septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
oj, jag hade ingen aning!
jag har frågat att visst finns det ingen lag på att sitta fastspänd i baksätet, och de sa inget. de kanske hörde inte för att bebisen skrek?
sjäv har jag inget körkort, så jag vet ju inte. trodde det var bara för säkerhets skull.
i ryssland finnd det inget lag på det alla fall. jag visste inte ens att det kan finnas bälte i baksätet tills jag kom till sverige för 7 år sedan. man kan inte ens hitta bälterna i bilar på baksätet i ryssland: de är instoppade bakom sitsen för att ingen behöver dem ändå
vi får nog ta tåget nästa gång, i alla fall jag med bebisen, så jag kan ha honom i knät, amma vid behov osv.
Här verkar det som att seperationsfasen har nåt sin kulmen. Jag bär och bär och bär och bebisen är arg och gnällig och sover knappt nåt alls på nätterna trots att han ligger klistrad mot mig. Och vägrar äta..
När jag googlar verkar den här fasen hålla på allt från två veckor till två ÅR. Vad har ni för erfarenheter? Bärandet är ok, jag har accepterat att inget blir gjort här hemma. Men sömnen, jag går under snart.
Här verkar det som att seperationsfasen har nåt sin kulmen. Jag bär och bär och bär och bebisen är arg och gnällig och sover knappt nåt alls på nätterna trots att han ligger klistrad mot mig. Och vägrar äta..
När jag googlar verkar den här fasen hålla på allt från två veckor till två ÅR. Vad har ni för erfarenheter? Bärandet är ok, jag har accepterat att inget blir gjort här hemma. Men sömnen, jag går under snart.
ja, men då förstår jag, förlåt!
verkligen, ibland kan man få fel bild av det för att vi beskriver inte så mycket av vardagen, utan mest det som är ovanligt eller jobbigt.
ja, men då förstår jag, förlåt!
verkligen, ibland kan man få fel bild av det för att vi beskriver inte så mycket av vardagen, utan mest det som är ovanligt eller jobbigt.
Vad är krypmuddar? Min lille är 8,5 mån och idag började han krypa! Han har länge vart på väg men liksom inte fått till det. Kul att det lossnade nu.