• BjörkW

septemberbarn 2014

En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!

• Svar på tråden septemberbarn 2014
  • Dasha

Vem är bebis här? Jag!!!???? Ni kan väl inte mena det på allvar!

• replica
    Dasha: En sån söt grabb! Solig

W har börjat ställa sig på alla fyra men sjunker ihop snabbt igen. Snurrar runt på stället och har vid några tillfällen backat lite bakåt. Lärt sig att klappa händerna när vi ber honom om det och är på väg att lära sig dansa också Tungan ute

När det gäller mat så ammas han till 99% fortfarande.. Började med BLW vid 6 månader, men sedan han fick sin första tand så har han totalvägrat bitar.. Började då ge lite mer gröt, men då ballade hans mage ur.. Så nu har vi backat och börjat om med att introducera mat, fick enbart katrinplommon och päron en vecka, men han är fortfarande hård i magen.. Fått ge honom Resulax en gång, men blir nog till att göra det idag igen (bajsade sist i måndags när han fick Resulaxen sist).. Han har dock inte ont utav det, men bajset är väldigt hårt..

BVC var hemma på 8-månaders kontroll i onsdags, då vägde han 8880g (upp 190g på 1 månad).. Men BVC tyckte det var helt OK ändå!

Någon annan vars bebis har varit eller är hård i magen? Hur har ni löst det i så fall?

www.dropbox.com/s/mgyiizy8oruncws/William%20h%C3%A4nder.3gp?dl=0

(Hoppas det funkar, o ursäkta harklandet i börjanTungan ute)
    "Practise makes perfect"
  • Dasha
    replica skrev 2015-05-22 15:38:31 följande:
    (Hoppas det funkar, o ursäkta harklandet i börjanTungan ute)
    funkade inte för mig

ni har inte den på youtube?
  • replica
    Dasha skrev 2015-05-22 17:34:43 följande:
    funkade inte för mig

ni har inte den på youtube?
    Ah typiskt!
    Provat att lägga upp det på youtube istället. Hoppas det fungerar bättre Glad

"Practise makes perfect"
  • Dasha

HAHAHAAAHA!

SUPER! SkrattandeHjärta

och det hörs ju så högt också när han klappar!

• misa85

Dasha: En sån söt grabb!

W har börjat ställa sig på alla fyra men sjunker ihop snabbt igen. Snurrar runt på stället och har vid några tillfällen backat lite bakåt. Lärt sig att klappa händerna när vi ber honom om det och är på väg att lära sig dansa också

När det gäller mat så ammas han till 99% fortfarande.. Började med BLW vid 6 månader, men sedan han fick sin första tand så har han totalvägrat bitar.. Började då ge lite mer gröt, men då ballade hans mage ur.. Så nu har vi backat och börjat om med att introducera mat, fick enbart katrinplommon och päron en vecka, men han är fortfarande hård i magen.. Fått ge honom Resulax en gång, men blir nog till att göra det idag igen (bajsade sist i måndags när han fick Resulaxen sist).. Han har dock inte ont utav det, men bajset är väldigt hårt..

BVC var hemma på 8-månaders kontroll i onsdags, då vägde han 8880g (upp 190g på 1 månad).. Men BVC tyckte det var helt OK ändå!

Någon annan vars bebis har varit eller är hård i magen? Hur har ni löst det i så fall?

(Hoppas det funkar, o ursäkta harklandet i början)

Vi ger 15 ml lactulos varje morgon och fått göra sen hon var ca 5,5-6 månader,nu snart 9 månader. Försöker vi dra ner blir det direkt förstoppning och det lider hon enormt av. Ger endast päronpure om hon får frukt. Vi har inte behövt öka när vi ökat maten och ny äter hon i princip bara mat och går fortfarande på 15 ml. (ammar på kvällen men det är typ tomt i tuttarna så det gills nog inte).
  • mirakelmamma

Dasha: En sån söt grabb!

W har börjat ställa sig på alla fyra men sjunker ihop snabbt igen. Snurrar runt på stället och har vid några tillfällen backat lite bakåt. Lärt sig att klappa händerna när vi ber honom om det och är på väg att lära sig dansa också

(Hoppas det funkar, o ursäkta harklandet i början)

Har också en liten som blir hård i magen. Katrinplommon päron och mjölkfri kost verkar dock göra susen för sen Vi slutade med mjölkgröt/välling så har magen blivit bättre!
  • septemberfjorton
    Dasha skrev 2015-05-20 19:46:02 följande:

en till fråga: ger ni mat direkt från kylen? t.ex. iskalla efterrätter på burk?

Ingrid fick just en iskall portion banan+quinoa från kylen eftersom hon inte var så förtjust i maten, men ändå hungrig :)
  • MNS

Hej ville bara flika in med en snabb uppdatering och en fråga. För ca. 5-6 dagar sen började jag blöda och den blev mycket riklig, ungefär som en mens också med klumpar i. Så jag tar för givet att det är missfall. Tog igår morse ett grav test för jag vill se att det står inte gravid, men fick då gravid 1-2 v. Visst kan det väl vara så att det tar lite tid bara för kroppen att visa negativt? Dock har sambon och jag pratat ut och är i samförstånd nu. Han vet om att om inte detta är missfall så gör jag inte heller en abort och han har förlikat sig med den tanken, så gott det går och att om jag blir gravid i misstag igen så behåller vi. Känns så skönt att ha detta löst iallafall. När bör jag ta ett till graviditets test för att få se ett negativt?

Till lite roligare grejer så började dottern mitt i allt krälkrypa och ta sig framåt riktigt snabbt igår. Trodde aldrig det skulle ske ;)

Nu till vaccin och autism. När jag läste vård och sjukdomar så ska det inte finnas någon koppling mellan vaccin och autism. Autism är ingenting du kan framkalla med något ämne utan det ligger latent i kroppen tills det helt enkelt väljer att bryta ut. Oftast när barnet är runt 1,5 år och uppåt så kan du börja se tecken. Dock finns det ju alltid undantagsfall. Någon får gärna rätta mig om jag har fel men så har jag iallafall uppfattat det i mina studier. Så väljer iallafall jag att tro. Medicin jättarna skulle dessutom tjäna bra mycket mera på om vi var sjuka :) så jag väljer att hålla en god tro på dom beprövade vaccinen :) dessa nya för influensor hit och dit väljer jag dock att vara skeptisk emot.

Ha en bra kväll allihopa! :)

• Mrs West

Mns, skönt att ni rett ut det. Det tar nog ett bra tag innan Stickan visar negativt. Vid mitt missfall i V8 tog det 1 mån.

Min lille kryper bara bakåt än så länge. Men snart lossnar det nog.

Jag tycker det är härligare för var dag, skönt att de blir större liksom.

Att detta är mitt sista barn är nu rätt självklart. Skönt att få bli sig själv igen! Så nöjd med mina tre galenpannor!

Svar på tråden septemberbarn 2014