• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • bellos

Men usch vad tråkigt :(

Här har mensen inte slutat ännu.. Hade ju inte mens på ca 3 månader och nu fick tillbaka den 20/10 men håller fortfarande på :(

Vet inte när vi kan börja försöka :(

• Smultronsmulan

Jag och sambon har varit ett par i snart 6 år och har bestämt oss för att vi vill bli med smått! :) Jag är 21 år och han är 23! Det snurrar väldigt mycket tankar i huvudet trots att jag är säker på att jag vill ha barn! Skulle jag bli en bra mamma? Kommer jag veta hur allt funkar? Hur är en förlossning egentligen? Hur kommer sambon vara som Pappa?... osv! Nu är min mens 10-12 dagar sen! Jag kan inte sluta hoppas på ett plus trots att jag gjort två negativa test :/ Någon som känner igen sig som vill dela med sig av sina tankar? :) Vore skönt att ha någon att prata med :D

• Elliest
    Smultronsmulan skrev 2014-11-03 20:40:53 följande:

Jag och sambon har varit ett par i snart 6 år och har bestämt oss för att vi vill bli med smått! :) Jag är 21 år och han är 23! Det snurrar väldigt mycket tankar i huvudet trots att jag är säker på att jag vill ha barn! Skulle jag bli en bra mamma? Kommer jag veta hur allt funkar? Hur är en förlossning egentligen? Hur kommer sambon vara som Pappa?... osv! Nu är min mens 10-12 dagar sen! Jag kan inte sluta hoppas på ett plus trots att jag gjort två negativa test :/ Någon som känner igen sig som vill dela med sig av sina tankar? :) Vore skönt att ha någon att prata med :D

Min mens är också jätte sen. Har inte testat mig på över en vecka men mensen har inte kommit än. Vågar dock inte testa då jag inte vill ha ett till neg .
  • Smultronsmulan
    Elliest skrev 2014-11-03 23:04:37 följande:

Min mens är också jätte sen. Har inte testat mig på över en vecka men mensen har inte kommit än. Vågar dock inte testa då jag inte vill ha ett till neg .

Jag förstår dig helt och hållet! Jag tog mitt senaste test för 5 dagar sedan nu och vill inte heller få ett till negativt! Men jag har ett liggandes i toalettskåpet som lockar väldigt mycket att använda! :D Jag håller tummarna för oss!! :)

Om man får fråga, har din mens varit så pass sen tidigare någon gång? Min har nämligen aldrig varit så sen innan. Och jag har inte haft någon mensvärk. Däremot hugger det lite ibland! Vad kan det vara?
  • Elliest
    Smultronsmulan skrev 2014-11-03 23:24:55 följande:
    Jag förstår dig helt och hållet! Jag tog mitt senaste test för 5 dagar sedan nu och vill inte heller få ett till negativt! Men jag har ett liggandes i toalettskåpet som lockar väldigt mycket att använda! :D Jag håller tummarna för oss!! :)

Om man får fråga, har din mens varit så pass sen tidigare någon gång? Min har nämligen aldrig varit så sen innan. Och jag har inte haft någon mensvärk. Däremot hugger det lite ibland! Vad kan det vara?
    Den har nästan alltid varit i tid visst det har ju hänt att den har kommit en dag sent men det är sällan.
  • Elliest
    Smultronsmulan skrev 2014-11-03 23:24:55 följande:

Jag får också sånna hugg och ibland känns det som det ilar till. Och en till sak jag märkt är att jag har fått massor av synliga blodådror på ben,brösten och armarna även mina (ursäkta infon) bröstvårtor har blivit mörkare. Vet ej om det är något ja inbillar mig eller om det faktiskt kan vara något...
  • Smultronsmulan

Haha! Jag kollade mina ben och bröst direkt men kan inte se några extra tydliga blodådror. Men alla är ju väldigt olika! ;) däremot har jag varit slö och illamående de senaste dagarna. Kanske bara inbillning men vem vet? ;) Tänk så roligt om vi båda skulle plussa! :) Jag funderar på att ta ett test imorgon och om det är negativt så får jag plocka ihop bitarna av mitt hopp och försöka på nytt till nästa månad :D Vad tror du om att göra test imorgon? Är det för tätt inpå testet jag gjorde för cirka 5 dagar sedan? :)

• lilltess

Är 23 år ung och har försökt fått smått ca 2 år nu.. Bim+2 imorgon, men kan gå allt mellan +3 till +14 utan att plussa. Sedan kommer tant röd med buller och bång! Så vågar inte testa än då jag är rädd att bli besviken ännu en gång..

Varning för äckel: Har däremot haft väldigt rikliga flyningar sedan efter äl, brukar vanligtvis ha en torr period då. Men den här gången har det känts som att jag fått mens 4 ggr om dagen, så fort jag reser mig upp och går så måste jag på toa. Mått lite illa ibland men kan bero på mycket, som att jag missat frukost eller så.

Hoppas dock att det beror på att det gror ett litet frö där inne! :)

• Smultronsmulan

Ääh, inte så äckligt de är så kroppen funkar ;) Och om det kan tyda på ett litet liv så är ju alla symptom bra på sitt sätt, haha! :D Jag har inte riktigt hängt med på det där med Bim + eller - skulle du vilja förklara lite lätt så jag hänger med? :)

Jag hade min senaste mens den 21:a september och har fortfarande inte fått mens, och idag är det den 4:e! Ååh vad jag hoppas! :)

• lilltess
    Smultronsmulan skrev 2014-11-04 00:07:55 följande:

Ääh, inte så äckligt de är så kroppen funkar ;) Och om det kan tyda på ett litet liv så är ju alla symptom bra på sitt sätt, haha! :D Jag har inte riktigt hängt med på det där med Bim + eller - skulle du vilja förklara lite lätt så jag hänger med? :)

Jag hade min senaste mens den 21:a september och har fortfarande inte fått mens, och idag är det den 4:e! Ååh vad jag hoppas! :)

Självklart! :) Bim är ju dagen då man väntar sin mens. Så tex betyder Bim+4 att mensen är 4 dagar sen. Medans bim-4 betyder att det är 4 dagar kvar till förvändad mens :)

Nämen, så lång tid! Har du lång cykel? Har du testat något än? När hade/har du bim?
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?