillar era barn burkmat från 8 mån (förutom lax, de är ju släta)?
jag är så glad att sonen ätit massa hemmagjord köttfärssås idag! den var ju "grynig", ni vet, när man steker färsen så blir det inte direkt som puré.
sonen hade hittils vägrat mat som innehåller BÅDE sås och större bitar. Han kan ju äta "tomma" spaghetti och makaroner (tar dem med händerna och biter av bitar och tuggar), och t.ex. brokkolibuketter.
annars äter han mixad mat. När det är burkmat - då är det mest från 6 mån (han älskar alla burkar från 6 mån), eller lax från 8 mån (alla varianter).
gillar era barn burkmat från 8 mån (förutom lax, de är ju släta)?
en till fråga: ger ni mat direkt från kylen? t.ex. iskalla efterrätter på burk?
Min son har autism men det beror på en kromosomavvikelse.
Min dotter fick mässlingsprutan vid 9 mån pga resa och sen vid 18 mån igen. Hon är frisk.
Vi kommer att få göra likadant med bebisen IOM resa i jul.
Min lille kryper inte han heller. Men det är skönt tycker jag!
Bebislängtan, har ni mörkläggningsgardiner?
Min dotter fick mässlingsprutan vid 9 mån pga resa och sen vid 18 mån igen. Hon är frisk.
Min lille kryper inte han heller. Men det är skönt tycker jag!
Bebislängtan, har ni mörkläggningsgardiner?
Idag var vi på BVC.
Min son är 8 månader och två veckor vägde 9,300 g och 72 cm lång. Han hade gått ner i kurvan till det tjocka strecket. Han har tidigare legat två streck över. Det märks att han är smalare nu men han äter bra och har god apetit så jag bryr mig inte så mycket om det. tycker ni andra att barnets utseende har förändras se senaste månaden. Jag tycker sonen ser mer som en liten pojke nu och inte så mycket bebis, haha. Min son kryper fortfarande inte men han sitter stadigt och ålar bak och snurrar mycket. Nu har han börjat försöka ta sig fram men istället för att åla fram så försöker han krypa direkt så han lyckas stå på alla fyra men hoppas bara fram och hamnar på mage igen.
Min dotter är 7,5 mån och hon kryper inte, vill inte vända sig om när hon ligger på rygg heller men jag tar det med ro. Är sååå glad att hon är still där jag sätter henne. Jag har fyra barn och nr 1 &3 kröp när de va ca 6 mån. Nr 2 kröp när hon va 10 mån och gick när hon va 10,5. Vore perfekt om N väntar och kryper tills efter sommaren!
Angående vaccin och autism. Jag läste mycket om det när äldsta dottern skulle vaccineras (född 2000) men vad jag förstod så kopplade man samman MPR -vaccinet och autism eftersom det oftast visar sig runt 18 månader.Ofta när man har ett sjukt barn letar man ju efter en förklaring eller något/någon att skylla på. Vi kommer vaccinera enligt programmet om hon inte får äggallergi som sin syster.
Angående vaccin och autism. Jag läste mycket om det när äldsta dottern skulle vaccineras (född 2000) Vi kommer vaccinera enligt programmet om hon inte får äggallergi som sin syster.
Jag tycker sonen ser mer som en liten pojke nu och inte så mycket bebis, haha.