septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Jag håller med dig, det är svårt att veta. Det finns lite riktlinjer på vårdguidens hemsida tror jag och det är ganska stora spann. Jag har en kusin som gick vid åtta månader, min pappa var 18 månader när han gick. Jag kunde resa mig innan jag kunde stå, min syster kunde gå innan hon kunde resa sig. Jag vet inte hur gammal du är, men förr, när jag var liten på 80-talet, så låg ju alla bebisar på mage. Min mamma säger att hon har en känsla av att bebisar lärde sig krypa och kräla tidigare då, när de låg mer på mage. Vet inte om det stämmer, men det låter vettigt.
För ett par månader sedan oroade jag mig mycket, speciellt för krypningen, men jag har lyckats släppa det och gläds åt de andra framstegen som min dotter gör. Man måste inte lära sig i en speciell ordning, det går bra att gå först och krypa sedan.
Någon mer som har problem med sömnen? Vi har kämpat på till och från i fyra månader nu (på bvc's inrådan) att lägga sonen utan bröst. Blir mycket skrik. Nu har vi kört stenhårt i en månad med inget bröst vare sig dag/kväll eller natt. Han skriker sig hes. Om han får bröstet för att se om han är hungrig då suger han lite men sedan släpper han.
Jag är så jäkla trött nu så hjärnan inte funkar på dagarna, somnar nästan när jag går
På promenad.
Han får ingen ro känns det som, bara skriker och sparkar å vrider å vänder och kryper och sitter osv.
Vet inte vad vi ska testa istället. Ingen ork.
Nån som varit med om liknande? Nån som sitter med den gyllene nyckeln för god sömn?
linnea, tack för svaret!
vi har precis haft en hemsk bilresa.
det är så illa att bebisen vägrar att somna i bilen
jag har aldrig upplevt det med dottern, hon sov max 5 min efter bilens avfärd.
vi åker bil ganska sällan: använder kollektivtrafik, går med vagnen eller cyklar.
åker bara ill svärföräldrarna.
runt jul var bebisen vaken 1 timme av resans 2 timmar, både dit och tillbaka.
runt påsk var bebisen vaken hela resan tillbaka, gallskrek i två timmar, trots många stopp med amning osv.
idag var bebisen vaken i en timme, men jag har kommit på ett knep: ammade honom när han satt i bilstolen.för det finns väl inget lag som säger att man måste vara fastspänd i baksätet?
jag bara lutade mig fram och ammade, så sonen somnade till slut.
min 5åring var förskräckt, svärfar sur och mannen sa att det inte var en bra idé.
men vad ska man göra!!!??? det är ju värsta tortyren, en bebis som galskriker i två timmar. tortyr för både bebisen och alla andra i bilen.
somnar era bebisar i bilen? vi har tom försökt med nappar (inte för första gången heller), men har bara biter i dem.
linnea, tack för svaret!
vi har precis haft en hemsk bilresa.
det är så illa att bebisen vägrar att somna i bilen
jag har aldrig upplevt det med dottern, hon sov max 5 min efter bilens avfärd.
vi åker bil ganska sällan: använder kollektivtrafik, går med vagnen eller cyklar.
åker bara ill svärföräldrarna.
runt jul var bebisen vaken 1 timme av resans 2 timmar, både dit och tillbaka.
runt påsk var bebisen vaken hela resan tillbaka, gallskrek i två timmar, trots många stopp med amning osv.
idag var bebisen vaken i en timme, men jag har kommit på ett knep: ammade honom när han satt i bilstolen.för det finns väl inget lag som säger att man måste vara fastspänd i baksätet?
jag bara lutade mig fram och ammade, så sonen somnade till slut.
min 5åring var förskräckt, svärfar sur och mannen sa att det inte var en bra idé.
men vad ska man göra!!!??? det är ju värsta tortyren, en bebis som galskriker i två timmar. tortyr för både bebisen och alla andra i bilen.
somnar era bebisar i bilen? vi har tom försökt med nappar (inte för första gången heller), men har bara biter i dem.